sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościE-Tourneo Courier: nowy elektryczny Ford wiosną w salonach

E-Tourneo Courier: nowy elektryczny Ford wiosną w salonach

E-Tourneo Courier to samochód przeznaczony dla osób prowadzących aktywny styl życia. W Europie zamówienia będzie można składać pod koniec roku 2024. Pierwsze dostawy spodziewane są na wiosnę.

Najnowszy model elektryczny Forda prezentuje stylistykę nawiązującą do segmentu SUV-ów. Wyróżnia się przestronną, pięciomiejscową kabiną oraz gabarytami, które sprawdzą się w przestrzeni miejskiej; układ napędowy zapewnia dynamiczne prowadzenie i zasięg do 288 km. Łatwą obsługę pojazdu elektrycznego zapewnia stała łączność z zaawansowanymi rozwiązaniami cyfrowymi i zdalnymi aktualizacjami funkcji over-the-air. Produkcja modelu rozpocznie się pod koniec 2024 roku. Jak mówi producent, elektryczny Ford E‑Tourneo Courier powstał z myślą o klientach, którzy chcą czerpać z życia jak najwięcej radości. Chcą się wyróżnić, korzystać z przestronnego i wszechstronnego wnętrza oraz inteligentnych systemów opartych na komunikacji sieciowej.

E-Tourneo Courier na każdą okazję

Elektryczna wersja nowego, pięciomiejscowego Forda może przejechać do 288 km. Pozwala na szybkie ładowanie, oferując wygodne rozwiązania, ułatwiające uzupełnianie akumulatora zarówno w trasie, jak i w domu. Projekt modelu nawiązuje do samochodów segmentu SUV. Z zewnątrz prezentuje się solidnie i trwale, wewnątrz zaś jest przestronny i zapewnia pasażerom łatwy dostęp. Elektryczny E‑Tourneo Courier wyróżnia się ponadto unikatowym rozwiązaniem przedniej części nadwozia z praktycznym przednim bagażnikiem (frunk) o pojemności 44 litrów. Bogata lista wyposażenia standardowego obejmuje większe wyświetlacze cyfrowe i zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

„Niezależnie od tego, czy chodzi o wspólne korzystanie z samochodu z przyjaciółmi i rodziną, przewożenie materiałów do remontu domu i roślin do ogrodu, czy też dotarcie na plażę z psem w bagażniku i deskami na dachu, E‑Tourneo Courier ma zapewnić korzyści z posiadania modelu elektrycznego zupełnie nowej grupie klientów” – powiedział Rich Hughes, menedżer marki Tourneo z Ford Europe.

Garść danych technicznych

E‑Tourneo Courier jest wyposażony w akumulator o użytkowej pojemności 43 kWh, pozwalający na przejechanie dystansu do 288 km bez ładowania.Silnik elektryczny rozwija moc 100 kW i osiąga 290 Nm momentu obrotowego, oferując dynamikę i wysokie osiągi w mieście oraz komfort podczas podróży z wyższymi prędkościami lub przy pełnym obciążeniu. Maksymalna masa holowanej przyczepy, to 750 kg, co pozwala klientom na holowanie pontonów lub małej przyczepki.

Możliwość wyboru trybu L pozwala na zastosowanie hamowania regeneracyjnego o wzmocnionym działaniu. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia następuje odzyskiwanie energii, prowadzące do wydłużenia zasięgu. Kierowca może przełączyć się na tryb one-pedal driving.Kierowca może również wybrać jeden z trybów jazdy Normal, Eco, Sport lub Slippery. Zmieniają one reakcje przepustnicy i układu kierowniczego, aby jak najlepiej dostosować charakterystykę ich działania do różnych scenariuszy drogowych.

Podczas dłuższych podróży właściciele E‑Tourneo Courier mogą łatwo wyszukać publiczne punkty ładowania i zapłacić za energię za pomocą oprogramowania Ford Pro. Obsługuje ono usługi sieci BlueOval Charge Network. Liczy ona już ponad 800 000 ładowarek i jest jedną z największych tego typu w Europie. Skorzystanie z szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW może zwiększyć zasięg pojazdu o 100 km już po 10 minutach ładowania. Typowe szybkie doładowanie akumulatora od 10 do 80% trwa około 23 minut.

Zaawansowana technologia i nowoczesna stylistyka

Akumulator E‑Tourneo Couriera można także naładować za pomocą ładowarki prądu przemiennego 11 kW w czasie poniżej 5,5 godziny.System samochodu umożliwia również zdalne rozruchowe przygotowanie odpowiedniej temperatury akumulatora i kabiny, co wpływa na wydłużenie zasięgu. Ustawianie odbywa się za pomocą 12-calowego ekranu dotykowego na desce rozdzielczej lub w aplikacji FordPass.Klienci skorzystają z dwuletnich, nieograniczonych przebiegiem okresów serwisowych. Zmniejszy to ich koszty i liczbę wizyt u dealera.

E-Tourneo Courier łączy w sobie elementy stylistyki SUV-a, nowoczesne rozwiązania pojazdu elektrycznego oraz zalety praktyczne. Chromowana ramka kraty w kształcie rombu, listwa świetlna, biegnąca przez całą szerokość i aerodynamiczne felgi o wzorze tarczy wnoszą nowy styl. Z kolei wysoka linia maski i krótkie zwisy dodają sylwetce przysadzistości. Mają równie wpływ na zwrotność, doskonałą widoczność i przestronność wnętrza. To powinno przypaść do gustu użytkownikom samochodów rodzinnych.

Co we wnętrzu?

Praktyczne, oszczędne wzornictwo zastosowano również w kabinie. Kierowcy natychmiast zauważą kierownicę ze spłaszczonym wieńcem typu „squircle”. Ułatwia ona wsiadanie i poprawia wygodę dla nóg i kolan w trakcie jazdy. Znajduje się przed dźwignią przekładni, zamontowaną na kolumnie kierownicy i elektrycznym hamulcem postojowym.

Model elektryczny oferuje udoskonalone wyświetlacze. Przed kierowcą znajduje się 12-calowy konfigurowalny cyfrowy zestaw zegarów. Większy, 12-calowy ekran dotykowy systemu Ford SYNC 4, dysponuje trybem podzielonego ekranu i bezprzewodowym mirroringiem smartfonu. Steruje multimediami, nawigacją i funkcjami dodatkowymi. Pokładowy modemzapewnia łączność w podróży. Aktualizacje oprogramowania on-line, podobnie jak te w smartfonach, sukcesywnie usprawniają funkcje samochodu. W dolnej części tablicy rozdzielczej znalazło się (dostępne jako wyposażenie opcjonalne) gniazdo prądu przemiennego o napięciu 230 V i mocy 400 W. Przyda się do zasilania laptopów lub małych urządzeń.

 Wyposażenie i systemy

Ford oferuje E‑Tourneo Couriera w trzech wersjach wyposażenia: Trend, Titanium i Active. Wszystkie modele są wyposażone w klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury. Modele Titanium i Active mają w standardzie bezprzewodową ładowarkę urządzeń mobilnych.

E-Tourneo Courier wyposażony jest standardowo w kompleksowy zestaw systemów wspomagających kierowcę, w tym system utrzymania na wybranym pasie ruchu, układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów, inteligentny ogranicznik prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania koncentracji kierowcy, system ostrzegania przed jazdą pod prąd, system oświetlenia z funkcją automatycznych świateł drogowych i świateł dziennych, czujniki parkowania przednie i tylne oraz w kamerę cofania. E‑Tourneo Courier Active o wyższej specyfikacji standardowej posiada również: adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymania

pośrodku pasa ruchu i Stop & Go. Nie mogło zabraknąć też wspomagania hamowania awaryjnego, funkcji automatycznego hamowania podczas cofania, systemu aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkod i, asystenta skrętu w lewo. Ponadto warto wspomnieć o systemie monitorowania martwego pola i skomunikowanym systemie Connected Navigation, które są dostępne w opcjonalnym pakiecie dla innych wersji wyposażenia.

Przestronny i praktyczny 

Podobnie jak analogiczny model z silnikiem benzynowym, E‑Tourneo Courier został zaprojektowany z myślą o komfortowym przewozie pięciu pasażerów i ich bagażu. Oprócz wizualnego poszerzenia nadwozia i zaakcentowania jego odporności i trwałości, zastosowano krótkie zwisy i zdecydowane, proste linie. Dzięki temu uzyskano przestronną kabinę i przestrzeń bagażową. Wysoko poprowadzona linia dachu i duże okna zwiększają przestrzeń nad głowami i doświetlenie wnętrza, poprawiając komfort podróży.

W porównaniu z poprzednią generacją Tourneo Couriera, pasażerowie zyskują więcej miejsca na szerokość w linii ramion i nad głową. W modelu elektrycznym wprowadzono także nową, praktyczną konsolę środkową. Można ją elastycznie konfigurować, jeśli jest potrzeba przewożenia większych przedmiotów, takich jak laptop, czy teczka A4.            Można też ją podzielić na osobne uchwyty na kubki, tacki na klucze lub przekąski. Wśród dodatkowych schowków jest też ukryty, uchylany schowek w bagażniku oraz 44-litrowy frunk. Jest idealny do przechowywania przewodu do ładowania lub mokrych i zabrudzonych przedmiotów po plenerowych eskapadach. Liczący aż 1188 litrów  przedział bagażowy E‑Tourneo Courier może pomieścić przedmioty o długości ponad metra. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność ta wzrasta do 2162 litrów i pozwala na przewiezienie przedmiotów o długości 1429 mm. Trzyosobowa tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60-40. Można ją złożyć i odwrócić do przodu, aby uzyskać dodatkową przestrzeń. Na dwóch zewnętrznych siedzeniach znajdują się mocowania ISOFIX

Niska podłoga przestrzeni bagażowej ułatwia załadunek ciężkiego ekwipunku. Sprawia, że wchodzenie i wyskakiwanie z Forda E-Tourneo Courier jest dla mniejszych psów łatwiejsze, niż w wypadku tradycyjnych SUV-ów. Przesuwne drzwi boczne sprawdzają się na ciasnych parkingach. Ułatwiają dostęp do wnętrza podczas przewożenia małych dzieci i zmniejszają prawdopodobieństwo uszkodzenia tylnych drzwi przez przeszkody lub zaparkowane samochody.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź