Targo on-site fix to nowy produkt Dachser dla segmentu business to consumer (B2C). Na etapie składania zamówienia umożliwia on ustalenie ze sprzedawcą konkretnej daty dostawy.
Aktualnie bardzo wysokie są oczekiwania konsumentów wobec handlu detalicznego. Chcą oni robić zakupy oraz otrzymywać zamówione produkty w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. W tym środowisku najlepiej radzą sobie sprzedawcy detaliczni, sprzedający towary za pośrednictwem pełnego zakresu kanałów sprzedaży. Począwszy od sklepów stacjonarnych po sklepy internetowe i handel mobilny. U podstaw tak wyszukanych koncepcji sprzedaży wielokanałowej leżą wydajne łańcuchy dostaw cechujące się elastycznością w zakresie adaptacji.
Z kraju do zagranicznych klientów indywidualnych
Polskie przedsiębiorstwa coraz odważniej podążają ścieżką cyfrowej sprzedaży transgranicznej. Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej 60% e-sklepów prowadzi sprzedaż poza granicami Polski. Natomiast kolejne 20% planuje rozpocząć działalność w obszarze cross-border e-commerce w najbliższych 3 latach. Również mocno zauważalna jest ekspansja na różne rynki, gdzie aż 37% przedsiębiorstw eksportuje swoje produkty na 10 lub więcej rynków. Jest to konsekwencją zwiększającej się dynamiki cross-border e-commerce, stanowiącej odpowiedź na lokalne wyzwania, takie jak spowolnienie gospodarcze czy niepewność biznesową.
– Wobec tych trendów, wprowadzenie przez nas kolejnych innowacyjnych rozwiązań logistycznych typu targo on-site fix, stanowi ważne wsparcie dla polskich firm, które coraz śmielej poszukują możliwości ekspansji na międzynarodowe rynki. Usługa umożliwiająca ustalenie konkretnej daty dostawy podczas składania zamówienia, doskonale wpisuje się w te tendencje. Dzięki temu polscy przedsiębiorcy mogą skutecznie odpowiedzieć na potrzeby międzynarodowych klientów i oferować im elastyczność i wygodę w procesie zakupów online – mówi Rafał Owczarek, kierownik sprzedaży European Logistics Polska w Dachser Polska.
Dachser rozszerza portfolio usług dla dostaw B2C
– Obecnie w zakresie dostaw sprzedawcy detaliczni i producenci muszą spełniać wszystkie wymagania konsumentów. Dla nas, jako partnera logistycznego to ciągłego rozwijanie usług i procesów naszej sieci, przy jednoczesnym dodawaniu prostszych i szybszych rozwiązań. Stanowi to część strategii rozwoju naszej europejskiej sieci drobnicowej – mówi Alexander Tonn, COO Road Logistics w Dachser.
Konsumenci mogą otrzymać swoje produkty, w preferowanym momencie dzięki usłudze targo on-site fix. Przykładowo po powrocie z wakacji lub gdy danego dnia nie będą w pracy. Ta elastyczność okazuje się strzałem w dziesiątkę, a dzięki prostszemu planowaniu i krótszemu pobytowi towarów w oddziale również firma Dachser odnosi z tego korzyści.
Usługi logistyczne Dachser są skierowane do klientów korporacyjnych, którzy oprócz usług B2B oferują również usługi B2C.
Rodzina produktów targo on-site
W przypadku przesyłek B2C Dachser dostarcza rozwiązania z rodziny targo on-site do większości krajów europejskich. Oznacza to jasno określone usługi i standardy jakości, ale także krótkie czasy tranzytu dzięki własnej sieci drobnicowej. W ramach usługi, w zależności od wybranej opcji, realizowana jest dostawa „do krawężnika” lub do miejsca użytkowania w przypadku obsługi dostawy przez jednego kierowcę.