DPD Pickup to symbol dynamicznego rozwoju e-commerce. DPD Polska poza oferowaniem dostaw kurierskich na adres, konsekwentnie rozbudowuje sieć dostaw poza domem – DPD Pickup. Jej rozwój osiągnął właśnie 30 000 punktów i automatów paczkowych w całej Polsce i ponad 110 000 w Europie.
Według badania „Barometru e-Shopper” 2023, niemal ¾ Polaków to e-konsumenci. Obrazuje to skalę popularności e-commerce w naszym kraju. Dziś większość z nas regularnie korzysta z usług kurierskich, czy to nadając przesyłki, czy odbierając je w dogodnym dla siebie miejscu. Ważne jest zaproponowanie klientom wyboru – dostawy na adres, do punktu lub automatu paczkowego. Stąd, uzupełniając tradycyjnie usługi kurierskie, sieć DPD Pickup została stworzona i jest rozwijana z myślą o wygodzie zarówno sprzedających, jak i konsumentów. Przyczynia się do zwiększenia zainteresowania e-commerce oraz ułatwia prowadzenie działalności handlowej online.
DPD Pickup – nadanie i odbiór w dogodnym miejscu
Automaty paczkowe działające w sieci oraz punkty odbioru i nadania przesyłek znaleźć dziś można w tysiącach lokalizacji w całym kraju. Przesyłki w ramach sieci DPD Pickup można nadać i odebrać m.in. w popularnych sieciach handlowych takich jak Żabka, Auchan, Lidl, Shell czy Dino. Dzięki temu przesyłkę można nadać lub odebrać np. przy okazji codziennych zakupów czy tankowania samochodu. Wysyłka paczki nie musi się więc już wiązać z dodatkowym obowiązkiem. Można to zrobić „przy okazji” i bez drukowania etykiety.
„Dziś klient firmy kurierskiej stawia nie tylko na jakość, przystępną cenę realizacji usługi, ale także na wygodę. Dlatego obok rozwoju usług kurierskich z dostawą na adres (2door) inwestujemy w rozbudowę sieci DPD Pickup (Out-Of-Home), by być wszędzie tam, gdzie dziś są zarówno nadający, jak i odbiorcy przesyłek” – komentuje Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu, członek Zarządu w DPD Polska.
Łukasz Zembowicz dodaje, że jednocześnie firma oddaje w ręce klientów aplikację DPD Mobile. Aplikacja udostępnia bardzo korzystną ofertę nadań krajowych i międzynarodowych. Dzięki połączeniu usług i sieci DPD z aplikacją DPD Mobile można powiedzieć, że usługi firmy są dostępne wszędzie i zawsze
Osiągnięcie 30 000 punktów i automatów paczkowych to ogromny krok naprzód dla sieci DPD Pickup i jej klientów. Szeroka dostępność sieci oraz innowacyjne technologie wspierające upraszczają korzystanie z usług kurierskich. Staje się także bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego. To dzięki skróceniu tras kurierskich dzięki gęstości sieci, co ma pozytywny wpływ na ograniczenie emisji spalin.