Na targach w Hanowerze będzie miał premierę elektryczny MAN eTGL.
Nowy, elektryczny model ma dmc 12 t i ładowność do 6,6 t. Bazuje na spalinowej wersji TGL. Natomiast komponenty elektrycznego układu napędowego są podobne jak w większych modelach eTGS i eTGX. Centralnie umieszczony silnik elektryczny o mocy 210 kW (285 KM) przekazuje na oś tylną poprzez dwubiegową przekładnię. Energia pochodzi z pakietu akumulatorów o łącznej, użytecznej pojemności 160 kWh. Maksymalna moc ładowania to 250 kW. Przy natężeniu prądu 335 A pozwala to doładować baterię od 10 do 80% w ciągu pół godziny. Zasięg na jednym ładowaniu dochodzi do 235 km.
Energia pochodzi z pakietu akumulatorów o łącznej, użytecznej pojemności 160 kWh. Maksymalna moc ładowania to 250 kW. Przy natężeniu prądu 335 A pozwala to doładować baterię od 10 do 80% w ciągu pół godziny.
Uniwersalny rozstaw osi
Ciężarówka będzie dostępna z rozstawem osi 4500 mm. MAN wyjaśnia, że jest to najbardziej uniwersalny wariant w warunkach miejskich. Umożliwia on montaż zabudów o długości od 6200 do 7300 mm. Nowy eTGL ma stosunkowo nisko położoną kabinę dzienną, która ułatwia częste wsiadanie i wysiadanie.
Wyposażenie kabiny jest podobne jak w wersji z silnikiem Diesla. Przestronne wnętrze obfituje w schowki na dokumenty, tablet czy smartfon. Ekran cyfrowej tablicy rozdzielczej ma przekątną 12,3 cala. Za jego pośrednictwem kierowca może sprawdzić między innymi stan naładowania akumulatora i bieżący zasięg.
Ładowarki i usługi
Po wprowadzaniu eTGL, MAN będzie mógł zaoferować elektryczne pojazdy o dmc od 12 do 42 t. Podobnie jak w przypadku MAN-a eTGX i TGS, nabywcy eTGL mogą skorzystać z kompleksowego doradztwa dotyczącego możliwości elektryfikacji przewozów. Częścią oferty są również ładowarki, dostarczane przez wyspecjalizowanych producentów współpracujących z MAN-em. Ponadto dostępne są kontrakty serwisowe i finansowanie dostosowane do elektromobilności.
Ofertę zamykają usługi cyfrowe, a wśród nich MAN eReadyCheck, za pomocą którego klienci mogą sprawdzić, w jaki sposób wykorzystać napęd elektryczny na określonych trasach, „inteligentny” system planowania tras MAN SmartRoute oraz usługa MAN Charge&Go ułatwiająca korzystanie z ładowarek publicznych.
Sprzedaż elektrycznego eTGL rozpocznie się w kwietniu 2025 roku.