Już jesienią 2025 r. eActros 600 będzie dostępny w nowych odmianach. Wzrośnie m.in. liczba dostępnych rozstawów osi i odmian kabin.
Mercedes-Benz Trucks rozszerzy ofertę ciężarówek na baterie o nowe warianty eActrosa 600. Dzięki nim powiększą się możliwości wykorzystania tej elektrycznej ciężarówki.
– Nasi klienci mają zróżnicowane potrzeby, jeżeli chodzi o ciężarówki z napędem bateryjnym, szczególnie pod względem ładowności i zasięgu. Dzięki nowym wariantom eActrosa 600, chcemy wesprzeć ich w zarządzaniu zelektryfikowanymi rozwiązaniami transportowymi – wyjaśnił Achim Puchert, dyrektor generalny Mercedes-Benz Trucks.
Nie tylko eActros 600
W powiększonej gamie znajdą się ciągniki siodłowe i podwozia z nowymi wariantami rozstawu osi, dodatkowe pakiety akumulatorów, a także długie kabiny o różnej wysokości. Pozostałe komponenty pozostaną takie jak do tej pory. eActros 600 ma akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), instalację o napięciu 800 V oraz wydajną, elektryczną oś napędową. Największy pakiet baterii ma obecnie pojemność 621 kWh i zapewnia zasięg do 500 km. W kabinie jest cyfrowa tablica rozdzielcza oraz komplet systemów wspomagających jazdę.

Mercedes-Benz Trucks zamierza uporządkować ofertę modeli elektrycznych. W 2026 roku planuje wypuścić krótką serię eArocsa 400, który zadebiutował w tym roku na targach Bauma w Monachium. Ciężarówka ta korzysta z komponentów eActrosa 600, w tym jego baterii LFP. Mercedes eArocs ma być użyteczny w transporcie budowlanym na terenach zurbanizowanych.
Nowe za stare
Do końca tego roku z oferty znikną natomiast eActrosy 300 i 400, które firma określa jako „poprzednią generację”. Samochody weszły na rynek w 2021 roku i były używane głównie w dystrybucji miejskiej. Pozostanie w niej natomiast specjalistyczny eEconic, który zadebiutował w 2022 r.. Znajduje on zastosowanie przede wszystkim w pracach komunalnych np. jako śmieciarka.
Nowe warianty elektrycznego eActrosa 600 będą produkowane obok oferowanych obecnie w zakładzie w Worth. Przypomnijmy, że produkcja seryjna tego samochodu ruszyła pod koniec 2024 r. Model ten zdążył zdobyć nagrodę europejskiej „Ciężarówki Roku 2025” (ang. International Truck of the Year).
