sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościHyundai Staria już w listopadzie

Hyundai Staria już w listopadzie

Hyundai Staria to największy model w europejskiej ofercie Hyundaia. Liczy 525 centymetrów długości, a do środka zabierze 7 lub nawet 9 osób wraz z bagażami. Staria należy do segmentu dużych vanów. Dzięki swoim możliwościom przewozowym jest w stanie zawstydzić największe SUV-y. Nowy Hyundai ma dobre wyposażenie i hybrydowy 225-konny układ. W polskich salonach pojawi się w listopadzie.

W ostatnich latach segment vanów i minivanów bardzo się skurczył. Ma to związek z faktem, że klienci coraz częściej wybierali SUV-y. Tymczasem możliwości przewozowe vanów są bezkonkurencyjne. Oto kilka liczb. Staria jest o 42 cm dłuższa niż flagowy SUV w europejskiej ofercie – Santa Fe. Jest o 25 cm dłuższa od flagowego SUV-a Hyundaia w ofercie amerykańskiej, czyli modelu Palisade. Staria ma długość porównywalną z samochodami dostawczymi. Jednak jej wyposażenie i charakter jest jak najbardziej osobowe. W wersji siedmioosobowej przypomina kabinę klasy biznes. Na rynku jest wprawdzie kilka luksusowo wykończonych vanów, ale od spoglądania w ich cenniki może zakręcić się głowie. Tymczasem cennik Starii został lepiej dopasowany do portfeli użytkowników.

Hyundai Staria w wersji 9-osobowej już od 199 900 zł

Bazowa wersja modelu Staria nazywa się Smart. Na jej pokładzie znajduje się wiele udogodnień, za które zwykle trzeba dopłacać – niekiedy całkiem słono. Podstawową kwestią dużych vanów jest wydajny system klimatyzacyjny całej przestrzeni pasażerskiej. We flagowym vanie Hyundaia standardem jest klimatyzacja trzystrefowa z nawiewami na drugi i trzeci rząd siedzeń. Zajmowanie miejsc jest wygodne, ponieważ Staria ma przesuwane drzwi – zarówno z lewej, jak i prawej strony. W każdej wersji, oprócz bazowej Smart, są one przesuwane elektrycznie. Standardem są także mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach, inteligentny tempomat i bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa. Podgrzewane przednie fotele i kierownica – również nie wymagają dopłat. Podobnie jak wybieranie trybów jazdy, łopatki przy kierownicy, kierownica obszywana skórą. Wyposażenie wersji Smart obejmuje także światła LED z charakterystyczna listwą świetlną pomiędzy reflektorami, kamerę cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Indukcyjna ładowarka, systemy CarPlay i Android Auto, system telematyczny Hyundaia BluLink, nawigacja z ekranem 10,25”.

Smart Business i Smart VIP czyli wersje dobrze wyposażone

Obydwie te wersje są wyposażone w 9 miejsc, z czego fotele środkowego i tylnego rzędu można łatwo złożyć w pół. Pojemność bagażnika można zmieniać przesuwając siedzenia środkowego i tylnego rzędu. Wynosi ona od 831 do 1303 litrów – i to licząc do linii okien. Odmiana Smart Business ma elektryczne sterowanie drzwiami bocznymi (prawa i lewa strona) oraz elektrycznie otwierana klapa bagażnika. W tej wersji samochód oferowany jest z osiemnastocalowymi obręczami kół (wersja bazowa ma 17’’) oraz przesuwane szyby boczne tylnych drzwi. W pakiecie Smart VIP otrzymamy dodatkowo system kamer 360°,  asystenta jazdy autostradowej (HDA), system wyświetlający widok z martwego pola (BVM) i podgląd na ekranie nawigacji na tylne siedzenia. Najważniejszą zmianą optyczną we wnętrzu jest tapicerka skórzana: ciemna lub jasna. Cennik wersji Smart Business zaczyna się od 217 900 zł, a wersji Smart VIP od kwoty 232 900 zł.

7 osób w klasie biznes

Wersja siedmioosobowa wyróżnia się innym wykończeniem nadwozia z detalami dekoracyjnymi w kolorze czarnym lub mosiądzu. Pomiędzy przednimi fotelami znajduje się potężna konsola ze schowkami i portami USB-C. Fotele wykończone są wysokiej jakości tapicerką skórzaną nappą dostępną bez dopłaty w jednym z czterech kolorów: czarna, granatowa, brązowa lub jasno-szara. Wrażenie luksusu podkreśla zamszowa podsufitka, a o dobre samopoczucie pasażerów dba nastrojowe oświetlenie. Siedzenia środkowego rzędu są odchylane do pozycji relaksacyjnej i mają wentylację. Ciekawym elementem wyposażenia jest interkom, który umożliwia komunikację głosową pomiędzy kierowca i pasażerami tylnych foteli. Kierowca na wyświetlaczu może także wyświetlić sobie obraz kabiny. System nagłośnieniowy Bose, rolety tylnych okien, dodatkowe wyciszenia i nastrojowe oświetlenie mają tylko jeden cel – sprawić, by podróż mijała jak najprzyjemniej. Wersja siedmioosobowa zaczyna się od kwoty 252 900 zł.

Silniki, masa i inne liczby

Hyundai Staria będzie w Polsce dostępna z hybrydowym układem napędowym o mocy 225 KM/367 Nm. Napęd na koła przednie przenosi sześciostopniowa, hydrokinetyczna skrzynia biegów. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 65 litrów, a deklarowane spalanie średnie wynosi 7,6 l/100 km. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, zaś z tyłu – zawieszenie wielowahaczowe. Masa własna pojazdu wynosi zależnie od wersji wyposażenia od 2200 do 2270 kg. Przyspieszenie mimo pokaźnych gabarytów wynosi 10,2 s do 100 km/h. To czas o dwie sekundy krótszy od Starii Diesel, która nie będzie dostępna na polskim rynku. Na bardzo dobrym poziomie jest również elastyczność od 80-120 km/h która wynosi 7,3 s, dzięki czemu możemy wykonywać bezpiecznie manewry wyprzedzania. Ten sam parametr dla wersji Diesla wynosił 9,8 s.

Produkcja Starii odbywa się w fabryce Ulsan w Korei. Samochód objęto trzyletnią gwarancją bez limitu kilometrów. Pierwsze egzemplarze trafią do Polski w listopadzie 2024.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź