Volkswagen Samochody Dostawcze trzeci rok z rzędu zwiększył roczny zysk, osiągając rekordową wartość w wysokości 873 mln euro, gdy rok wcześniej były to 529 mln euro.
Przychody ze sprzedaży rok do roku wzrosły o ponad 30% do 15,3 mld euro (11,5 mld euro w 2022 r.). Dzięki wdrażaniu strategii GRIP 2030 wraz z powiązanym z nią programem wydajności, dział pojazdów użytkowych z Hanoweru wygenerował rentowność operacyjną ze sprzedaży na poziomie 5,7% (4,6% w 2022 r.).
W roku 2023, Volkswagen Samochody Dostawcze dostarczył 409 400 pojazdów, co stanowi wzrost o około 25% w porównaniu z rokiem poprzednim. Rozwój dotyczy wszystkich modeli i regionów. Łączna liczba wydanych pojazdów elektrycznych była czterokrotnie wyższa niż w 2022 roku. Było ich ogółem 29 300 czyli stanowiły 7,1% sprzedaży.
Na początek ID. Buzz GTX
Prezes zarządu marki Carsten Intra, ogłosił, że w roku 2024 światową premierę świętować będą nowy Transporter i nowa California, a prawie wszystkie modele zostaną zmodernizowane. Podczas dorocznej konferencji medialnej Lars Krause, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, zaprezentował również nowego Volkswagena ID. Buzza GTX1.
Nowy Transporter będzie miał premierę jesienią 2024 roku, podczas targów IAA Transportation w Hanowerze. Klienci zainteresowani tym modelem mogą spodziewać się większej ładowności, większych możliwości holowania i ciekawej gamy układów napędowych, w tym turbodiesla, hybrydy typu plug-in i wersji z napędem w pełni elektrycznym.
California Concetp z roku 2023 zapowiada nowy samochód kempingowy, który zadebiutuje wkrótce. Po raz pierwszy zostanie wprowadzona do oferty wersja hybrydowa typu plug-in.
Multivan zostanie w tym roku zaprezentowany w wersji 4Motion, a także jako hybryda plug-in. W tej wersji przednia oś jest napędzana silnikiem spalinowym, a silnik elektryczny napędza tylną oś. Umożliwia to łatwe wdrożenie napędu na cztery koła.
W pierwszej połowie roku 2024 rusza przedsprzedaż nowego Craftera. W roku 2024 era elektryczna rozpocznie się również dla Caddy. Będzie on oferowany jako hybryda plug-in z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym połączonym z elektrycznym. Wszystkie Caddy otrzymają również cyfrowy kokpit i nowe systemy wsparcia kierowcy.
Podczas dorocznej konferencji dla mediów, Lars Krause, członek zarządu marki odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, zaprezentował również ID. Buzza GTX. Auto ma moc 250 kW (340 KM) i elektryczny napęd 4Motion, silniki umieszczono bowiem przy przedniej i tylnej osi. ID. Buzz GTX zostanie wprowadzony na rynek w dwóch wersjach: ze standardowym rozstawem osi i nowym akumulatorem o pojemności 79 kWh (brutto: 84 kWh) oraz z wydłużonym rozstawem osi w połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności 86 kWh (brutto: 91 kWh). Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h ma wynosić 6,5 s. Wersja krótka pomieści 5 lub 6 osób oraz od 1121 do 2123 l bagażu, a długa od 5 do 7 osób i 1340-2496 l bagażu. Model standardowy będzie mógł ciągnąć przyczepę o masie 1800 kg, a wydłużony 1600 kg. Premiera rynkowa obu wersji nastąpi w drugiej połowie roku. Przedsprzedaż rozpocznie się latem.
Rodzina SPACE i autonomia
Nakreślając plany wykraczające poza obecną dekadę, Carsten Intra przedstawił rozwój rodziny pojazdów SPACE. W oparciu o platformę SSP, marka Volkswagen Samochody Dostawcze opracuje własną platformę dla samochodów z segmentów B i C do transportu osób i towarów.
W przyszłości modele SPACE będą produkowane we wszystkich trzech zakładach marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Niemczech i w Polsce.
W ramach Grupy Volkswagen, marka Volkswagen Samochody Dostawcze jest odpowiedzialna za rozwój i wdrażanie rozwiązań MaaS (Mobility as a Service) i TaaS (Transport as a Service). Testy w Monachium, Austin w USA i w Hamburgu z przedseryjnym modelem autonomicznie jeżdżącego ID. Buzza przebiegły zgodnie z planem. W bieżącym roku w Hamburgu odbędą się pierwsze jazdy testowe z udziałem klientów, przeprowadzone przez firmę MOIA.