Nadwozia wymienne są coraz popularniejsze. Wpływa na to rozwój branży kurierskiej, ale nie tylko. Oferta firmy Wesob może zaspokoić oczekiwania wielu segmentów rynku.
Wesob specjalizuje się w produkcji nadwozi wymiennych, tzw. BDF-ów od ćwierć wieku. Doświadczenie podpowiada najlepsze rozwiązania. Klucz do sukcesu firmy to nadwozia dostosowane do specyficznych wymagań. W grę wchodzi przede wszystkim długość nadwozia oraz wysokość transportu i odstawiania. Lecz znaczenie ma również typ zabudowy oraz wygoda obsługi.
Trwałe i wygodne
Wesob proponuje nadwozia kurtynowe, skrzyniowo-plandekowe, skrzyniowe (otwarte) oraz furgonowe z dachem z GFK z przezroczystym pasem lub izolowanym. Największe w ofercie są 45-stopowe nadwozia kurtynowe, popularne zwłaszcza w branży motoryzacyjnej. Przewozi się je na naczepach podkontenerowych. W tego typu nadwoziu producent przewiduje transportowanie 34 europalet. Dostępne jest również 31-stopowe nadwozie kurtynowe z muldą do transportu kręgów stali o średnicy od 1000 do 2100 mm. Zabudowa spełnia wymagania normy EN 12642 Code XL. Liczne opcje pozwalają dostosować nadwozia Wesob do rodzaju przewożonego ładunku i warunków pracy.
Oferta obejmuje również uzbrojenie podwozia samochodu ciężarowego do transportu nadwozi wymiennych, a także przeznaczone do tego przyczepy centralnoosiowe. Uzbrojenie występuje w trzech wersjach. Typ MA-BDF przystosowany jest do nadwozi mocowanych wysoko, typowych w branży kurierskiej. Natomiast MA-NV umożliwia zamocowanie nadwozia niżej, w związku z tym może mieć ono większą wysokość wewnętrzną i jest bardziej pojemne. Ciekawym rozwiązaniem jest uzbrojenie MA-BDF z regulowaną wysokością. Dwustopniową regulację umożliwia wygodny w obsłudze system HVC. Jest to autorskie rozwiązanie firmy Wesob. Załadunek nadwozi ułatwiają rolki naprowadzające oraz zderzak znajdujący się w przedniej części ramy, do której nadwozie jest mocowane.
Elementy nadwozi są wykonywane ze stali o podwyższonej jakości. Wesob poddaje je cynkowaniu ogniowemu. W ten sam sposób producent zabezpiecza przed korozją uzbrojenie podwozi oraz podwozie i uzbrojenie przyczep. Wydłuża to ich żywotność i ma walor estetyczny.

Swobodny przepływ
Nadwozia wymienne przyczyniają się do usprawnienia przepływów logistycznych i redukcji kosztów. Można je odstawiać i szybko pobierać kolejne, nie czekając na rozładunek i załadunek. Okazjonalnie mogą spełniać funkcję podręcznego magazynu, w którym przechowywane są komponenty do produkcji lub gotowe wyroby. Różnego rodzaju systemy mocowania ładunku oraz akcesoria zwiększają użyteczność nadwozi i zabezpieczają je podczas załadunku i rozładunku wózkiem widłowym.
Firmy szeroko wykorzystują BDF-y jako jednostki ładunkowe w transporcie intermodalnym, przede wszystkim drogowo-kolejowym. Z łatwością można je przenosić z samochodów na wagony, a do ich zalet należy względnie niska masa własna. Przewozy intermodalne są postrzegane jako przyjazna dla środowiska alternatywa dla transportu drogowego, wykazując największe zalety na długich dystansach. Nadwozia wymienne odgrywają niebagatelną rolę w ich rozwijaniu.
Z łatwością adaptują się również do pracy w różnego typu wydłużonych zestawach złożonych np. z ciężarówki połączonej za pomocą wózka dolly z naczepą. Jest to prosty sposób podnoszenia wydajności transportu, do którego przekonuje się coraz więcej krajów w Europie.






