Hybrydowy przekładnia TraXon 2 firmy ZF zdobyła Europejską Nagrodę Transportową za Zrównoważony Rozwój.
Hybrydowa skrzynia biegów TraXon 2 otrzymała nagrodę „Europejskiej Nagrody Transportowej za Zrównoważony Rozwój” od niemieckiego wydawnictwa HUSS-Verlag. Jury podkreśliło jej potencjał w obniżaniu całkowitego kosztu posiadania (TCO) i emisji spalin.
– Hybrydowa przekładnia TraXon 2 oferuje operatorom flot przewagę konkurencyjną przy dekarbonizacji pojazdów użytkowych – powiedział Winfried Gründler, szef linii elementów układów napędowych w dziale rozwiązań dla pojazdów użytkowych firmy ZF. – Nasze testy pokazują, że układ hybrydowy może znacząco zmniejszyć emisję spalin. Zapewnia jednocześnie znaczne oszczędności kosztów. Nagroda dowodzi, że jesteśmy na dobrej drodze do umożliwienia flotom wykorzystania korzyści płynących z elektryfikacji bez uszczerbku dla zasięgu i zalet silników spalinowych.

Hybryda PHEV należąca do gamy przekładni ZF TraXon. Oferuje redukcję emisji CO2 nawet o 47% w transporcie dalekobieżnym i do 73% w transporcie dystrybucyjnym. Może okazać się pomocna w dostosowywaniu się do przyszłych przepisów dotyczących opłat drogowych i innych danin.
Wszechstronna integracja
Przekładnia występuje jako hybryda oraz hybryda plug-in. Może być łączna z różnego rodzaju silnikami spalinowymi zasilanymi olejem napędowym, metanem lub wodorem.
Przekładnia TraXon 2 Hybrid zawiera silnik elektryczny umieszczony pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów. Może napędzać pojazd samodzielnie za pośrednictwem przekładni planetarnej. Może również wspomagać silnik spalinowy w momentach dużego zapotrzebowania na moc, a także odzyskiwać energię hamowania. Układ pracuje pod napięciem od 600 do 800 V, osiągając moc ciągłą 190 kW i znacznie wyższą moc szczytową.






