Wyścig we włoskim Misano, zaplanowany na 20-21 maja 2023 roku, rozpocznie nowy sezon mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship.
Startuje nowy sezon wyścigów ciężarówek. Odwiedzi osiem torów wyścigowych na Starym Kontynencie, w tym Tor Poznań, który jest jedynym nowym punktem dodanym do tegorocznego kalendarza zmagań. Goodyear jest wieloletnim partnerem i sponsorem tytularnym mistrzostw FIA ETRC.
Poznań, Nürburgring, Le Mans
O tym, kto zdobędzie koronę mistrzowską w 2023 roku, zdecydują wyniki z 32 wyścigów. Tor Poznań, na którym wyścigi zagoszczą 24 i 25 czerwca, dołączył w ten sposób do grona najbardziej renomowanych torów, na których będą w tym roku rywalizować ciężarówki, m.in. Nürburgringu i Le Mans.
Wszyscy zawodnicy będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, co wyrównuje szanse startujących.
– To kolejny ważny rok w międzynarodowej działalności Goodyeara w sportach motorowych. Bazując na sukcesach z poprzednich lat, z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie nowego, ekscytującego sezonu mistrzostw. Jako partner tytularny jesteśmy zobowiązani do zapewnienia jak najlepszych osiągów na torze, podobnie jak w przypadku milionów opon drogowych Goodyear stosowanych codziennie w pojazdach użytkowych w całej Europie – powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyeara ds. marketingu opon ciężarowych w Europie. – Mistrzostwa są dla nas wyjątkowym poligonem doświadczalnym do odkrywania nowych technologii i doskonalenia trwałości opon. To także dobra okazja, aby przy pomocy interaktywnej ciężarówki pokazowej Drive Results przybliżyć odwiedzającym korzyści, jakie Goodyear oferuje flotom transportowym w ramach pakietu Total Mobility.
Osnowa autostradowa, mieszanka wyścigowa
Stosowane w mistrzostwach opony wykorzystują połączenie technologii opracowanych przez Goodyeara dla sportów motorowych i do codziennej jazdy. Są one zbudowane na podobnej, wzmocnionej osnowie co opony do jazdy po autostradach, która zapewnia wyższy poziom ochrony i wytrzymałości. Mają też ten sam rozmiar 315/70R22.5 i podobne cechy jak wiele produktów drogowych Goodyeara. Natomiast wyróżniają się specjalną mieszanką bieżnika i unikatową asymetryczną konstrukcją.
Ciężarówki, które jeżdżą po torach, ważą znacznie więcej niż konwencjonalne samochody wyścigowe. Oznacza to, że opona musi łączyć wytrzymałość modelu drogowego z osiągami opony wyścigowej. Opony odgrywają również ważną rolę w ochronie środowiska. Goodyear pomaga zmniejszyć ilość odpadów pozostających po mistrzostwach, wydłużając żywotność opon poprzez bieżnikowanie. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach Goodyear FIA ETRC mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. Praktyka bieżnikowania opon jest szeroko rozpowszechniona w branży transportu ciężarowego, ale Goodyear jest liderem w stosowaniu jej w sportach motorowych.
Wysiłki organizatorów mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship na rzecz zrównoważonego rozwoju zostały zauważone i nagrodzone wysokim miejscem w zestawieniu Sustainable Championships Index. Mistrzostwa ciężarówek zostały sklasyfikowane na 16. miejscu wśród 105 innych mistrzostw w sportach motorowych.
Wystawa nowości
Wszystkim wydarzeniom Goodyear FIA European Truck Racing Championship w tym sezonie będzie towarzyszyć specjalna ciężarówka pokazowa z mobilną wystawą na pokładzie, która podróżuje po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Result Tour 2023. W jednym miejscu będzie można zapoznać się nie tylko z najnowszymi oponami, ale także ze wszystkimi rozwiązaniami, które ułatwiają ich eksploatację, np. systemami Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint czy Goodyear DrivePoint. Wszystkie są połączone z nowoczesnymi aplikacjami i wspierane przetwarzaniem danych, odpowiadając na potrzeby ekosystemu transportowego.
Kalendarz Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023:
• 20-21 maja – Misano (ITA)
• 10-11 czerwca – Slovakia Ring (SVK)
• 24-25 czerwca – Poznań (POL)
• 15-16 lipca – Nürburgring (GER)
• 26-27 sierpnia – Most (CZE)
• 9-10 września – Zolder (BEL)
• 23-24 września – Le Mans (FRA)
• 30 września-1 października – Jarama (ESP)