sobota, 19 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościLuggi demonstruje autotransporter na Stadionie Śląskim

Luggi demonstruje autotransporter na Stadionie Śląskim

Luggi jest polskim producentem wytwarzającym zabudowy transportowe. 15 kwietnia miała miejsce premiera najnowszego produktu marki. Mowa o zestawie do przewozu pojazdów osobowych i dostawczych, który jest całkowicie polskim wyrobem.

Nowy autotransporter jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań tego typu w Europie. Zaprojektowano go z myślą o krótszym czasie realizacji, wyższym poziomie bezpieczeństwa i komforcie pracy kierowców. Konstruktorzy zadbali także o jego maksymalnej funkcjonalności. Premiera odbyła się na Stadionie Śląskim – w miejscu symbolicznym, które doskonale oddaje ducha odważnych i dynamicznych innowacji.

Polski wyrób, europejskie potrzeby

Zwrot w kierunku zwiększania komfortu i bezpieczeństwa pracy kierowców, rosnące koszty paliwa oraz poważne problemy z dostępnością autotransporterów w Europie. To tylko kilka z głównych wyzwań, na które odpowiada nowy projekt marki Luggi. Pojazd zaprojektowano z myślą o współczesnym operatorze. Ma być niezawodny, efektywny i realnie odciążać użytkownika w jego codziennej pracy. Jednocześnie konstrukcja powstała w oparciu o analizę obecnych trendów i prognoz rynku transportowego, na którym brakuje alternatyw dla szybko dostępnych, kompleksowych rozwiązań.

Zapotrzebowanie na autotransportery dynamicznie rośnie, przez co czas oczekiwania na zamówienia z roku na rok znacznie się wydłuża. Presja ekonomiczna i niedobór kierowców powodują, że kluczowe stają się takie cechy, jak komfort obsługi, niskie koszty eksploatacyjne i szybka dostępność pojazdu – mówi Patryk Steidten, wiceprezes, Zabudowy365.pl Sp. z o.o., do której należy marka Luggi.

Patryk Steidten zapewnia, że Luggi odpowiada na niezbędne potrzeby, oferując czas realizacji skrócony nawet do kilku miesięcy. Ponadto, brak pośredników i niższe koszty logistyczne przekładają się na konkurencyjną cenę w stosunku do porównywalnych zestawów z importu.

Luggi spod znaku zaawansowanej technologii

Autotransporter Luggi#ONE to efekt zaawansowanego procesu projektowego, prowadzonego przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w konstrukcji pojazdów specjalistycznych. Cały zestaw – przyczepa, jak i zabudowa na pojeździe ciężarowym – powstaje w Polsce. Całość spełnia wymogi homologacji krajowej i europejskiej. Zestaw charakteryzuje się modułową konstrukcją, co pozwala również na użytkowanie „solo” dla przejazdów technicznych, niewymagających załadunku pojazdów na zabudowę. Układ trapów przejazdowych i platform jest w pełni sterowany hydraulicznie, co pozwala kierowcy na sprawne załadunki bez potrzeby użycia siły fizycznej, a przy tym redukuje ryzyko błędów.

Zaczęliśmy od rozmów z kierowcami, operatorami flot i strategicznymi dla nas partnerami biznesowymi. Wiedzieliśmy, że potrzeba czegoś więcej, niż tylko kolejnego transportera. Dzisiaj liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo, dostępność i ergonomia. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć projekt niespotykany na skalę krajową, a także europejską, od podstaw i bez kompromisów – mówi Mateusz Ciupa, manager ds. kluczowych klientów/manager jakości, Zabudowy365.pl.

Mateusz Ciupa zaznacza, że od pierwszych szkiców po produkcję i końcowy montaż – wszystko odbywa się w Polsce, pod okiem najlepszych specjalistów. Wspomina też o wsparciu partnerów technologicznych, w tym: Daimler Truck Polska, właściciela marki Mercedes-Benz. Dzięki temu łatwiej nie tylko lepiej kontrolować jakość, ale przede wszystkim szybciej reagować na potrzeby rynku.

Autorskie oświetlenie, nowe standardy

Autotransporter Luggi został zaprojektowany z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie i komforcie pracy kierowcy. Kluczowym elementem jest system SLS (Safety Lights Solution) – autorskie oświetlenie LED, produkowane przez polską firmę HORPOL. Oświetla ono przestrzeń roboczą wokół pojazdu, zwiększając widoczność podczas załadunku i minimalizując ryzyko potknięć, kontuzji czy zgubienia sprzętu. W zakresie obsługi hydraulicznej, zestaw wyposażono w trapy przejazdowe i platformy o dużym skoku, sterowane z poziomu ergonomicznie rozmieszczonych manipulatorów – umożliwiających pracę w pozycji stojącej i z pełną widocznością zestawu. Regulowane platformy hydrauliczne pozwalają na bezpieczne przeprowadzenie rozładunku i załadunku, zarówno pojazdów osobowych, jak i dostawczych.

Dzięki zastosowaniu tylnej belki antynajazdowej w pojeździe uda się uzyskać homologację całopojazdową. Dodatkowo zespół jest w trakcie procesu uzyskania tego certyfikatu również na przyczepę. Dzięki temu znacząco skróci się czas rejestracji i dopuszczenia gotowego zestawu pojazdów do użytkowania.

– Bezpieczeństwo i wygoda pracy to dla nas priorytety. Uprościliśmy sterowanie, zadbaliśmy o oświetlenie przestrzeni roboczej podczas prac załadunkowych i rozładunkowych, a dzięki funkcji jazdy solo kierowca zyskuje większą niezależność. Co istotne, po złożeniu platform uchylnych uzyskujemy zlicowaną powierzchnię w przyczepie (w pojeździe nie licuje się), co pozwala na przewóz szerszych pojazdów, niż standardowy załadunek – wyjaśnia Adrian Janusiak, manager projektu, Zabudowy365.pl.

Adrian Janusiak dodaje owprowadzonych rozwiązaniach, które w znaczy sposób ograniczają wahanie boczne przyczepy podczas jazdy, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo w trasie. To zestaw, który nie tylko działa sprawnie, ale też realnie wspiera kierowcę w codziennych zadaniach.

Partnerzy z górnej półki

Bazą zestawu jest Mercedes-Benz Actros Giggaspace – największa kabina w ofercie Daimler Truck Polska. Oferuje ponadstandardową przestrzeń, ergonomiczne miejsce do odpoczynku oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, jak MirrorCam czy asystent utrzymania pasa ruchu. Współpraca z Daimler Truck Polska podnosi prestiż realizacji i potwierdza jej wysoką jakość.

Jak przyznaje Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles, Daimler Truck Polska: Projekt Luggi#ONE od początku był bardzo dobrze przemyślany, oparty na trafnych obserwacjach specjalistów i konstruktorów, a także rzeczywistych potrzebach rynku. Widząc profesjonalizm i pasję realizatorów tego projektu – zdecydowaliśmy się podjąć nieoczywistą decyzję – wsparcia młodej, debiutującej na rynku marki.

Tomasz Ogórek jest zdania, że Mercedes-Benz Actros Gigaspace pasuje tu nie tylko jako baza techniczna, ale też jako rozwiązanie wspierające kierowcę w codziennej pracy. Zarówno pod kątem ergonomii jak i bezpieczeństwa. Jak mówi, połączenie solidnej konstrukcji i nowoczesnej kabiny realnie wpływa na efektywność całych flot. Współpraca przy tym projekcie była konkretna, dobrze zaplanowana i zakończona produktem, który ma potencjał, by przyciągnąć uwagę całej branży.

Poza Mercedes-Benz, w projekt zaangażowały się również inni partnerzy technologiczni, jak: Continental, Volvo, HORPOL i Manuli by Fluiconnecto.

– Autotransporter od marki Luggi to niezwykle interesujący produkt, którego powstawanie od fazy projektowania bacznie obserwowaliśmy. Wyczekujemy momentu, gdy ten specjalistyczny pojazd wejdzie do oferty Superauto.pl. Z naszych platform korzystają każdego miesiąca setki tysięcy użytkowników, w tym firmy logistyczne zajmujące się profesjonalnym transportem samochodów i poszukujące specjalistycznych pojazdów do swojej działalności operacyjnej – mówi Bartosz Chojnacki, wiceprezes, Superauto.pl, lidera sprzedaży nowych aut przez Internet.

Zestaw autotransportera trafił do regularnej oferty. Producent umożliwia przeprowadzenie indywidualnych prezentacji oraz jazd testowych dla firm zainteresowanych wdrożeniem rozwiązania do swojej floty.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź