25 stycznia 20204 roku wszedł do sprzedaży w Polsce elektryczny eSprinter oraz zmodernizowany wariant spalinowy.
Na początek można zamawiać wersję furgon w połączeniu z baterią o pojemności użytkowej 56 kWh lub 113 kWh. Wkrótce pojawi się wersja o mocy 81 kWh. W późniejszym terminie nowy eSprinter będzie ponadto po raz pierwszy dostępny także w wersji podwozie. Jednocześnie od 25 stycznia w sieci dealerskiej można zamawiać Sprintera z napędem konwencjonalnym, wyposażonego w wiele nowych funkcji.
– Dzięki swojej wszechstronności, nowej generacji systemów informacyjno-rozrywkowych oraz ulepszonym systemom bezpieczeństwa i wspomagania, Sprinter wciąż jest idealnym rozwiązaniem systemowym dla szerokiego zakresu wymagań związanych z transportem komercyjnym i mobilnością. Nowy eSprinter imponuje wydajnością, zasięgiem i ładownością – mówi Andreas Zygan, szef rozwoju samochodów dostawczych Mercedes-Benz.
Moc do 150 kW
Dopuszczalna masa całkowita eSprintera sięga 4,25 t, przy objętości ładowni do 14 m3. Nowy eSprinter jest dostępny w dwóch długościach, z silnikiem elektrycznym o mocy szczytowej 100 lub 150 kW. Ten nowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM) charakteryzuje się szczególnie wysoką sprawnością i udoskonalonym zarządzaniem temperaturą. Klienci mogą wybierać pomiędzy trzema różnymi rozmiarami akumulatorów do nowego eSprintera, w zależności od indywidualnych wymagań pod względem zasięgu i ładowności: o pojemności użytkowej 113 kWh, 81 kWh (dostępny na zamówienie w późniejszym terminie w 2024 roku) lub 56 kWh. Zastosowano akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Zasięg na napędzie elektrycznym, obliczony na podstawie symulacji opartej na cyklu WLTP, wyniesie maksymalnie 440 kilometrów. Według symulacji opartych na cyklu WLTP City, w przypadku jazdy po mieście możliwy jest zasięg do 500 kilometrów.
Nowego eSprintera można ładować prądem zmiennym (AC) lub prądem stałym (DC). Pokładowa ładowarka umożliwia ładowanie prądem stałym o mocy do 115 kW (opcjonalnie) na stacji szybkiego ładowania. Oznacza to, że akumulator o pojemności 56 kWh jest ładowany od 10 do 80% w około 28 minut. Akumulator o pojemności użytkowej 113 kWh potrzebuje na to około 42 minut. Dla eSprintera dostępna jest także usługa cyfrowa Mercedes me Charge, dająca dostęp do około 600 000 ładowarek w Europie.
Nowe systemy wspomagające jazdę
Spalinowy Sprinter ma znany 2-litrowy silnik wysokoprężny (OM654) o mocy 114 KM (84 kW), 150 KM (110 kW), 170 KM (125 kW) i 190 KM (140 kW), w zależności od wybranego modelu i wariantu napędu. Silniki łączone są z wygodną automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.
w eSprinterze, jak i Sprinterze, w standardzie będzie stosowana najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes Benz User Experience) z wyświetlaczem o przekątnej 26 cm (10,25 cala). Systemy bezpieczeństwa i wspomagania w nowym Sprinterze i eSprinterze są wyposażone w dodatkowe, a w niektórych przypadkach nowe i udoskonalone funkcje, z których większość znajduje się już w wyposażeniu standardowym.