Nowe Volvo FH16 jest najmocniejsze w Europie i bardzo ekonomiczne. Mogą je napędzać w 100% paliwa odnawialne. Zupełnie nowy silnik osiąga o 5% lepszą ekonomię paliwową i niższe emisje. Nie przeszkadza mu to w dysponowaniu 7% lepszym momentem obrotowym.
Całkowicie nowy silnik D17 został zaprojektowany do najtrudniejszych zadań transportowych, aby zapewnić wyjątkową wydajność i trwałość. Porównując nowe 17-litrowe, 780-konne Volvo FH16 z jego poprzednikiem, nowa wersja dodaje 7% momentu obrotowego, jednocześnie osiągając o 5% mniejsze zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
„Wyniki Volvo FH16 są fantastyczne”
Nowy silnik jest również dostępny w Volvo FH16 Aero, które w połączeniu z aerodynamiczną kabiną oferuje jeszcze lepszą ekonomię paliwową.
„Nasi inżynierowie dostarczyli silnik, który łączy najwyższy moment obrotowy i poziom mocy w Europie z doskonałą efektywnością paliwową” – mówi Jan Hjelmgren szef zarządzania produktem i jakością w Volvo Trucks.
Ten całkowicie nowy, oszczędny silnik jest jednym z przykładów ciągłego dążenia Volvo Trucks do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla z istniejących technologii napędu, równolegle z wprowadzaniem nowych rozwiązań.
Od 600 do 780 KM
Nowy 17-litrowy silnik Euro 6 od Volvo jest dostępny w trzech wariantach mocy: 600 KM, 700 KM i 780 KM. Poziomy momentu obrotowego zwiększono odpowiednio do 3000 Nm, 3400 Nm i 3800 Nm w wersji najwyższej. Skrzynia biegów jest zaktualizowana, aby obsługiwać do 3800 Nm. Wewnętrzną efektywność skrzyni biegów dodatkowo poprawiono w wersjach 3000 Nm i 3400 Nm.
Produkcja ruszy niebawem
Nowy silnik D17 jest certyfikowany do pracy na HVO (uwodornionym oleju roślinnym) we wszystkich opcjach mocy. Wersja 700 KM jest również certyfikowana do pracy na 100% biodieslu (B100). Volvo FH16 i FH16 Aero z całkowicie nowym silnikiem D17 będą dostępne do zamówienia od połowy 2024 roku. Produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2024 roku.