Na tegorocznych targach w Hanowerze Volvo przedstawi samochody na każdą okazję, zasilane paliwami odnawialnymi, wodorem oraz bateriami.
Gwiazdą ekspozycji będą ciężarówki z najnowszej gamy FH Aero z udoskonaloną aerodynamicznie kabiną. Volvo pochwali się również nowym modelem VNL przygotowanym na rynek amerykański i wyposażonym w system umożliwiające jazdę autonomiczną. Będzie to pierwszy pokaz tej ciężarówki w Europie.
– Jestem podekscytowany reakcjami klientów i mediów na naszą nową gamę samochodów ciężarowych i zbliżające się technologie – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. – Nasza ekspozycja na tegorocznych targach IAA wskazuje na globalną skalę działania Grupy Volvo Group i nasze zaangażowanie w redukcję zanieczyszczeń i bezpieczeństwo na drogach.
Niska kabina i 780 KM
W Hanowerze będzie pokazane również Volvo FM Low Entry z nisko zawieszoną kabiną i elektrycznym napędem na baterie. Samochód zapewnia doskonało widoczność w gęstym ruchu miejskim i lokalnie nie emituje spalin. Dlatego może być użyteczny np. dla służb komunalnych.

Na przeciwnym biegunie jest Volvo FH16 Aero z nowym, rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem D17 o pojemności blisko 17 l. Najmocniejszy wariant osiąga rekordową moc 780 KM i maksymalny moment obrotowy 3800 Nm. Silnik został przystosowany do zasilania uwodornionym olejem roślinnym (HVO) oraz biodieslem B100.
Producent zaprezentuje również elektryczną oś napędową do ciężarówek. Ten zwarty podzespół zintegrowany z silnikiem elektrycznych może być stosowany w pojazdach elektrycznych na baterie lub wodorowe ogniwa paliwowe.
Osiem ciężarówek
Volvo sprzedaje elektryczne ciężarówki akumulatorowe już od pięciu lat. W tym okresie zdołało je ulokować na rynku 47 państw. Obecnie zapowiada zwiększenie nacisku na wodorowe układy napędowe. Mówi zarówno o wodorowych ogniwach paliwowych jak i silnikach spalinowych zasilanych wodorem. Oba warianty napędu mają trafić do klientów pod koniec bieżącej dekady.
Kilka egzemplarzy ciężarówek widocznych na targach IAA zostanie wyposażonych w cyfrowe lusterka wsteczne CMS. Polepszają one widoczność oraz zmniejszają opór aerodynamiczny z racji małych, wąskich obudów kamer zastępujących zwykłe lusterka.

Ogółem podczas IAA będzie można oglądać osiem ciężarówek szwedzkiej firmy:
– FH Aero Electric 4×2 z cyfrowymi lusterkami CMS,
– FH16 Aero 4×2 zasilane HVO z kabiną XXL i cyfrowymi lusterkami,
– FMX Electric 6×4 z wywrotką trójstronną,
– FM Low Entry 6×2 w roli bramowca,
– FM 4×2 zasilane metanem z cyfrowymi lusterkami,
– FE Electric 4×2 w roli bramowca,
– amerykańskie, bogato wyposażone VNL 860,
– prototyp z wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Wraz samochodami Volvo zaprezentuje także nowe rozwiązania i usługi, między innymi dotyczące ładowania ciężarówek na baterie.
Odwiedzający targi IAA znajdą ekspozycję Volvo Trucks w hali 21, na stoisku B01. Kilka ciężarówek szwedzkiej marki będzie można też wypróbować na targowy torze testowym.



