sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościScania Super zdobyła tytuł „Green Truck 2024”

Scania Super zdobyła tytuł „Green Truck 2024”

Scania po raz kolejny wygrała w teście porównawczym „Green Truck”, organizowanym przez redakcje dwóch niemieckich magazynów branżowych.

Celem testu jest wyłonienie ciężarówki, która jest najbardziej efektywna w transporcie długodystansowym. Pomijając krótką przerwę w 2023 roku, kiedy Scania zajęła drugie miejsce, producent z Södertälje wygrał i otrzymał nagrodę „Green Truck” w 7 z ostatnich 8 testów.

– Scania bierze udział w wielu testach organizowanych przez europejskie media branżowe. Jednak to właśnie zwycięstwo w konkursie „Green Truck” podkreśla to, co jest absolutnie podstawowym wymogiem w naszej branży: oferowanie klientom możliwie jak najwyższej wydajności transportu – podkreśla Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.

600 litrów mniej

Konkurs „Green Truck” co roku organizują dwa czasopisma: „Trucker” i „Verkehrs-Rundschau”. Pierwszy raz rywalizowano w roku 2011. Łącznie odbyło się już 14 edycji. Dotychczas Scania zwyciężyła dziewięciokrotnie, a oprócz tego zdobyła cztery drugie miejsca i jedno piąte, w pierwszej edycji.

– Wszyscy w Scanii jesteśmy bardzo dumni i bardzo się cieszymy, że odzyskaliśmy tytuł najbardziej efektywnej paliwowo długodystansowej ciężarówki – dodaje Stefan Dorski.

Ocena pojazdów biorących udział w konkursie odbywa się na podstawie analizy wszystkich istotnych aspektów wydajności transportu: zużycia paliwa, średniej prędkości jazdy, ilości zużytego AdBlue i masy ciężarówki.

Gdy przyjrzymy się bliżej danym wykorzystywanym w przeliczeniach jurorów „Green Truck”, na dystansie 100 km średnia różnica między Scanią, a zdobywcą drugiego miejsca wynosi 0,41 l paliwa. Biorąc pod uwagę, że ciężarówka w transporcie długodystansowym przejeżdża około 150 tys. km rocznie, oznacza to, że roczny wynik Scanii jest o ponad 600 l lepszy. Przy masie 7040 kg, Scania była również najlżejszym pojazdem i osiągnęła najwyższą średnią prędkość, która wynosiła 79,70 km/h. W maju 2023 roku Scania wprowadziła zaktualizowaną wersję swojego systemu CCAP (Cruise Control z Active Prediction). To prawdopodobnie zapewniło jej dodatkową przewagę w teście.

Testy pojazdów ciężarowych w ramach konkursu „Green Truck” odbywają się na autostradach i innych typach dróg w okolicach Monachium. Ich przebieg jest monitorowany przez organizatorów oraz pracowników firm uczestniczących w konkursie. Przy wyliczeniach uwzględniane są dane z pojazdu referencyjnego. Służą one skompensowaniu zmian warunków jazdy wynikających np. z silnego wiatru, deszczu czy skoków temperatury.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź