Grupa DBK zorganizowała dni otwarte dla klientów, podczas których zaprezentowała pojazdy DAF nowej generacji do zastosowań specjalistycznych. Wśród pojazdów demonstracyjnych były m.in. lekki zestaw przestrzenny, chłodnia, cysterna i śmieciarka. Do dyspozycji były nie tylko modele DAF XD, ale też sztandarowy ciągnik XG+.
Spotkania odbywały się we Wrocławiu, Sosnowcu, Toruniu, Białymstoku i Gdańsku. Były okazją do zapoznania się ze zastosowanymi innowacjami wprowadzonymi do pojazdów nowej generacji DAF XD. Swoją propozycję przedstawili też producenci zabudów specjalistycznych, urządzeń przeładunkowych oraz agregatów.
Partnerami Dni Otwartych byli:
Acord, Addvolt, Ecoterm, Ekocel, Hevea, Igloocar, Stokota i Wesob.

DAF XD: od plandeki po śmieciarkę
Wśród zaprezentowanych pojazdów były dwa modele XD 450 FAN z zabudową typu hakowiec oraz z zabudową chłodniczą z agregatem Carrier – wspólnym projektem firm Igloocar i Ecoterm. Firma Ekocel przygotowała zabudowę śmieciarkę na podwoziu XD 340 FAN. Można było również zapoznać się z cysterną firmy Stokota na podwoziu XD 450 FAN oraz z zestawem składającym się z ciągnika siodłowego XD 450 FT i naczepy cysterny również marki Stokota. DAF XD 450 FAR miał zamontowany żuraw i zabudowę skrzyniową firmy Acord. Pokazano również lekki zestaw przestrzenny z systemem przejazdowym przygotowany przez firmę Wecon/Wesob na podwoziu XD 410 FA LD.

Swoją ofertę przedstawiła taż portugalska firma Addvolt, producent akumulatorów. Służą one do zasilania prądem urządzeń elektrycznych montowanych na pojeździe. Baterie mogą być ładowane z gniazdka lub za pomocą generatora instalowanego na osi pojazdu. Rozwiązanie takie nie skraca zasięgu pojazdu elektrycznego, ponieważ prąd nie jest pobierany z baterii trakcyjnych.

Dla specjalistów
Nowa gama pojazdów ciężarowych przeznaczonych do zastosowań specjalnych i dystrybucyjnych po raz pierwszy została pokazana podczas zeszłorocznych targów IAA w Hanowerze. Konstrukcyjnie nawiązuje ona do pojazdów z serii XF, XG oraz XG+ do transportu długodystansowego. Kabina XD jest wyposażona w dużą przednią szybę i spore okna boczne z bardzo nisko umieszczoną dolną krawędzią. Takie rozwiązania zapewniają bardzo dobrą widoczność.

Opcjonalne okno w prawych drzwiach oraz składany fotel pasażera umożliwiają obserwację pieszych i rowerzystów znajdujących się obok pojazdu po stronie pasażera. Widoczność poprawia systemy DAF Digital Vision oraz funkcja DAF Corner View. Dodatkowo City Turn Assist wizualnie i dźwiękowo ostrzega kierowcę, gdy ktoś znajduje się w martwym polu po stronie pasażera. To wszystko sprawia, że pojazdy te świetnie sprawdzą się nie tylko w mieście, ale również np. na placach budowy.















