Renault Master H2-Tech Prototype zadebiutował na międzynarodowych targach IAA Transportation w Hanowerze. Samochód zapowiada wodorową wersję Mastera, która będzie oferowana wspólnie z wariantem elektrycznym i spalinowym.
Nowy Master jest jedynym samochodem w tej klasie produkowanym we Francji. Zarówno platforma podłogowa przystosowana do każdego rodzaju napędu, jak i wszystkie wersje nadwozia produkuje ta sama linia montażowa. Wszystkim zajmuje się zakład w Batilly, niedaleko Metz. Silniki, skrzynie biegów i akumulatory są również produkowane we Francji, gdzie swoją siedzibę ma również 84% dostawców.
Pojazd na różne potrzeby
Nowy Master w wersji spalinowej i elektrycznej jest już dostępny w sprzedaży. Wersja wodorowa H2-Tech trafi na rynek pod koniec 2025 roku. Prototyp Master H2-Tech, który ma swoją światową premierę na targach, jest zapowiedzią parametrów nowej bezemisyjnej wersji Mastera stworzonej przez HYVIA. Jest to spółka joint venture Grupy Renault i Plug zajmująca się mobilnością wodorową. W temacie samochodów dostawczych z napędem elektrycznym Renault ma dużo do powiedzenia od lat. W przypadku rozwiązań wodorowych marka stosuje to samo podejście – rozszerza ofertę o nowy rodzaj napędu bez uszczerbku dla funkcjonalności. Jednocześnie wdraża cały ekosystem stworzony dla klientów biznesowych i z ich udziałem.
Największy zasięg w segmencie do 700 km WLTP, a także czas tankowania wynoszący 5 minut, umacniają pozycję Mastera, który wyznacza nowe standardy również w kategorii samochodów na wodór. Bezemisyjna wersja wodorowa jest gotowa do intensywnego użytkowania w różnych sektorach działalności. Autoryzowani wykonawcy Renault Pro+ wykonują zabudowy typu furgon, platforma z kabiną, podwozie z kabiną i wersje spersonalizowane dla najbardziej wymagających klientów biznesowych.
Wdrożony do produkcji
Nowy Master H2-Tech Prototype to innowacja, która nie byłaby możliwa, gdyby nie ponad trzyletnie doświadczenie firmy HYVIA w dziedzinie napędów wodorowych. Znajduje ono odzwierciedlenie w opiniach klientów na temat pierwszych dwóch wersji H2-Tech, dostępnych od 2023 roku. Samochód gwarantuje niezawodność i wydajność za sprawą pełnej integracji napędu wodorowego z platformą podłogową już na etapie projektu. Także dzięki pozostawieniu niezmniejszonej strefy ładunkowej i ładowności. Napęd Dual Power składa się z akumulatora trakcyjnego i ogniwa paliwowego nowej generacji. Wykazuje wysoką efektywność energetyczną i zapewnia niezrównany zasięg do 700 km WLTP. Integracja z systemem multimedialnym umożliwia zoptymalizowane zarządzanie zasięgiem i zużyciem wodoru.
Renault wprowadzi model Master H2-Tech, a sprzedażą i obsługą posprzedażna tej wersji poprowadzi sieć wyspecjalizowanych dealerów H2-Tech. Przeszkolonych w zakresie specyfiki napędów wodorowych. Samochód stanie się pełnoprawnym elementem gamy samochodów dostawczych Renault i będzie korzystał z całego doświadczenia handlowego marki.
Renault Master H2-Tech Prototype będzie nadal rozwijany z wykorzystaniem doświadczenia firmy HYVIA i jej zdolności do tworzenia, rozwijania i wspierania ekosystemów wodorowych. Wszystko dzięki unikatowej i kompleksowej ofercie. Będą to wodorowe samochody dostawcze, stacje tankowania wodoru, dostawy wodoru produkowanego w sposób bezemisyjny i rozwiązania finansowych.