czwartek, 18 września, 2025
Strona głównaAktualnościScania Super 11 – nowy silnik, nowy standard

Scania Super 11 – nowy silnik, nowy standard

Scania Super 11 to nowa, lekka, mocna i oszczędna jednostka napędowa. Powstała z myślą o oszczędzaniu, albo inaczej: o transporcie, w którym liczy się każdy kilogram i każdy litr paliwa.

Nowy silnik uzupełnia rodzinę układów napędowych Scania Super. Super 11 to odpowiedź na potrzeby operatorów transportu, którzy szukają balansu między mocą, oszczędnością i zrównoważonym rozwojem. Jednostka jest o 85 kg lżejsza od silnika Super 13 i pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 7% w porównaniu z silnikiem 9-litrowym. Super 11 jest dostępny w trzech zakresach mocy: 350, 390 oraz 430 KM. Spełnia normy Euro 4, 5 i 6 i dzieli 85% swoich części z silnikiem Super 13.

Scania Super 11 czyli lżej i taniej

Silnik Scania Super 11 wyznacza nowy poziom osiągów i elastyczności w segmencie silników 11-litrowych. Super 11 pozwala na ograniczenie zużycia paliwa nawet o 7% w porównaniu z 9-litrowym silnikiem Scania i jest o 85 kg lżejszy od silnika Super 13. Pozwala to operatorom transportu na zwiększenie ładowności tam, gdzie waga ma kluczowe znaczenie, bez uszczerbku dla mocy, efektywności paliwowej i niezawodności.

Ten silnik otwiera nowe możliwości dla wydajnego paliwowo i opłacalnego transportu. Jest lżejszy, bardziej ekonomiczny i elastyczny, a jednocześnie charakteryzuje się wytrzymałością i niezawodnością, z których słynie Scania. To odpowiedni wybór dla operatorów transportu, którzy muszą zachować balans między wydajnością, ładownością i zrównoważonym rozwojem w codziennej pracy – mówi Ayyoob Zarmehri, manager produktu w dziale sprzedaży i marketingu pojazdów ciężarowych w Scania.

Z myślą o oszczędności paliwa i trwałości

Dostępny w trzech wariantach mocy – 350 KM (1800 Nm), 390 KM (2000 Nm) i 430 KM (2200 Nm) – Super 11 spełnia normy emisji spalin Euro 4, 5 i 6. Ten model zapewnia wydajność w szerokim zakresie zastosowań transportowych: od transportu miejskiego po regionalny.

Zaletą Super 11 jest również to, że 85% jego podzespołów jest wspólnych z silnikiem Super 13, zachowując inżynieryjne DNA Scania, a jednocześnie jest dostosowany do innych celów eksploatacyjnych. Okresy między przeglądami są nawet o 30% dłuższe niż w 9-litrowych silnikach Scania, gdy stosowany jest olej silnikowy LDF-5. To pomaga firmom transportowym wydłużyć czas sprawności i obniżyć ogólne koszty obsługi.

Technologia także pod maską

Nowy silnik jest wyposażony w opracowaną przez Scania technologię zmiennych faz rozrządu. Umożliwia ona zarządzanie temperaturą silnika w czasie rzeczywistym i poprawia wydajność spalania. To wszystko w połączeniu z nowym oprogramowaniem silnika i wałkami wyrównoważającymi redukuje wibracje. Solidny hamulec silnikowy zapewnia moc do 344 kW, dzięki układowi Scania Variable Valve Brake (VVB). Wszystko to składa się na silnik, który zapewnia płynniejszą i bardziej komfortową pracę. Opatentowany przez Scania system z dozownikiem AdBlue bezpośrednio za turbosprężarką, poprawia zużycie mocznika i jeszcze bardziej zwiększa osiągi silnika.

Z myślą o zrównoważonym rozwoju

Imponująca oszczędność paliwa i mniejsza masa to pierwsze argumenty przemawiające za zrównoważonym rozwojem nowego silnika. Kolejne to fakt, że Super 11 jest kompatybilny zarówno z HVO, jak i FAME. Umożliwia to operatorom obniżenie śladu emisyjnego bez konieczności inwestowania w nową infrastrukturę. Jest to rozwiązanie, które wspiera zarówno cele eksploatacyjne, jak i długoterminowe cele zrównoważonego rozwoju.

Silnik do licznych zastosowań

Silnik do licznych zastosowań

Kompaktowy, lekki i mocny silnik Scania Super 11 jest przeznaczony do szerokiego zakresu zadań transportowych, w tym:

  • wywrotek,
  • transportu paliw i towarów kubaturowych,
  • wywozu śmieci i transportu w temperaturze kontrolowanej,
  • transportu drobnicowego,
  • podnośnika hakowego i platformy z żurawiem,
  • samochodów ratowniczo-gaśniczych.

Silnik Scania Super 11 reprezentuje kolejną generację inteligentnego transportu. Łączy w sobie to, co najlepsze w konstrukcjach Scania, z wydajnością i możliwościami adaptacji, których wymagają współcześni operatorzy. Niezależnie od tego, czy jeździmy po mieście, czy na dłuższych trasach, ten silnik sprawdza się w wydajnej  pracy – mówi Ayyoob Zarmehri.

Silnik Super 11 będzie trafi do sprzedaży od czerwca 2025 roku.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź