Współpraca w zakresie samochodów osobowych i użytkowych – takie zadanie postawiły przed sobą Ford i Grupa Renault. Na początek na rynek europejski trafią dwa przystępne cenowo modele elektryczne.
Ford i Grupa Renault ogłosiły nawiązanie strategicznego partnerstwa, którego celem jest rozszerzenie oferty pojazdów elektrycznych Forda, skierowanej do europejskich klientów. Współpraca znacznie zwiększy konkurencyjność obu firm na szybko zmieniającym się rynku motoryzacyjnym w Europie.
Dwa nowe modele
Podstawą tej współpracy jest umowa partnerska dotycząca opracowania dwóch różnych modeli elektrycznych marki Ford. Nowe modele będą oparte na platformie Ampere, wykorzystującej silne atuty i kompetencje Grupa Renault w opracowywaniu pojazdów elektrycznych. Montaż odbywać się będzie w zakładach Grupa Renault w północnej Francji. To podkreśla potencjał produkcyjny i doświadczenie zakładu Ampere ElectriCity w zakresie najnowocześniejszych technologii.
Oba samochody zaprojektuje Ford, a opracuje we współpracy z Grupą Renault. Pojazdy będą odznaczać się charakterystyczną dla modeli EV dynamiką jazdy, autentycznym DNA marki Ford oraz intuicyjną obsługą. To pierwszy krok w ramach kompleksowej ofensywy produktowej Forda w Europie. Pierwszy z zapowiadanych dwóch modeli ma pojawić się w salonach na początku 2028 roku.
Ford i Renault Grup podpisały również list intencyjny (LOI) dotyczący wspólnych działań w segmencie europejskich lekkich pojazdów dostawczych. W ramach niniejszego listu intencyjnego partnerzy przeanalizują możliwość wspólnego opracowania i produkcji wybranych lekkich modeli użytkowych (LCV) marek Ford i Renault.
François Provost, dyrektor generalny Grupy Renault, powiedział, że w dłuższej perspektywie połączenie sił Renault z firmą Ford dodatnio wpłynie na innowacyjność i elastyczność. To ważne na szybko zmieniającym się europejskim rynku motoryzacyjnym.
Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Ford Motor Company, powiedział, że partnerstwo z Grupą Renault stanowi ważny krok dla Forda. Wspiera strategię budowania bardzo efektywnej i dostosowanej do przyszłych potrzeb działalności w Europie.
Łączenie mocnych stron
Firmy wykorzystają w produkcji nowych elektrycznych Fordów sprawdzone możliwości i przewagi rynkowe platformy Ampere, należącej do Grupy Renault. Pomocą posłuży także środowisko produkcyjne pojazdów elektrycznych i zdolności przemysłowych zakładów w północnej Francji (ElectriCity).
Ford i Grupa Renault będą dążyć do sprostania wyzwaniom stojącym przed rynkiem motoryzacyjnym oraz zapewnienia lepszej obsługi klientów zarówno w segmencie pojazdów osobowych, jak i użytkowych.
Strategiczne partnerstwo Forda i Grupy Renault skorzysta z połączenia wieloletnich doświadczeń w segmencie lekkich pojazdów dostawczych. Zrobi użytek także ze skali przemysłowej i rozbudowanej bazy dostaw obu firm.






