poniedziałek, 19 maja, 2025
Strona głównaAktualnościBlack Friday – takiego ruchu w logistyce próżno szukać w inne dni

Black Friday – takiego ruchu w logistyce próżno szukać w inne dni

Black Friday, Black Week oraz Cyber Monday z roku na rok zdobywają w Polsce coraz większą popularność. Operator płatniczy Tpay oświadczył, że podczas tegorocznego Black Friday internetowi sprzedawcy zanotowali obroty większe o 136% w porównaniu z resztą miesiąca. Rok temu wzrost także się pojawił, ale wynosił 116%. O roli logistyki w tym czasie mówi Adam Galek, członek zarządu Rohlig SUUS Logistics

Logistyka to papierek lakmusowy gospodarki – jej trendów i zachowań konsumenckich. Pozytywne nastawienie Polaków do zakupów w okresie listopadowych wyprzedaży i ich większą skalę niż w zeszłym roku widać też w operacjach logistycznych. Jako kompleksowy operator logistyczny Rohlig SUUS dostarcza m.in. towary wyprzedażowe. To np. sprzęt RTV i AGD, meble, materiały wykończeniowe, panele podłogowe czy armatura łazienkowa. W kanale B2B do sklepów detalicznych, ale także w kanale B2C do finalnych odbiorców.

Ruch zaczyna się w listopadzie

W dostawach drobnicowych realizowanych w pierwszych dniach po tegorocznym festiwalu wyprzedaży Rohling SUUS Logistics odnotował 8% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Przyglądając się samym dostawom w kanale B2C, ten wzrost jest większy – ponad 15%. Co więcej, wzmożony ruch, i większy niż w 2023 r., było już widać w całym listopadzie, czyli na etapie zatowarowania sklepów oraz przygotowań sprzedawców.

Warto także podkreślić, że ruch w logistyce związany z Black Friday obserwujemy nie tylko w obszarze transportu drogowego. W ostatnich tygodniach widać było wzmożony, większy niż w zeszłym roku, ruch w cargo lotniczym, napędzany głównie e-commercem.

Dlaczego podczas listopadowych wyprzedaży w tym roku kupowaliśmy więcej? Powodów tego jest wiele – m.in. delikatne ożywienie gospodarcze czy wzrost wynagrodzeń.

Black Friday to nie tylko towar

Zwiększona aktywność zakupowa w czasie wyprzedaży stawia wysokie wymagania wobec operatorów logistycznych. Klienci z branży TSL oczekują dziś kompleksowego łańcucha dostaw, który zaspokoi wszystkie potrzeby konsumenta nabywającego produkty. Ważna jest nie tylko bezpieczna, szybka i terminowa dostawa. Uwagę zwraca również możliwość oferowania usług dodatkowych. Należą do nich wniesienie, montaż RTV/AGD czy mebli, które często kupujemy w okresie Black Friday i Black Week, a także odbiór w jednej dostawie już nieużywanych produktów.

W Rohlig SUUS Logistics stawiamy na takie rozwiązania. W ramach naszej dedykowanej do takiego serwisu spółki SUUS EXPERT oferujemy naszym klientom dostawy towarów gabarytowych realizowane przez podwójne zespoły. Są one nie tylko odpowiedzialne za transport i wniesienie. Posiadają też uprawnienia do profesjonalnej instalacji produktów, takich jak kuchenki gazowe czy płyty elektryczne. Nasze dane potwierdzają rosnące zainteresowanie tego typu usługami wśród odbiorców. W listopadzie tego roku realizowaliśmy o ponad 10% więcej usług wniesienia i zniesienia towarów niż w listopadzie 2023 r. Co więcej, widać, że również w okresie wspomnianych wyprzedaży taki serwis jest chętnie wybierany do zakupionych produktów. W tym roku liczba zleceń na usługi wniesienia i zniesienia w pierwszych dniach po Black Friday była większa o ponad 40% niż tydzień lub dwa tygodnie wcześniej.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź