sobota, 23 sierpnia, 2025

Prawo

Kontrola PIP – jak uniknąć kar i stresu?

W transporcie drogowym kontrola PIP wiąże się z istotnym obciążeniem organizacyjnym i wysokim poziomem odpowiedzialności po stronie przedsiębiorcy. Inspektor pracy może przeprowadzić kontrolę w siedzibie firmy w każdym czasie.

5 sygnałów nadchodzącego kryzysu: Kiedy dział finansowy powinien zaalarmować zarząd?

W każdej firmie dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. Tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze.

Samochody i części będą żyć dłużej

Regeneracja części to obieg zamknięty w motoryzacji. Jesteśmy o krok od przyjęcia nowych, przełomowych przepisów dotyczących obiegu zamkniętego w sektorze motoryzacyjnym.

Transport nienormatywny. Normy, zezwolenia i kary

Rozwój transportu zeroemisyjnego nabiera tempa, a rosnąca liczba pojazdów elektrycznych i wodorowych w sektorze ciężkiego transportu drogowego stawia przed przewoźnikami nowe wyzwania prawne.

Scoring jako element bezpieczeństwa finansowego

Jak ocenić ryzyko biznesowe w szybko zmieniającym się otoczeniu? Jedną z metod jest scoring, algorytmiczna ocena ryzyka finansowego i płatniczego.

Długi zagraniczne rosną. Branża TSL w I półroczu 2025

Długi zagraniczne, coraz kosztowniejsze prowadzenie działalności transportowej  utrzymaniem floty.

Jeronimo Martins Polska i firmy transportowe z zarzutami UOKiK

Jeronimo Martins Polska dołącza do niechlubnego grona przedsiębiorstw, którym zarzuty postawił sam UOKiK. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie w sumie przeciwko 33 firmom i 8 osobom fizycznym.

Niewłaściwe zabezpieczenie ładunku to nawet 5000 euro kary

Niewłaściwe zabezpieczenie ładunku co roku przyczynia się do  incydentów i wypadków. Są państwa UE, w których obowiązują  szczegółowe przepisy w tym zakresie.

Punkty karne – czy i kiedy się odwołać?

Punkty karne mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa na drogach. Powinny motywować kierowców do przestrzegania przepisów.

Redukcja emisji kosztem miejsc pracy? Christian Levin apeluje

Setki tysięcy miejsc pracy jest zagrożonych, jeśli Europa nie zmieni podejścia do redukcji emisji CO2 przez ciężkie pojazdy użytkowe, uważa Christian Levin.

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź