W Nowym Dworze Mazowieckim powstało kolejne centrum dystrybucyjne Frigo Logistics. Obsługuje produkty wymagające kontrolowanej temperatury. To już jedenasty magazyn spółki w Polsce.
Centrum dystrybucyjne Frigo Logistics ma powierzchnię 24,5 tys. m2, z czego 9,5 tys. zajmują budynki. Są wśród nich trzy mroźnie połączone śluzami oraz trzykondygnacyjne biuro. Do dyspozycji jest ogółem 20 tys. miejsc paletowych: 5 tys. znajduje się w części dystrybucyjnej z 11-dokową strefą ekspedycji, a 15 tys. ma magazyn wysokiego składowania (high bay). Zużycie energii ograniczają panele fotowoltaiczne, podgrzewające wodę na potrzeby biura. Inwestycja pochłonęła około 120 mln zł.
– Centrum dystrybucyjne Frigo Logistics w Nowym Dworze Mazowieckim pełni istotną rolę w rozwoju łańcucha dostaw dla naszych klientów i zwiększeniu naszych możliwości logistycznych. Jesteśmy obecnie w ważnym momencie realizowanej przez nas strategii rozwoju, której częścią jest nowodworskie centrum dystrybucyjne – powiedział Kris Verbruggen, prezes zarządu Frigo Logistics.

Mroźno wszędzie
Budowa centrum ruszyła w czerwcu 2023 r. Do wykonania płyty fundamentowej wykorzystano 190 ton stali oraz 2000 m3 betonu. Prace postępowały bardzo szybko. Obiekt Frigo Logistic uroczyście otwarto 27 lutego 2025 r., ale firma zaczęła go wykorzystywać już w grudniu 2024 r. Od tego czasu stopniowo zwiększany jest zakres operacji magazynowych i dystrybucyjnych prowadzonych w nowym centrum.
Magazyn Frigo Logistic w Nowym Dworze Mazowieckim obsługuje artykuły spożywcze. Część dystrybucyjna, czyli magazyn kompletacji ma wysokość 16 m i zajmuje 3030 m2. Panuje w nim temperatura –24OC i jest obsługiwany ręcznie. Kolejna strefa załadunkowa ma wysokość 10 m i powierzchnię 1620 m2. Panuje w niej temperatura –18OC. Oprócz 11 doków na rampie jest jeden techniczny z windą nożycową i dostępem do poziomu gruntu.
Jednak najbardziej zaawansowany jest magazyn wysokiego składowania. Zajmuje on powierzchnię 2800 m2 i zapewnia temperaturę –24OC. Jest w pełni zautomatyzowany, a jego wysokość użytkowa wynosi 32 m (całkowita 36 m). Firma wyposażyła go w amoniakalną instalację chłodniczą. Natomiast ciepło, będące jej „produktem ubocznym”, jest wykorzystywane do ogrzewania posadzki w halach. Ponadto ryzyko pożaru zmniejsza system redukcji tlenu. Wewnątrz przewidziano 12 poziomów składowania i sześć korytarzy z regałami podwójnej głębokości. Poza tym znajdują się w nim 32 podwójne miejsca do wydań wewnętrznych oraz 15 linii grawitacyjnych o pojemności 11 palet każda – przygotowują one pakiety towaru przeznaczone do dystrybucji.
Firma wygospodarowała w magazynie również miejsce dla automatycznego systemu ładowania. Będzie on zainstalowany w przyszłości. Automatyzacja zwiększa stabilność prowadzonych działań, co ma duże znaczenie zwłaszcza dziś, gdy trudno o pracowników. Ułatwia również zachowanie elastyczności w obliczu typowych w branży sezonowych wahań zapotrzebowania.

Frigo Logistics: Szybciej niż rynek
Frigo Logistic wybrało Nowy Dwór Mazowiecki, ponieważ jest tu jeden z dużych klientów firmy. Natomiast inwestycja została również ciepło przyjęta przez władze lokalne.
– Z władzami Nowego Dworu Mazowieckiego łączy nas perspektywiczne myślenie na temat regionu, dlatego z dużą satysfakcją rozpoczynamy nasze działania operacyjne w tym mieście – podkreśla Kris Verbruggen… Całość czytaj w magazynie fleetLOG 5/2025.