sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFrancja znów stawia na wodorowe Solarisy

Francja znów stawia na wodorowe Solarisy

Francja znów staje się krajem, do którego trafi partia wodorowych Solarisów. Tym razem chodzi o osiem przegubowców dla miasta Belfort. 18-metrowe pojazdy zasili system wodorowy połączony z napędem modułowym. Urbino 18 hydrogen trafią do klienta w drugiej połowie 2025 roku.

W pierwszej połowie lipca Solaris podpisał umowę na dostawę ośmiu autobusów wodorowych do miasta Belfort. Pojazdy kupił podmiot publiczny SMTC (Le Syndicat Mixte des Transports en Commun du Territoire de Belfort). Podmiot ten zrzesza operatorów transportu w regionie. Ostatecznym przewoźnikiem użytkującym nowe autobusy wodorowe będzie Régie des Transports du Territoire de Belfort (RTTB) zarządzający mobilnością, w tym transportem autobusowym, Belforcie.

Nowoczesność z Bolechowa

„Dzięki nowym Solarisom mieszkańcy Belfortu będą mogli cieszyć się czystszym powietrzem i nowoczesnym, niezawodnym transportem publicznym” – powiedział Brice Bonavia, dyrektor zarządzający spółką Solaris France.

Autobusy, które zamówił Belfort, zasili nowoczesny system wodorowy. Składają się na niego m.in. ogniwo wodorowe o mocy 100 kW i system kompozytowych zbiorników. Pozwalają one zmagazynować ponad 50 kg wodoru pod ciśnieniem 350 bar. Baterie Solaris High Power będą wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. Sercem napędu będzie silnik elektryczny o mocy 240 kW. Autobusy Będą mieć ponadto napęd modułowy. Poprzez rozproszenie elementów składowych, pozwoli on na lepsze wykorzystanie miejsca na dachu, a także na zwiększenie przestrzeni pasażerskiej.

Francja znów zamawia Solarisy

Zgodnie z najnowszymi przepisami, autobusy będą wyposażone w funkcjonalności GSR2, w tym w system informujący o obecności uczestników ruchu drogowego w tzw. martwym polu widzenia. Zamówione Urbino hydrogen będą posiadały wydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła. Dodatkowo autobusy otrzymają system monitoringu i zdalnego zarządzania flotą eSConnect.

To już trzecie w ostatnich miesiącach zamówienie na tzw. “wodorowce” z rynku francuskiego – obok 4 pojazdów dla Artois Mobilités i 22 autobusów dla Île-de-France Mobilités. Wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie publicznym zyskuje coraz większą popularność, a Solaris jest w tym względzie zdecydowanym liderem – w 2023 roku producent posiadał niemal 50% udziałów w tej części rynku. Ponad 220 modeli Urbino hydrogen obsługuje ruch pasażerski już w 25 miastach całej Europy.

Do przewoźnika Solarisy trafią w II połowie 2025 r.
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź