DAF Trucks Polska powstał w październiku 1995 roku. Tym samym Polska dołączyła do grona państw z oficjalnym przedstawicielstwem marki DAF. 30. urodziny importera świętowano 23 maja podczas gali 30-lecia DAF Trucks Polska.
1 stycznia 1995 roku do Unii Europejskiej przystąpiły Austria, Szwecja i Finlandia, a 26 marca zniesiono kontrole graniczne na wewnątrz strefy Schengen. Pod koniec sierpnia Microsoft zaprezentował nowy system operacyjny – Windows 95. A w listopadzie, James Bond w towarzystwie Polki – Izabeli Scorupco – uratował świat przed zniszczeniem przy użyciu broni satelitarnej zwanej „GoldenEye”.
DAF Trucks Polska – od mało znanego producenta do marki pierwszego wyboru
W Polsce 1995 rok zaczął się od denominacji złotego. Pozbyliśmy się czterech zer i zamiast milionami, obracaliśmy tysiącami. W Warszawie otwarto pierwszy odcinek metra łączący stacje Kabaty i Politechnika. Otwarto także DAF Trucks Polska, czyli oficjalne przedstawicielstwo holenderskiej marki nad Wisłą.
Od tego momentu minęły już trzy dekady, DAF wprowadził na rynek pięć generacji swojego flagowego modelu XF. W Polsce przeszedł drogę od mało znanego producenta, do marki, która dla wielu przedsiębiorców i kierowców jest pierwszym wyborem.
Te 30 lat sukcesów, wyzwań, rozwoju, innowacji i transformacji polskiego transportu uczczono 23 maja w Warszawie podczas gali 30-lecia DAF Trucks Polska. Ten wyjątkowy wieczór zgromadził klientów, dziennikarzy, przedstawicieli organizacji branżowych, dealerów, pracowników marki i wiele innych osób, dla których transport jest tak ważny.
– Sukces marki DAF nie byłby możliwy bez ciężkiej pracy i poświęcenia naszego profesjonalnego zespołu w Polsce. Każdy członek rodziny DAF przyczynia się do sukcesów i angażuje się w realizację naszego celu, jakim jest osiągnięcie pozycji absolutnego lidera rynku – dodał na zakończenie Michiel Kuijs, European Sales Director w DAF Trucks NV.

Wysoki poziom każdego dnia
Wydarzenie było nie tylko okazją do świętowania i zabawy. Było również momentem do podziękowania tym, dzięki którym DAF w Polsce wyrósł na jednego z najważniejszych partnerów firm transportowych. Kluczową rolę w tym procesie odegrali dealerzy marki, którzy obecnie tworzą sieć serwisowo-sprzedażową liczącą aż 40 punktów w całej Polsce.
Jako pierwsza – 28 lat temu – na tej mapie pojawiła się Grupa DBK. Od 26 lat z marką DAF jest Grupa Wanicki. Następnie do grona autoryzowanych dealerów dołączyła ESA Trucks Polska (20 lat temu) oraz TB Truck&Trailer Serwis (18 lat temu). Te firmy, a także Grupę Raben prowadzącą od 29 lat autoryzowany serwis marki DAF, wyróżniono okolicznościowymi statuetkami z hasłem „Powering Your Success”, które dealerzy tak skutecznie realizują od wielu lat.
– Najważniejsze filary marki DAF to efektywność, bezpieczeństwo i komfort. Te trzy kluczowe dla biznesu wartości są odzwierciedlone nie tylko w naszych produktach, lecz także w wiodącym standardzie obsługi klienta, który każdego dnia zapewniają zespoły naszych dealerów – podsumował Piotr Juchtman, menedżer ds. rozwoju sieci w DAF Trucks Polska i najdłuższy stażem pracownik organizacji.

XG+ Red Pearl – perła na rocznicę
Kolejnym z ważnych punktów w programie gali było wydanie pojazdu, jakiego w historii DAF Trucks Polska jeszcze nie było.
Przedstawiciele firmy CALFPOL kluczyki do wyjątkowego DAF-a XG+ odebrali na scenie. Jest to ciągnik siodłowy z limitowanej edycji Red Pearl, stworzonej właśnie na 30-lecie marki w Polsce i dostępnej wyłącznie w naszym kraju. Jak przystało na 30. urodziny liczba egzemplarzy z serii Red Pearl jest ograniczona, oczywiście do 30. Ciągnik siodłowy wyróżniający się nie tylko czerwonym kolorem oraz wyjątkowo bogatym wyposażeniem, lecz także okolicznościową tabliczką z numerem jeden, już wkrótce wyruszy na drogi.
Do właścicieli CALFPOL-u na scenie dołączyli również zarządzający firmami Pol-Mare i Usługi Transportowe Sławomir Małecki. To użytkownicy limitowanych XG+ z numerem dwa i trzy.
– Wasze zaufanie do naszych produktów jest największym wyróżnieniem. Dziękujemy za każdy zakup, za każdą opinię, która pozwala nam doskonalić nasze usługi i pojazdy. Dziękujemy za to, że wybieracie markę DAF i naszą sieć serwisową jako partnerów w Waszym biznesie – powiedziała Monika Prościńska, dyrektorka sprzedaży w DAF Trucks Polska.
DAF Trucks Polska – nic bez ludzi
Gala 30-lecia DAF Trucks Polska nie była wyłącznie jubileuszem marki. To przede wszystkim święto ponad 800 gości, z których każdy w ciągu tych trzech dekad wykazał się zaangażowaniem.
– Kiedy przychodziłem tutaj pół roku temu, jeden z kolegów powiedział mi: zobaczysz, DAF to nie tylko ciężarówki, to są ludzie, to są relacje, to są bardzo pozytywne emocje, bardzo pozytywna energia, która jest z nami cały czas. Szybko przekonałem się, że miał rację. Równie szybko upewniłem się, że to dzięki Wam – naszym pracownikom, partnerom oraz klientom, marka DAF staje się silniejsza każdego dnia” – powiedział Krzysztof Michalik, dyrektor zarządzający DAF Trucks Polska.
Wielkie spotkanie z okazji urodzin DAF Trucks Polska przypomniało również, że w biznesie – oprócz liczb – niezwykle ważne są relacje.
– Bardzo dziękuję każdemu, kto był z nami w tym wyjątkowym dniu. Ostatnie tygodnie były wypełnione wyjątkowo intensywną pracą, by przygotować dla Was wydarzenie, które zapamiętacie na zawsze. Gdy adrenalina już opadła dostrzegłam wokół siebie niezliczone uśmiechy i poczułam, że jestem wśród bliskich mi ludzi. Cieszę się, że dobrze się bawiliście, bo to dla nas najlepszy prezent urodzinowy – podsumowała Agnieszka Głowicka, menedżerka ds. marketingu w DAF Trucks Polska, a także głównodowodząca i prowadząca galę 30-lecia firmy.
Przez trzy dekady w branży transportowej dużo się zmieniło. Polscy przewoźnicy podbili Europę i stali się kluczowym graczem w niezwykle ważnej gałęzi gospodarki. Co ważne polski oddział DAF-a i marka DAF miały w tym niemały udział. Od wielu lat ciężarówki z Eindhoven są jednym z najpopularniejszych narzędzi polskich przedsiębiorców.