poniedziałek, 17 marca, 2025
Strona głównaAktualnościJak firma Smuszkiewicz rozwija sprzedaż ciężarówek na OTOMOTO

Jak firma Smuszkiewicz rozwija sprzedaż ciężarówek na OTOMOTO

Czy warto wystawiać ciężkie pojazdy na OTOMOTO? Zdecydowanie tak. Firma Smuszkiewicz Gniezno od lat skutecznie wykorzystuje potencjał tej platformy do zwiększania sprzedaży swoich ciężarówek.

Sprzedaż ciężkich maszyn online staje się coraz popularniejsza. W 2024 roku sprzedaż nowych ciężarówek na OTOMOTO, w porównaniu do roku 2023, wzrosła o 25%, a używanych o 4,2%. Korzystanie z digitalowego kanału zbytu przynosi doskonałe efekty, o czym przekonała się firma Smuszkiewicz Gniezno S.C. Ciągniki Siodłowe. To rodzinne przedsiębiorstwo specjalizujące się w imporcie ciągników siodłowych, naczep i samochodów ciężarowych różnych producentów działające od 1997 roku. Od lat oprócz sprzedaży stacjonarnej firma aktywnie rozwija sprzedaż internetową, a OTOMOTO stało się kluczowym elementem jej strategii e-commerce.

Wybór tej wiodącej platformy to strzał w dziesiątkę, bo to tutaj miliony użytkowników poszukują pojazdów różnego rodzaju. Zgodnie z raportem OTOMOTO Insights w styczniu 2025 zajrzało tu 14,5 mln osób.

– Z OTOMOTO współpracujemy już od 10 lat. Najważniejszy jest dla nas dostęp do wszystkich zainteresowanych klientów w Polsce i możliwość komunikowania się z nimi. Tak już jest, że jak ktoś szuka jakiegoś pojazdu, to na pewno wejdzie na OTOMOTO” – podkreśla Hanna Smuszkiewicz, współwłaścicielka firmy.

Stwórz na OTOMOTO swój wirtualny salon

Narzędzia dostarczane przez platformę pozwalają konfigurować profesjonalne, wręcz wzorcowe opisy pojazdów. Można powiedzieć, że dzięki nim firma Smuszkiewicz Gniezno S.C. Ciągniki Siodłowe stworzyła na OTOMOTO swój własny, wirtualny salon.

Wszystkie sprzedawane pojazdy przedstawione są na dedykowanej stronie zawierającej logotyp, adres i kontakt telefoniczny. Każda oferta opatrzona jest opisem zawierającym szczegółową specyfikację techniczną i wyposażona w zestaw kilkunastu zdjęć przedstawiających pojazd wewnątrz i na zewnątrz. Można również dodać wideo. Klient jest w stanie bardzo dokładnie obejrzeć ciężarówkę i dowiedzieć się o niej jak najwięcej już przy pierwszym przeglądaniu oferty. Taki sposób przedstawienia produktów przyciąga kupujących, buduje także zaufanie do marki. Mało tego. Staje się wyróżnikiem na tle konkurencji i swego rodzaju wzorcem, bo jak mówi Hanna Smuszkiewicz: „kupujący już każdy inny ciągnik będzie porównywać z naszym”.

Postaw na funkcje, które przyspieszają sprzedaż

OTOMOTO stale udoskonala narzędzia dla sprzedawców oraz dodaje kolejne funkcjonalności i proponuje nowe pakiety rozwiązań. Pakiet Biznes ULTRA daje możliwość wyróżnienia ogłoszenia na szczycie wyników wyszukiwania przez 7 dni. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększających możliwości sprzedażowe.

– Najczęściej korzystamy z wyróżnienia ogłoszeń. Jeśli mamy coś ciekawego w ofercie, chcemy to jak najszybciej pokazać – przyznają przedstawiciele firmy Smuszkiewicz. Nowy pakiet oferuje też inne benefity, takie jak finansowanie dealera oraz 40% zniżki na reklamy na OTOMOTO i OLX. Warto z tej możliwości skorzystać, bo kampania reklamowa wzmacnia i utrwala wizerunek sprzedawcy, jako branżowego eksperta.

OTOMOTO dostarcza także informacji rynkowych, rekomendacji sprzedażowych i narzędzi analitycznych. Na przykład funkcja Barometr Zakupowy, dzięki analizom danych dotyczących podaży i popytu, pozwala zarządzać ofertą. Ułatwia też skonfigurowanie optymalnych cen na podstawie wskaźników MDS (Market Days Supply) określających, na ile dni wystarczy zapas określonego produktu przy bieżącym poziomie sprzedaży. Z kolei raport OTOMOTO Insight analizuje i podsumowuje sytuację i trendy rynkowe, dzięki czemu partnerzy biznesowi mogą zwinnie wdrażać zmiany do strategii sprzedaży i efektywnie rozwijać swój biznes.

Hanna Smuszkiewicz, współwłaścicielka firmy Smuszkiewicz Gniezno S.C. Ciągniki Siodłowe - OTOMOTO
Hanna Smuszkiewicz, współwłaścicielka firmy Smuszkiewicz Gniezno S.C. Ciągniki Siodłowe

Bądź tam, gdzie twoi klienci

W ostatnich latach na OTOMOTO zauważalny jest wzrost liczby ogłoszeń z kategorii heavy machinery. Według raportu OTOMOTO Insights w 2024 roku sprzedaż nowych ciężarówek, w porównaniu do roku 2023, wzrosła o 25%, a używanych o 4,2%. W lutym 2025 roku średnia dzienna liczba ogłoszeń dotyczących maszyn ciężkich wzrosła o 1,6% w porównaniu ze styczniem 2025. Oznacza to, że coraz więcej firm transportowych czy budowlanych szuka na platformie ciężkich pojazdów i znajduje je. Jeśli więc jesteś sprzedawcą ciężarówek, który chce rozwijać swój biznes, to wystawienie ogłoszenia na OTOMOTO będzie optymalnym wyborem.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź