Zakład Renault Trucks w Bourg-en-Bresse w regionie Owernia-Rodan-Alpy ruszył w 1964 roku. Jak na najnowocześniejszy zakład produkcyjny przystało, umożliwia on od 2023 roku produkcję elektrycznych pojazdów ciężarowych. Dla uczczenia okrągłej rocznicy, zakład otworzył swoje podwoje dla szerszej publiczności.
Założona w 1964 roku przez Paula Berlieta fabryka Renault Trucks w Bourg-en-Bresse specjalizuje się w produkcji samochodów ciężarowych. Mowa o pojazdach przeznaczonych do transportu długodystansowego i do branży budowlanej. Należący od 2001 roku do grupy Volvo zakład jest największym prywatnym pracodawcą w aglomeracji. Zatrudnia prawie 2000 pracowników.
Nie tylko Magnum
Zakład Renault Trucks w Bourg-en-Bresse wyprodukował prawie milion samochodów ciężarowych. Do jej flagowych modeli należy Renault Magnum, którego 130 000 egzemplarzy zostało zmontowanych w latach 1990-2013. Od 2013 roku zakład produkuje Renault Trucks T (transport długodystansowy), C (przemysł budowlany) i K (budownictwo ciężkie).
Zakład w Bourg-en-Bresse to pionier w dziedzinie gospodarki o obiegu zamkniętym. Znajduje się tam warsztat specjalizujący się w przerabianiu używanych samochodów ciężarowych: Used Trucks Factory [Fabryka Używanych Samochodów Ciężarowych]. Na przykład ciągniki siodłowe do transportu długodystansowego są przekształcane w elementy nośne lub samochody ciężarowe przeznaczone do branży budowlanej. Wszystko zgodnie z rygorystycznymi procesami przemysłowymi. W celu dostosowania się do rozwoju technologicznego i sprostania wyzwaniom branży transportowej, zakład osiągnął ważny kamień milowy pod koniec 2023 roku. Mowa o rozpoczęciu seryjnej produkcji Renault Trucks T E-Tech (dla dystrybucji regionalnej) i Renault Trucks C E-Tech (dla branży budowlanej). Oba najnowsze modele należą do gamy pojazdów w 100% elektrycznych.
Zakład Renault Trucks do zwiedzania z przewodnikiem
Chcąc uczcić tę rocznicę, Renault Trucks i biuro informacji turystycznej w Bourg-en-Bresse zorganizowało zwiedzanie z przewodnikiem. Chętnych do zobaczenia terenu zakładu o powierzchni 120 hektarów było tak wielu, że obecnie brak jest już miejsc. Nic dziwnego. To rzadka okazja, aby zagłębić się w historię przedstawiającą sześć dekad rozwoju przemysłu i wiedzy specjalistycznej.