„Bezpiecznie z DHL” jest programem ogólnopolskim, który nauczy kurierów DHL, jak skutecznie reagować w sytuacjach zagrożenia. Pierwsze szkolenie w Gdańsku już za nimi. W programie kolejne miasta.
Każdego dnia tysiące kurierów przemierza setki tysięcy kilometrów, dostarczając przesyłki do klientów na terenie całej Polski. Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, tylko w 2025 roku liczba dostarczonych przesyłek kurierskich w Polsce może przekroczyć 1,34 miliarda. To oznacza średnio ponad 3,6 miliona dostaw dziennie.
Kurier na każdym kroku
Tak ogromna skala operacji logistycznych oznacza, że każdego dnia w ruchu drogowym aktywnie uczestniczą tysiące kurierów. Są oni obecni niemal na każdej ulicy, osiedlu i drodze ekspresowej w kraju. Ich mobilność i stała obecność w przestrzeni publicznej sprawia, że są potencjalnymi bohaterami życia codziennego. Mają możliwość natychmiastowego reagowania na wypadki, czy inne awaryjne sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu.
Dane dotyczące bezpieczeństwa na polskich drogach pozostają alarmujące. Jak podaje Komenda Główna Policji, tylko w 2024 roku na polskich drogach doszło do 21 528 wypadków drogowych. Życie straciło w nich aż 1 881 osób, a 24 825 zostało rannych. Mimo licznych kampanii prewencyjnych oraz wprowadzanych udogodnień infrastrukturalnych, te statystyki wskazują na pilną potrzebę intensyfikacji działań edukacyjnych w zakresie pierwszej pomocy. Właśnie dlatego DHL eCommerce Polska zdecydował się wprowadzić specjalnie zaprojektowany program szkoleń. Nie tylko podniesie on poziom bezpieczeństwa kurierów, ale również umożliwi im skuteczne reagowanie w sytuacjach kiedy są świadkami wypadków i innych zdarzeń, w których ich umiejętności udzielana pierwszej pomocy mogą uratować zdrowie i życie.




„Bezpiecznie z DHL” – inwestycja w bezpieczeństwo
W odpowiedzi na rosnące potrzeby w zakresie edukacji prozdrowotnej i pierwszej pomocy, DHL eCommerce Polska wystartował z ogólnopolskim programem „Bezpiecznie z DHL”. Inicjatywa ta została zaprojektowana z myślą o kurierach. To osoby, które codziennie mierzą się z wyzwaniami ruchu drogowego oraz ryzykiem niespodziewanych sytuacji. Głównym celem programu jest edukacja kurierów w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Ma to zwiększyć ich świadomość, pewność siebie i gotowość do działania w obliczu zagrożenia.
Projekt obejmuje również elementy związane z ratownictwem drogowym oraz zachowaniem w awaryjnych sytuacjach – nie tylko w trasie. Szkolenia mają również wymiar społeczny. Kurierzy, jako przedstawiciele firmy działający w terenie, mogą być realnymi ambasadorami odpowiedzialnych postaw i empatii na drodze.
Pierwsze warsztaty w ramach programu odbyły się w Gdańsku. Były prowadzone przez Karola Bączkowskiego – ambasadora programu „Bezpiecznie z DHL”, doświadczonego ratownika medycznego, edukatora. Szkolenie miało charakter interaktywny. Uczestnicy – kurierzy DHL eCommerce Polska – ćwiczyli praktyczne umiejętności takie jak resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO) z użyciem automatycznego defibrylatora AED, bezpieczne reagowanie na wypadki komunikacyjne oraz odpowiednie zabezpieczanie miejsca zdarzenia. Zajęcia były dostosowane do realiów pracy kurierów. Uwzględniały ich tempo pracy, środowisko działania i potencjalne zagrożenia, z jakimi mogą się spotkać.
„Kurierzy DHL są jednymi z najbardziej mobilnych grup zawodowych w kraju. Często są pierwszymi osobami, które mogą zareagować na zdarzenie drogowe, zanim dotrą służby ratunkowe. Dzięki odpowiedniemu przeszkoleniu mogą nie tylko udzielić skutecznej pomocy, ale również zabezpieczyć miejsce zdarzenia i poprowadzić świadków – to działania, które realnie zwiększają szanse poszkodowanych na przeżycie.” – mówi Karol Bączkowski – ratownik medyczny, ambasador programu Bezpiecznie z DHL.
Będą kolejne miasta
Po udanym starcie w Gdańsku, DHL eCommerce Polska w ramach pilotażowej edycji programu planuje organizacje szkoleń w kolejnych miejscowościach m.in. w Warszawie i Krakowie. Tam również kurierzy wezmą udział w specjalnych warsztatach. Formuła zajęć pozwoli uczestnikom na aktywny udział i indywidualne podejście prowadzących.
Program „Bezpiecznie z DHL” zakłada, że nawet podstawowa wiedza z zakresu pierwszej pomocy, może okazać się kluczowa w momencie zagrożenia życia. Przekłada się to nie tylko na bezpieczeństwo samych kurierów. Wpływa to na bezpieczeństwo całej społeczności, z którą mają codzienny kontakt w ramach swojej pracy.
„Zależy nam, by nasi kurierzy, jako odpowiedzialni uczestnicy ruchu drogowego, byli przygotowani, mogli i potrafili pomóc innym. Inwestując w edukację i działania prewencyjne, pokazujemy, że troska o bezpieczeństwo to nie hasło, ale konkretne inicjatywy, które realnie wpływają na otoczenie” – podkreśla Justyna Dąbrowska, inicjatorka programu, rzecznik prasowy DHL eCommerce Polska.
Nie tylko wiedza
Program „Bezpiecznie z DHL” to nie tylko warsztaty z udzielania pierwszej pomocy. Firma chce nie tylko przekazywać wiedzę, ale również inspirować postawy odpowiedzialności, odwagi i empatii.
Kurier to nie tylko dostawca przesyłek. To także osoba, która może uratować życie, będąc świadkiem zdarzenia na drodze. Dzięki partnerstwom z autorytetami w dziedzinie bezpieczeństwa i ratownictwa medycznego, DHL eCommerce Polska tworzy model edukacji praktycznej. Jest to model przystosowany do specyfiki zawodu kuriera i wyzwań ruchu drogowego.