DPD Pickup Drive przywołuje na myśl restauracji szybkiej obsługi. Podjeżdżam, załatwiam sprawę i jadę dalej. Zainspirowane tym wzorcem DPD uruchomiło przy ul. Mineralnej 5a w Warszawie pierwszy w Polsce punkt, który umożliwia nadanie i odbiór przesyłki bez konieczności opuszczania pojazdu.
Nowa usługa wpisana została w tradycyjny oddział DPD Pickup, zajmujący się obsługą klientów. Dodatkowy, nowy model obsługi klienta w DPD Pickup Drive pozwala na nadanie lub odbiór przesyłki bez konieczności wysiadania z auta.
Wysiadać nie musisz, ale możesz
Natomiast wysiadając z samochodu można skorzystać z pełnych możliwości oddziału. Klient może uzyskać poradę i pomoc pracownika, kupić materiały opakowaniowe czy też spakować, nadać lub odebrać przesyłkę na recepcji. Nieopodal zlokalizowany jest też automat paczkowy – pierwszy uruchomiany przez DPD w Polsce w 2021 roku.
„Naszą ambicją jest zachowanie jak najwyższej jakości usług i szeroki ich zakres dla osób korzystających z usług kurierskich. Dlatego wciąż testujemy i wdrażamy kolejne rozwiązania poprawiające doświadczenia klienta. A to rozwiązanie stawia na szybkość i wygodę” – przyznaje Marek Weremijewicz, dyrektor regionalny w DPD Polska.
Na pilotaż najnowszej usługi w formacie punktu DPD Pickup firma wybrała miejsce w bliskim sąsiedztwie swojej siedziby w Warszawie. Nową funkcjonalność wpisano w działający już tu punkt DPD Pickup, dostosowując jego infrastrukturę i oznaczenia do obsługi „z samochodu”. Dyrektor regionalny przyznaje, że rozwiązanie jest nowe i cały czas udoskonalane, ale widać, że zainteresowanie klientów rośnie z miesiąca na miesiąc.
„Z pewnością pomyślimy o uruchomieniu kolejnych oddziałów DPD Pickup realizujących usługi w tym modelu – mówi Marek Weremijewicz.
DPD Pickup Drive – w trosce o osoby z ograniczeniami
„Warto dodać, że DPD Pickup Drive to usługa wygodna także dla osób z niepełnosprawnościami. Osoby korzystające z tej usługi, mogą być pewnie, że uzyskają niezbędną pomoc w zakresie odbioru lub nadania paczki. Usługa jest również bardzo wygodna dla osób z dziećmi zapiętymi w foteliku samochodowym, ponieważ nie trzeba opuszczać pojazdu” – dodaje Łukasz Kordziukiewicz, kierownik oddziału WA1 i DPD Pickup Drive.
Usługi dostaw do punktów, w tym DPD Pickup Drive lub automatów paczkowych doskonale uzupełniają tradycyjne i doceniane przez klientów dostawy kurierskie na adres – do domu czy do biura. DPD, rozumiejąc różnorodne potrzeby swoich klientów, stawia na komplementarność usług. Zarówno dla tych, którzy cenią sobie tradycyjne dostawy, jak i dla osób korzystających z punktów DPD Pickup oraz automatów paczkowych.