wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMS-RT – mocno sportowe Fordy

MS-RT – mocno sportowe Fordy

Ford wprowadza nowe samochody użytkowe nadziewane jalapeño: Transita Custom MS-RT i Rangera MS-RT.

Oba modele zostały zaprojektowane we współpracy ze specjalistami z firmy MS-RT. Firma wyrosła z partnerstwa między jej założycielem, Edwardem Daviesem i firmą M-Sport, które trwa od 2015 roku. M-Sport zajmuje się wytwarzaniem samochodów rajdowych, głównie Fordów. MS-RT oznacza M-Sport Road Technology.

Zespół specjalistów MS-RT czerpie z dziedzictwa M-Sport w branży sportów motorowych, produkując zmodyfikowane pojazdy szosowe o niepowtarzalnym sportowym charakterze. Firma już wcześniej przygotowywała zmodyfikowane wersje poprzednich generacji Transita Customa, Transita Connecta i Rangera.

– Cieszymy się, że możemy dołączyć modele MS-RT do naszej oferty Ford Pro, proponując atrakcyjną klientom, którzy potrzebują pojazdu dostawczego, ale chcą zaznaczyć charakter swojej firmy – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro Europe.

Napęd do wyboru

Fordy MS-RT są stylizowane na sportowo. Mają poszerzone nadkola i rozbudowane spojlery. Nie są to tylko ozdoby. Zostały dopracowane, aby stabilizować auta podczas szybkiej jazdy.

Wraz z nimi pojawiły się zmiany w podwoziu. Pod szerszymi nadkolami Transita Custom zamontowano stworzone dla tego modelu antracytowe 19-calowe felgi aluminiowe, o pół cala szersze niż felgi w wersji Sport. Zmniejszają one masę nieresorowaną o nieco ponad 1 kg, a jednocześnie zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym Customem. Opony Goodyear Eagle Sport 235/45 R19 i podwozie z niezależnym tylnym zawieszeniem poprawiają zachowanie auta na drodze.

Gama układów napędowych obejmuje wersję wysokoprężną, hybrydę plug-in oraz model elektryczny. Tu nie ma szaleństw. Dwulitrowy diesel EcoBlue ma moc 170 KM jak w innych wersjach Transita Customa i współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Hybrydzie plug-in też nie dodano koni. Ma 2,5-litrowy silnik benzynowy, któremu pomaga elektryczny, a łączna moc napędu wynosi 232 KM. Energia gromadzona jest w baterii o pojemności 11,8 kWh. Bateryjny E-Transit Custom MS-RT, jedyny wśród „braci” z napędem tylnych kół osiąga moc szczytową 285 KM (210 kW). Niemniej producent ostrożnie wyposażył go w kilka trybów jazdy, wśród których jest Normal ograniczający moc do 160 kW oraz Eco pozwalający korzystać maksymalnie ze 100 kW. Wersja na baterie me efektowny pasek świetlny LED między reflektorami.

MS-RT

– Niezależnie od wybranej opcji układu napędowego, wszystko w tym Transicie Custom ma geny MS-RT. To one gwarantują emocje, których oczekują klienci, a także wysoką wydajność, której potrzebują ich firmy – uważa Hans Schep. Transit Custom oferuje do 6,8 m3 przestrzeni ładunkowej oraz do 1199 kg ładowności.

Jaki kolor ma szybkość?

W komfortowym wnętrzu znalazły się nowe, ergonomiczne fotele przednie z bocznym podparciem, wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem i zdobione logo MS-RT oraz niebieskimi przeszyciami. Furgony są wyposażone w pojedynczy fotel kierowcy i podwójną kanapę pasażerską, natomiast model brygadowy ma dwa fotele z przodu i trzy z tyłu z odpowiednio dopasowaną tapicerką. Wyprofilowana sportowa kierownica z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i przeszyciami, jest standardem.

MS-RT

Wśród lakierów Transita Customa MS-RT jest jaskrawy, żółty Yellow Green oraz nie mniej widowiskowy błękit MS-RT Blue. Standardowym wyposażeniem są błyszczące, czarne obudowy lusterek i podobne klamki drzwi. Wszystkie wersje mają lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe MS-RT. Zależnie od rynku w standardzie może być też m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, czujniki parkowania przednie i tylne, tempomat i inteligentny ogranicznik prędkości.

Niżej, szerzej

Rangera MS-RT jest napędzany wysokoprężnym 3-litrowym dieslem EcoBlue V6 o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, który współpracuje z 10-biegową automatyczną skrzynią i układem napędu na cztery koła e4WD, znanym z innych Rangerów. Bez zmian w stosunku do nowej rodziny Rangerów pozostaje ładowność wynosząca 1 tonę oraz zdolność holowania 3,5-tonowej przyczepy.

MS-RT

Przedni pas nadwozia wersji MS-RT przypomina ekstremalne Rangery, które biorą udział w rajdach po bezdrożach Azji. Sylwetkę wzbogacają wyprofilowane progi. Na klapie skrzyni ładunkowej znalazło się miejsce na logo MS-RT i spojler, drugi jest nad kabiną. Także i w tym Fordzie spojlery naprawdę spełniają swoje zadanie i dociskają wóz do jezdni.

21-calowe felgi połączono z oponami 275/45 R21 – są to więc największe koła, jakie kiedykolwiek były oferowane w Rangerze. Poszerzone nadkola zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm, a rozstaw kół przednich i tylnych zwiększył się o 40 mm, za czym idzie lepsza przyczepność i stabilność w zakrętach.

MS-RT

Zawieszenie zostało zaprojektowane tak, aby osiągnąć kompromis pomiędzy sterownością i komfortem. Składają się na nie nowe, twardsze amortyzatory przednie i przestrojone zawieszenie tylne. Prześwit obniżono o 40 mm.

– Jeśli Ranger Raptor jest najlepszym pikapem terenowym, to Ranger MS-RT jest najlepszym pikapem ulicznym – powiedział Hans Schep. – Wierzymy, że model z własnościami jezdnymi zbliżonymi bardziej do samochodu osobowego i normalną ładownością, okaże się atrakcyjny.

Eko-skóra i SYNC 4A

Kabiną wyposażono w nowe siedzenia z mocniejszymi podparciami bocznymi, które nadają kabinie bardziej sportowy charakter, a jednocześnie zwiększają komfort. Na przednich i tylnych fotelach zastosowano eko-skórę i zamsz bez dodatków pochodzenia zwierzęcego, z charakterystycznym logo MS-RT i niebieskimi przeszyciami. Z przodu umieszczono emblematy MS-RT. Kierowcy mogą również korzystać z zarezerwowanej dla tej wersji podgrzewanej, wyprofilowanej, sportowej kierownicy z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i logo MS-RT.

MS-RT

Od momentu wprowadzenia na rynek, Ranger MS-RT będzie dostępny w szerokiej palecie lakierów, w tym szarym Conquer Grey, z czarnymi, błyszczącymi obudowami lusterek i podobnymi klamkami drzwi. Standardowe wyposażenie zależnie od rynku obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4A, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny  i inteligentny ogranicznik prędkości. Nowa generacja MS-RT

M-Sport ma długą historię współpracy z Fordem w zakresie projektowania i konstruowania samochodów rajdowych, w tym obecnego Forda Puma Rally1. Przygotowuje także samochody do wyścigów Global Rallycross i GT3.

Można zamawiać

Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT będą oferowane przez dilerów Transit Centrum w całej Europie. Nowe modele trafią do montażu końcowego i wykończenia w nowym, przeznaczonym do tego zakładzie, na terenie kompleksu Ford Dagenham w Wielkiej Brytanii. Nowoczesny obiekt, położony w pobliżu bazy zespołu inżynierów Ford Pro w kampusie Ford Dunton, obejmuje biuro stylistyczne i konstrukcyjne, półautomatyczny zakład lakierniczy i dwie linie montażowe.

Nowe modele MS-RT można już zamawiać u dilerów Ford Pro w Europie, a dostawy do klientów rozpoczną się w połowie 2024 roku.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź