piątek, 17 października, 2025
Strona głównaAktualnościLotos Motor Oil wraca na rynek

Lotos Motor Oil wraca na rynek

Lotos Motor Oil znów pojawi się na rynku. Orlen Oil zdecydował się na rozwój tej dobrze znanej i cenionej linii olejów silnikowych. To krok w realizacji strategii rozwoju spółki. Zakłada ona silne i konkurencyjne portfolio oparte na właśnie dwóch markach.

– Marka olejowa Lotos przyczyni się do umocnienia pozycji Orlen Oil na rynku polskim jako lidera produkcji najwyższej jakości olejów silnikowych i innych środków smarnych. Wraca sprawdzona przez pokolenia i dobrze znana marka, o ugruntowanej pozycji rynkowej. Dla wielu użytkowników to także ważna część historii polskiej motoryzacji – mówi Arkadiusz Trela, prezes zarządu Orle Oil.

Lotos Motor Oil marką rozpoznawalną

Decyzję poprzedziły badania konsumenckie i analiza rynku. Wyniki potwierdziły duże zainteresowanie kierowców, wysoką rozpoznawalność oraz silny sentyment do marki. To jednoznacznie wskazuje na potencjał dalszego rozwoju marki olejowej Lotos w Polsce.

– Badania rynkowe pokazały, że LOTOS MOTOR OIL ma do dziś mocne miejsce zarówno w świadomości, jak i w wyborach kierowców, dzięki połączeniu jakości i racjonalności. Dlatego decyzja o jej powrocie jest naturalnym elementem naszej strategii marketingowej. W nowej odsłonie przyświeca nam hasło, które scala zarówno aspekty funkcjonalne, jak i emocjonalne: Blisko silników. Najbliżej ludzi – mówi Emilia Białas, Dyrektor Marketingu Strategicznego.

Marka Lotos Motor Oil od lat cieszy się zaufaniem kierowców i jest polecana z pokolenia na pokolenie. Jej fundament to sprawdzona technologia, powtarzalna jakość każdej partii produkcyjnej oraz długoletnia tradycja. Obecną odsłonę opracowano tak, aby odpowiadać na potrzeby użytkowników – kierowców, poszukujących rozsądnego wyboru. Oleje Lotos zapewniają bezpieczeństwo i ochronę silnika przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnej ceny.

W ramach realizacji strategii rozwoju marki Lotos Motor Oil na rynek krajowy, wyselekcjonowano kluczowe środki smarne. Oferta obejmie 14 olejów Lotos w różnej konfiguracji opakowań przeznaczonych dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych oraz maszyn rolniczych. Produkty dostępne będą w wielu klasach lepkości i jakości, opartych o bazy syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Na rynek powrócą m.in. dobrze znane linie produktów TURDUS (oleje silnikowe do samochodów ciężarowych), AGROL (oleje wielofunkcyjne do maszyn rolniczych), SUPEROL (oleje silnikowe do maszyn rolniczych), LOTOS SYNTETIC, LOTOS SMISYNTHETIC czy LOTOS MINERAL (oleje silnikowe do samochodów osobowych). Wraca też znana kierowcom i mechanikom formuła Thermal Control, zapewniająca pełną kontrolę termiczną silnika, zwiększając żywotność jego krytycznych elementów.

Produkty marki Lotos Motor Oil pojawią się w sprzedaży jeszcze w 2025 roku. Będą dostępne u autoryzowanych dystrybutorów i w hurtowniach patronackich ORLEN OIL. Równolegle produkty Lotos nadal będzie można kupić na rynkach zagranicznych. Marka jest jednym z narzędzi realizacji strategii ekspansji zagranicznej oraz budowania pozycji Orlen Oil za granicą. Chodzi m.in. o rynki takie jak Uzbekistan, Tadżykistan, Ukraina, Gruzja, Azerbejdżan czy Turcja. W niektórych krajach, np. w Uzbekistanie, osiąga dwucyfrowe udziały rynkowe, co potwierdza dużą popularność i zaufanie klientów.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź