wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNowości Schmitz Cargobull nie tylko chłodnicze

Nowości Schmitz Cargobull nie tylko chłodnicze

Schmitz Cargobull intensywnie rozwija gamę rozwiązań dla chłodnictwa, ale nie tylko one przyciągały do firmowej ekspozycji na niedawnych targach IAA.

Wysokie kompetencje firmy Schmitz Cargobull w produkcji naczep chłodniczych są znane nie od dziś. Dwanaście lat temu wzbogaciła ona ofertę o własny agregat chłodniczy. Systematycznie ulepsza telematykę, a czyniąc zadość postulatom redukcji emisji opracowała zelektryfikowaną chłodnię. To chłodnia z osią działającą jako generator prądu na potrzeby elektrycznego agregatu.

Nagrody i wyróżnienia dla Schmitz Cargobull

Zalety produktów firmy doceniają nie tylko klienci. W tym roku Andreas Schmitz, prezes zarządu Schmitz Cargobull AG odebrał podczas IAA nagrodę. To International Trailer 2025 przyznaną zelektryfikowanej chłodni S.KOe Cool w kategorii „Nadwozie”. Równocześnie drugie miejsce w kategorii „Podwozie” zdobyła naczepa kurtynowa S.CS Mega DB przystosowana do transportu intermodalnego. Natomiast udoskonalona aerodynamicznie kurtynowa S.CS X-Tough z nadwoziem EcoFIX była druga w kategorii „Koncepcja”. W kategorii „Bezpieczeństwo” jury nagrodziło Schmitza za wprowadzenie do standardu w naczepach S.KO Cool wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo ładunku zgodnie z wymogami certyfikatu TAPA.

Nagrody te odzwierciedlają skalę działania biur konstrukcyjnych firmy. Schmitz Cargobull nie tylko odpowiada na potrzeby rynku, ale do pewnego stopnia je kształtuje. Odważnie eksperymentuje z nowymi koncepcjami służącymi zwiększaniu wydajności transportu, a tym samym rentowności przewoźników.

TPMS, PIEK i TAPA

Podczas targów Schmitz zaprezentował sporo nowości. Dlatego też w naczepach chłodniczych serii S.KO Cool pojawiło się nowe wyposażenie. Także panele Ferroplast, z których wykonane jest nadwozie zapewniają współczynnik K o wartości co najmniej 0,295 W/m²K. Ponadto akumulator agregatu S.CU z silnikiem Diesla jest chroniony przed nadmiernym rozładowaniem. Natomiast po połączeniu naczepy z ciągnikiem jest doładowywany przez gniazdo EBS. Złącze usprawnia również funkcjonowanie systemów chroniących ładownię, np. zamków drzwi i alarmu. Zmniejsza również potrzeby obsługowe pojazdu i pozwala zapoznać się z bieżącym stanem akumulatora poprzez portal telematyczny TrailerConnect lub aplikację beSmart.

Schmitz Cargobull
Naczepa samowyładowcza S.KI Solo jest wyposażona w nowy system kamer, które umożliwiają obserwację załadunku
i rozładunku oraz ułatwiają cofanie.

Telematyka daje również dostęp do ulepszonego układu monitorowania ciśnienia w oponach. Teraz można nie tylko otrzymać informację o spadku ciśnienia, ale przypisać czujnik do konkretnego koła, co znacznie ułatwia serwisowanie.

Opcjonalnie producent oferuje cichą, antypoślizgową podłogę z certyfikatem PIEK. Możliwość montażu dodatkowego parownika dachowego w nowym miejscu pozwala wyposażyć naczepę w roletę zastępującą tylne drzwi. Obie te opcje są szczególnie przydatne w pojazdach wykonujących dostawy w miastach. Tutaj też duże znaczenie ma cicha praca oraz wygoda i szybkość rozładunku… Całość czytaj w magazynie fleetLOG 10/2024.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź