Nowy E-Rifter ma zasięg do 320 km i zmieniony wygląd.
Zmienił się przede wszystkim przód, który wyposażono w nowy wlot powietrza i znak firmowy. Dodano również nowe kolory nadwozia: zielony Sirkka i niebieski Kiama.
E-Rifter otrzymał nową, lepiej wykończoną deskę rozdzielczą. Jej częścią jest 10-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości.
Siedzenia są obite nową, jasnoszarą tkaniną. Duża przeszklona powierzchnia rozjaśnia wnętrze. Opcją jest szklany dach.
Prąd pod podłogą
Samochód jest dostępny w dwóch wersjach, 5- i 7-miejscowej w obu długościach nadwozia: Standard (4,40 m) i Long (4,75 m). Ta druga ma zarówno dłuższy rozstaw osi i tylny zwis. Każdy z trzech indywidualnych foteli w drugim rzędzie można złożyć i schować w podłodze. E-Rifter ma dwoje przesuwnych drzwi.
Umieszczone pod podłogą akumulatory trakcyjne nie ograniczają wielkości wnętrza. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi od 775 litrów, do wysokości tylnej półki w 5-miejscowej wersji Standard, do 4000 litrów do wysokości dachu przy złożonych siedzeniach w wersji Long. Samochód jest wyposażony w liczne schowki o łącznej pojemności do 186 litrów, zależnie od wersji. Przewóz długich przedmiotów jest ułatwiony dzięki chowanemu w podłodze fotelowi pasażera z przodu.
E-Rifter: 30 minut lub 15 godzin
Nowy E-Rifter ma silnik elektryczny o mocy 136 KM (100 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Przy pojemności baterii 50 kWh, zasięg dochodzi do 320 km. Osiągi są bez zmian: prędkość maksymalna to 135 km/h, a rozpędzanie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,2 sekundy.
Do wyboru są trzy tryby jazdy: Eco, sprzyjający zwiększaniu zasięgu, Power, zapewniający maksymalne osiągi przy pełnym obciążeniu i Normal.
Nowy E-RIFTER został wyposażony w system hamowania rekuperacyjnego o trzech poziomach odzyskiwania energii aktywowanych za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Na wybranych rynkach jest w nim montowana pompa ciepła, która ogranicza zużycie energii.
Dostępna w standardzie ładowarka pokładowa ma moc 7,4 kW, opcjonalna ładowarka prądu trójfazowego 11 kW. Możliwe jest także szybkie ładowanie prądem stałym ze źródeł o mocy do 100 kW.
Szacunkowe czasy ładowania wynoszą odpowiednio:
– z ładowarki publicznej o mocy 100 kW – 30 minut (ładowanie od 0 do 80%).
– ze stacji Wall Box o mocy 11 kW – pełne naładowanie w 5 godzin za pomocą ładowarki pokładowej 11 kW.
– ze stacji Wall Box o mocy 7,4 kW – pełne naładowanie w 7,5 godziny za pomocą ładowarki pokładowej 7 kW.
– ze wzmocnionego gniazda (16 A) – pełne naładowanie akumulatora w 15 h.