Holandia, a konkretnie tamtejszy przewoźnik Arriva zamówił 30 elektrycznych Solarisów. Do Brabancji Zachodniej trafi 26 sztuk Urbino 12 electric i 4 przegubowe Urbino 18 electric. Do floty Arrivy zostaną włączone w 2025 roku.
Inwestycja jest częścią planu Arrivy, według którego cała flota autobusowa w regionie będzie zeroemisyjna. Ma się to stać przed rozpoczęciem nowej koncesji 6 lipca 2025 roku. Pojazdy zostaną dostarczone do Brabancji Zachodniej właśnie w 2025 roku.
Holandia: transport coraz bardziej eko
„Zamówienie 30 autobusów elektrycznych przez Arrivę stanowi istotny krok w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań mobilnych w Holandii. Z dużym entuzjazmem kontynuujemy naszą współpracę, wprowadzając kolejną – obok wodorowej – zeroemisyjną technologię do floty Arrivy.” powiedział Olivier Michard, dyrektor handlowy w Solaris Bus & Coach.
„Robimy ogromny krok w kierunku realizacji naszych ambitnych celów związanych z zerową emisją. Ponad 90% autobusowego transportu publicznego w regionie West-Brabant stanowią pojazdy elektryczne i bezemisyjne. To wpisuje się w nasz cel, jakim jest neutralność pod względem emisji CO2 do 2027 roku” – powiedział Jan Pieter Been, dyrektor regionalny Arriva Zuid.
Parametry techniczne i komfort pojazdów
Autobusy, które przewoźnik skieruje do Brabancji Zachodniej, bazują na nowej architekturze modułowego układu napędowego. Eliminuje ona tzw. wieżę silnika. Taka konstrukcja zwiększa przestrzeń pasażerską, ponadto umożliwia umieszczenie wszystkich baterii wyłącznie na dachu. Zarówno 12-metrowe, jak i 18-metrowe pojazdy będą miały baterie o pojemności ponad 400 kWh, ładowane poprzez gniazdo plug-in. Dla zwiększenia wygody obsługi, autobusy będą posiadać po dwa gniazda ładowania – z lewej i z prawej strony autobusu. Każdy z 30 autobusów będzie mieć centralny silnik trakcyjny.
Przewoźnik zdecydował się na innowacyjne udogodnienia dla kierowców, zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy. Na pokładzie każdego autobusu będzie dostępny kompleksowy system monitoringu. Nie zabraknie kamer Fisheye obserwujących obszary przed pojazdem i po jego prawej stronie, a także kamer w miejscu tradycyjnych lusterek bocznych. Spośród rozwiązań asystenckich warto wymienić system alarmujący kierowcę o pieszych i rowerzystach znajdujących się w otoczeniu autobusu, system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu czy system monitorujący zmęczenie kierowców. W komfortowym i przestronnym wnętrzu zadbano o wygodnie siedzenia, a pasażerowie będą mogli skorzystać na pokładzie z dostępu do WiFi i podładują telefony poprzez ładowarki USB.
Identyfikacja wizualna
Charakterystyczna dla regionu identyfikacja wizualna Bravo. Oprócz wyglądu zewnętrznego, będzie również widoczna we wnętrzu autobusów. Kolory identyfikacji: czerwony, fioletowy i niebieski są widoczne na siedzeniach, podłogach i słupkach autobusów. Widoczne jest również logo Bravo w kształcie serca.