Na co zwracamy uwagę przy wymianie opon? Nieco światła na tę kwestię rzuca najnowszy sondaż. Okazuje się, że dla 41% polskich kierowców ważne są „płynności jazdy i niskim poziomie hałasu”. Blisko połowa, bo 46% liczy na „doskonałą przyczepność”. Ponad połowa wymaga bezpieczeństwa i krótkiej drogi hamowania. Sprawdźmy, jakie jeszcze wnioski płyną z najnowszych badań.
Najnowsze badania opinii społecznej zleciła firma Apollo Tyres. Wynika z nich, że miłośnicy jazdy przy wyborze nowych opon na wymianę na równi stawiają komfort i osiągi. Na pytanie „Na jakie cechy zwracasz szczególną uwagę przy zakupie opon na wymianę?” 41% osób, które twierdzą, że „kochają” lub „lubią” jazdę, odpowiedziało, że na „płynność jazdy i niski poziom hałasu”. Z kolei 46% respondentów wskazało na „doskonałą przyczepność”.
Komfort, wygląd, a może bezpieczeństwo?
Ponadto większa część polskich kierowców lubiących jazdę wolałaby teraz „mniejsze koło z oponą o większym profilu dla poprawy komfortu” (49%). Na „większe koło z oponą o mniejszym profilu, która świetnie wygląda” zdecydowałoby się 40% badanych.
Wyniki podkreślają znaczenie komfortu dla najbardziej prawdopodobnych nabywców opon drogowych o wysokich osiągach. Jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, iż produkty te tradycyjnie zapewniają stosunkowo niski poziom płynności jazdy. Jest to bezpośrednim skutkiem sztywniejszej konstrukcji z bardzo twardymi ściankami bocznymi. Producenci wykorzystują te cechy do zmaksymalizowania możliwości adaptacyjnych.
Czy jest jeszcze coś, na co zwracamy uwagę przy wymianie opon? W ramach badania przeprowadzonego dla firmy Apollo Tyres stwierdzono coś jeszcze. Wśród wszystkich ankietowanych polskich kierowców najważniejszymi kryteriami przy wyborze opon na zmianę są „bezpieczeństwo — krótka droga hamowania” (priorytet dla 57% respondentów), a także „przystępność cenowa” (priorytet dla 47% respondentów).
Kompleksowe połączenie zalet
Na początku tego roku firma Apollo Tyres wprowadziła na rynek zupełnie nową oponę Vredestein Ultrac Pro. Powstała z myślą o połączeniu dwóch cech: zaawansowanych właściwości jezdnych i najwyższego komfortu jazdy. Wyjątkowe zrównoważenie atrybutów opony w przypadku modelu Ultrac Pro było możliwe dzięki zastosowaniu nowej, zaawansowanej mieszanki bieżnika i wysoce innowacyjnej konstrukcji. Obejmuje ona opracowany na nowo obszar stopki i większą strefę elastyczną ścianki bocznej.
Dobre rezultaty w teście porównawczym
Nowy model Ultrac Pro był przedmiotem kompleksowej oceny. Przeprowadziła ją niezależna hiszpańska organizacja zajmująca się testami i inżynierią Applus+ IDIADA. Oponę Ultrac Pro porównano z trzema modelami UUHP, które przodują pod względem osiągów. Do zestawienia dołączono trzy inne produkty, które słyną z komfortu. W zorientowanym na osiągi segmencie UUHP podczas testu prowadzenia na granicy utraty przyczepności flagowa opona Vredestein pokonała wszystkie konkurencyjne opony prócz jednej. Warto jednak wspomnieć, że różnica prędkości początkowej i końcowej wynosiła mniej niż 1 km/h. Dodatkowo w testach komfortu jazdy model Ultrac Pro pokonał wszystkie zorientowane na komfort jazdy opony z segmentu UUHP.
„Nasze badanie pokazało, że kierowcy samochodów wyczynowych oczekują od swoich opon większej wszechstronności. Wielu z nich do pracy dojeżdża tym samym samochodem, którym szaleje po torze lub wyrusza na emocjonujące weekendowe przejażdżki. Ultrac Pro to pierwsza opona, która tak skutecznie odpowiada na szeroki zakres wymagań – powiedział Yves Pouliquen, szef działu sprzedaży i marketingu w firmie Apollo Tyres”.