Gmina Miasto Szczecin stawia na bolechowskie autobusy. Wybór padł na pojazdy o dwóch długościach. Będą to cztery 12-metrowe Urbino 12 electric i dziesięć przegubowych Urbino 18 electric.
Przedstawiciele Gminy Miasta Szczecin oraz firmy Solaris Bus & Coach podpisali umowę na zakup 14 autobusów bezemisyjnych. Solarisy będą użytkowane przez Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” sp. z o.o. Po zrealizowaniu dostaw, Szczecin będzie posiadał w swojej flocie 30 elektrycznych Solarisów.
Na jakie wyposażenie stawia Gmina Miasto Szczecin?
Zarówno Solarisy Urbino 12 electric i 18 electric zasili elektryczny silnik centralny i baterie typu Solaris High Energy. Są to magazyny energii cechujące się wysoką gęstością energii i w konsekwencji – pojemnością. To przekłada się na duży zasięg autobusu na pojedynczym ładowaniu. Autobusy zostaną przystosowane do ładowania baterii na dwa sposoby: za pomocą pantografu oraz ładowarek plug-in.
Solaris Urbino electric dostaną m.in. w klimatyzację całopojazdową, ogrzewanie elektryczne, dostęp do Wi-Fi, monitoring oraz wbudowane alkomaty dla kierowców. Monitoring pokładowy będzie zintegrowany z Centralnym Systemem Zarządzana Komunikacją Miejską. Dodatkowo, aby wspierać codzienne operacje i monitorowanie procesów zachodzących na pokładzie, autobusy otrzymają podłączenie do eSConnect, autorskiego systemu Solarisa do mobilnego zarządzania flotą.
Szczecin systematycznie inwestuje w nowoczesny i ekologiczny tabor. W ostatnich latach miasto zakupiło łącznie 16 Solarisów z napędem elektrycznym. Po zrealizowaniu podpisanego dziś kontraktu, liczba ta wzrośnie do 30 zeroemisyjnych e-busów. Na zdjęciach widoczne są Solarisy, które Gmina Miasto Szczecin ma z poprzednich dostaw.