Ciągnik siodłowy eActros 300 do transportu dystrybucyjnego pokonał trasę o długości około trzech tysięcy kilometrów, z fabryki Mercedesa-Benza w Wörth do Aksaray w Turcji, gdzie odbywają się m.in. drogowe testy tej elektrycznej ciężarówki.
Inżynierowie wybrali drogę przez Austrię, Słowenię, Chorwację, Serbię i Bułgarię. Na całej trasie ciągnikowi siodłowemu towarzyszyły dwu- i trzyosiowe podwozia eActros, produkowane seryjnie od końca 2021 r. Akumulatory wszystkich ciężarówek ładowano na trasie wyłącznie publicznymi ładowarkami.
eActros 300: test na wytrzymałość
– Przygotowania do zbliżającego się jesiennego uruchomienia produkcji seryjnej ciągnika siodłowego eActros 300 obejmują między innymi drogowe testy wytrzymałościowe przeprowadzane w naszym zakładzie w Aksaray. Jako dodatkowy test wykorzystaliśmy również trudną trasę na miejsce – opowiada Christof Weber, dyrektor testów Mercedes-Benz Trucks.
Na trasie do Turcji inżynierowie skupili się przede wszystkim na systemach bezpieczeństwa, osiągach i trwałości pojazdu. W odniesieniu do napędu elektrycznego szczególnie uważnie przyjrzano się działaniu prognozy zasięgu, rekuperacji i sprawnej łączności z terminalami ładującymi za granicą. Zróżnicowana trasa i różnorodne warunki klimatyczne stwarzały dobre podstawy do przeprowadzenia szeroko zakrojonych testów pojazdu na drodze.
Producent nie podaje, jak długo trwał przejazd.