środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNowy Renault Master

Nowy Renault Master

Podczas odbywających się właśnie targów Solutrans w Lyonie ma premierę nowy Renault Master, który będzie oferowany również w sieci Renault Trucks.

Nowy Master będzie dostępny w licznych wersjach jako podwozie do zabudowy oraz furgon o objętości od 11 do 22 m3. Ładowność dochodzi do 2 ton.

Do wyboru będzie napęd przedni lub tylny, a obok silników wysokoprężnych również elektryczne zasilane z baterii lub przez wodorowe ogniwa paliowe. Diesel będzie mógł współpracować z 6-biegową skrzynką ręczną lub 9-biegowym „automatem”.

Z wyglądu Master przypomina nieco najnowsze, osobowe Renault oraz amerykańskie pikapy. Uwagę zwracają charakterystycznie ułożone światła LED.

Olej napędowy, prąd, wodór

Silniki wysokoprężne Blue dCi mają pojemność 2 l i osiągają moc od 105 KM, 130 KM, 150 KM lub 170 KM (77, 96, 110 lub 125 kW), a elektryczne 96 lub 105 kW. W tym drugim wypadku dostępne są akumulatory o pojemności 40 lub 87 kWh. Przy mniejszym pakiecie zasięg dochodzi do 180 km, a przy większym do 410 km wg WLTP. Samochód będzie można ładować prądem zmiennym (AC) o mocy 22 kW lub stałym o mocy 130 kW. W późniejszym terminie dołączy napęd wodorowy.

Master

Skrócony rozstaw osi i przeprojektowane przednie zawieszenie zmniejszyły o 1,5 m promień zawracania. Master jest teraz bardziej zwrotny. Boczne drzwi są szersze o 40, a ładownia dłuższa o 100 mm.

Master bardziej cyfrowy

Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach, a tablica rozdzielcza została skierowana w stronę kierowcy. Dostępne są siedzenia podwieszane, obrotowe, siedzenia pojedyncze lub 2-miejscowa kanapa oraz 2 wersje tapicerki: tkaninowa lub ze skóry ekologicznej. Oparcie środkowego fotela może tworzyć po złożeniu stół roboczy, a pod odchylanym siedziskiem znajduje się schowek na laptopa. Gniazda USB-C umożliwiają zasilanie urządzeń elektronicznych. W opcji jest ładowarka indukcyjna. Pojemność schowków zwiększono o ¼. Łącznie mają teraz 135 l.

Master

We wszystkich wersjach instalowany jest system multimedialny OpenR Link z 10-calowym ekranem, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, który może replikować ekran smartfona. System może być aktualizowany zdalnie, przez pierwsze 5 lat bezpłatnie.

Master sprzedawany w sieci Renault Trucks ma czerwony pasek na przodzie.

W opcji dostępna jest rozszerzona wersja OpenR Link z wbudowanymi funkcjami Google, obejmująca ponad 50 aplikacji dostępnych za pośrednictwem Google Play, nawigację HD Google Maps z funkcją planowania trasy Electric Route Planner, asystenta Google z możliwością sterowania głosowego i inne usługi mobilne.

Jazdę wspomaga 20 systemów oraz aktywny układ hamulcowy zwiększający skuteczność hamowania niezależnie od masy przewożonego ładunku.

Jego ładują i on ładuje

Wersje elektryczne mają funkcje typu V2X: Vehicle To Load (V2L) i Vehicle To Grid (V2G). Umożliwiają one ładowanie urządzeń zewnętrznych. Funkcja V2L umożliwia zasilanie z baterii trakcyjnej urządzeń przenośnych lub zamontowanych w pojeździe przez wykonawców zabudów (agregat chłodniczy, winda, dodatkowe ogrzewanie lub klimatyzacja itp.), za pomocą gniazda w kabinie pasażerskiej, w przestrzeni ładunkowej lub za pośrednictwem adaptera podłączanego do gniazda zasilania. W ramach funkcji V2G nowy Master może być włączany do sieci energetycznej i dostarczać do niej energię ze swoich akumulatorów za pośrednictwem dwukierunkowej ładowarki.

Master

W ramach usług My Renault przewidziano również funkcje specjalnie dla pojazdów elektrycznych, np. wyszukiwanie pobliskich ładowarek programowanie czasu ładowania czy wstępne podgrzanie albo schłodzenie kabiny, gdy samochód jest podłączony do ładowania.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź