Renault wprowadza nową, przedłużoną wersję Kangoo Vana i Kangoo Vana E-Tech 100% electric. Nowy wariant mierzy 491 cm i jest dłuższy od standardowej wersji o 42 cm.
Długą wersję L2 można już zamawiać. Produkcja rozpoczęła się w fabryce w Maubeuge.
O metr więcej
Renault Kangoo Van L2 w wersji z odchylaną przegrodą i składanym fotelem pasażera ma ładownię o objętości do 4,9 m3. Jest ona o 1 m3 większa niż w odmianie krótkiej. Ładowność wersji spalinowej wynosi do 1000 kg, a elektrycznej do 800 kg. Może być wyposażony w specjalistyczną zabudowę, np. chłodniczą czy warsztatową.
Samochód może mieć wewnętrzną galeryjkę Easy Inside Rack, składany stelaż podsufitowy ułatwiający przewożenie długich przedmiotów poprzez ułożenie ich pod dachem, przy zachowaniu wolnej przestrzeni na poziomie podłogi bagażnika. Oświetlenie LED trzy razy mocniejsze niż standardowe polepsza warunki pracy w dzień i w nocy. Podłogę i tylne drzwi może pokrywać wykładzina antypoślizgowa z drewna lub okładziny polipropylenowe. Do wyboru jest także antypoślizgowa podłoga z tworzywa, ułatwiająca sprzątanie.
Także brygadowy
W Renault Kangoo Van dostępnych jest 11 systemów wspomagania jazdy, m.in. dzięki system wspomagania nagłego hamowania, asystent utrzymania pasa ruchu czy kamera Rear View Assist zastępująca lusterko wsteczne. System multimedialny Easy Link wykorzystuje 8-calowy ekran pośrodku i jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.
Renault Kangoo Van E-Tech 100% electric jest wyposażone w 17 systemów wspomagania jazdy, m.in. nadzorowanie widoku z tyłu czy system utrzymania toru jazdy przy silnym wietrze bocznym. Pojazd można ładować prądem zmiennym lub stałym, a zasilanie urządzeń zewnętrznych ułatwia gniazdo 12 V w ładowni.
Wkrótce planowane jest wprowadzenie do oferty wersji brygadowej Kangoo Van E-Tech 100% electric.
Renault Kangoo L2 w skrócie:
- wydłużone o 42 cm nadwozie: dłuższy o 38 cm rozstaw osi oraz o 4 cm zwis tylny,
- ładowność do 800 kg lub 1000 kg dla wersji spalinowej przy zamówieniu opcjonalnej powiększonej ładowności,
- zwiększona do 4,9 m3 przestrzeń ładunkowa w wersji z odchylaną przegrodą, bez przegrody 4,2 m3, czyli o około 1 m3 niż w wersji L1,
- o 0,5 m większa długość maksymalna ładunku przewożonego za pomocą Easy Inside Rack,
- drzwi boczne o szerokości 83 cm, tj. ok. 21 cm więcej niż w L1,
- maksymalna długość ładunkowa mierzona przy podłodze większa o blisko 0,5 m.
W porównaniu wersją L1, wersja L2 jest droższa o 5000 zł netto. Ceny wersji beznynowej 1.3 TCe zaczynają się od 90 900 zł, wysokoprężnej 1.5 dCi od 92 900 zł. Renault Kangoo Van E-Tech 100% electric w wersji L2 z silnikiem EV45 11 kW jest dostępne w cenie 151 700 zł, a z silnikiem EV45 22 kW w cenie 156 700 zł netto.