sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościChristian Krus, Dachser: Kryzys na Morzu Czerwonym komplikuje transport drobnicowy

Christian Krus, Dachser: Kryzys na Morzu Czerwonym komplikuje transport drobnicowy

Dla handlu międzynarodowego coraz większym zagrożeniem są ataki na statki towarowe na Morzu Czerwonym. Związane są z nimi również zmiany tras i opóźnienia. Staje się to coraz większym zagrożeniem dla płynnego transportu towarów. Christian Krus, dyrektor Global Ocean Freight LCL w Dachser wyjaśnia rolę interkontynentalnego transportu drobnicowego, usług LCL (Less-than-Container-Load) oraz szczególnych korzyści, jakie przynoszą one klientom.

Jaka jest obecna sytuacja na rynku frachtu morskiego?

Fracht morski przeżywa teraz dość burzliwy okres. Od początku kryzysu na Morzu Czerwonym, czyli od połowy grudnia ubiegłego roku, stawki kursu spot gwałtownie wzrosły. Jednocześnie statki muszą korzystać z dłuższych tras w regionie, co prowadzi do wydłużenia czasu tranzytu. Niestety, obecnie nie widzimy żadnych oznak na szybkie rozwiązanie tego problemu. Odczuwamy również zauważalne opóźnienia na trasach transportowych, które wydają się nie mieć żadnych punktów kontaktowych z Morzem Czerwonym, takich jak transport z Indii do Chin.

Z pewnością dziś jesteśmy mądrzejsi i wyciągnęliśmy wnioski z kryzysu związanego z koronawirusem w transporcie morskim. Wyraźnie widać, że najważniejsze jest przygotowanie na potencjalne wąskie gardła pojawiające się na rynku. Drugą istotną kwestią jest zapewnienie naszym klientom odpornego i przejrzystego łańcucha dostaw.

Jak Dachser jako dostawca usług logistycznych wspiera swoich klientów w związku z problemami na Morzu Czerwonym?

Dzięki naszym usługom logistycznym dla skonsolidowanych przesyłek drobnicowych LCL, oferujemy rozwiązanie transportowe we frachcie morskim. Obecne opóźnienia w dostawach i tak już są źródłem naszych zmartwień.

Dlatego też łączymy przesyłki naszych klientów w Azji, Europie, Afryce Południowej, Ameryce Północnej i Południowej w skonsolidowane kontenery LCL. Regularne cotygodniowe rejsy skracają czas tranzytu, a mniejsze rozmiary przesyłek zapewniają większą elastyczność. W ten sposób obsługujemy cały proces transportu i optymalizujemy łańcuchy dostaw naszych klientów.

Podczas takiej skomplikowanej sytuacji, z licznymi opóźnieniami w harmonogramach przewoźników, koncentrujemy się na dostarczaniu naszym klientom aktualnych informacji. W razie potrzeby, doradzamy im w zakresie alternatywnych tras transportu.

Dla kogo odpowiednia jest usługa LCL?

Transport LCL odpowiada na potrzeby klientów działających globalnie, którzy regularnie wysyłają duże liczby przesyłek. Przesyłki te jednak nie są na tyle duże, by co tydzień zapełniać cały kontener. Transport LCL jest zatem atrakcyjną możliwością pozwalającą utrzymać koszty transportu proporcjonalnie do wielkości przesyłki.

Jak jeszcze można na tym skorzystać?

Pomagamy naszym klientom w zapewnieniu bardziej płynnego łańcucha dostaw. Dzięki naszym rozwiązaniom towary nie muszą niepotrzebnie czekać na transport aż do momentu zapełnienia całego kontenera. Oferujemy też transport przesyłek na całym świecie i zapewniamy wysoką wydajność i niezawodność planowania. W naszym portfolio są również usługi odprawy celnej, a dzięki systemom IT zapewniamy przejrzystość w całym łańcuchu dostaw. Innym ważnym aspektem jest to, że nasi klienci uzyskują dostęp do naszej globalnej sieci. Tym samym holistyczne podejście do zaopatrzenia i dystrybucji na całym świecie.

Jak to wygląda w praktyce?

Przykładem niech będzie klient z południowych Niemiec, który za naszym pośrednictwem importuje swoje towary z Azji. Na początek wybieramy odpowiednią trasę dla każdej przesyłki, aby rozładować kontener LCL w oddziale Dachser w południowych Niemczech, znajdujący się jak najbliżej adresu dostawy. Później transport z portu do oddziału Dachser odbywa się za pomocą kombinowanego transportu kolejowego.

To daje znaczące korzyści, szczególnie widoczne w porównaniu z ładunkiem. Ładunkiem, który jest rozładowywany w porcie morskim i stamtąd transportowany ciężarówką w głąb lądu. Dzięki rozładunkowi kontenera w lokalnym oddziale Dachser przesyłka jest dostarczana natychmiast. To znacznie zmniejsza liczbę przeładunków i związane z nimi ryzyko. Nasze rozwiązanie LCL jest bardziej opłacalne, szybsze, a także ogranicza emisję CO2.

Czego potrzeba, żeby zarządzać tak złożonym łańcuchem dostaw w dłuższej perspektywie?

Aby bezpiecznie zarządzać różnorodnością łańcucha dostaw w dłuższej perspektywie, zwłaszcza w trudnych czasach, potrzebny jest doświadczony, międzynarodowy zespół. W tym celu na wszystkich kontynentach jesteśmy reprezentowani przez naszych ekspertów. Zawsze jesteśmy blisko rynku. Jesteśmy przygotowani, aby bezpiecznie przetrwać te burzliwe czasy, a nasza sieć stale się rozwija.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź