Volvo For Safety, kampania edukacyjna przemierzająca całą Polskę, jest już za półmetkiem. Trasa rozpoczęła się w maju i od tego momentu do dziś miasteczko Volvo odwiedziło już 44 809 osób. Kolejno były to: Warszawa (6000 osób), Wrocław (7000), Sopot (16 600.), Bydgoszcz (4000) i Łódź (11 200).
Zainteresowanie wydarzeniem przerosło najśmielsze oczekiwania organizatora. Tak wysoka frekwencja potwierdza, że temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest dla Polaków niezwykle istotny.
– To dowód na to, że Polacy chcą nie tylko jeździć bezpieczniej, ale też zdobywać wiedzę i doświadczenie, które realnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Tym samym czujemy się jeszcze bardziej zmotywowani do tego, by kontynuować naszą akcję w tym i przyszłym roku z jeszcze bardziej angażującym programem. – mówi Emil Dembiński, Managing Director Volvo Car Poland.
Co czeka na Volvo For Safety?
Ulubieńcy publiczności: symulatory, czyli doświadczenie w kontrolowanych warunkach tego, czego chcemy uniknąć na drodze
Na odwiedzających interaktywne miasteczko edukacyjne Volvo For Safety czeka szereg różnorodnych atrakcji przygotowanych z myślą zarówno o dorosłych jak i dzieciach. Największą popularnością wśród uczestników cieszyły się profesjonalne symulatory. Przygotowano ich aż 16, a do top 3 zaliczają się:
– Symulator dachowania, który pozwala w bezpieczny sposób doświadczyć, jak zachowuje się pojazd podczas wywrotki.
– Symulator zderzeń, uzmysławiający, jak ogromne siły działają na ciało nawet przy pozornie niewielkiej prędkości.
– I wreszcie: symulator widoczności pieszego z kabiny ciężarówki Volvo Truck, który szczególnie mocno przemawia do wyobraźni dzieci i młodzieży.
W wydarzeniach aktywnie uczestniczyły całe rodziny z dziećmi i czworonogami. Z myślą o najmłodszych odwiedzających organizatorzy przygotowali dedykowaną strefę dla dzieci. Pociechy poprzez zabawę uczą się w niej podstaw bezpieczeństwa i odpowiedzialnych zachowań na drodze. Mali goście mogą skorzystać z atrakcji plastycznych, pokazów multimedialnych, symulatora mobilnego miasteczka ruchu czy basenu kulkowego z koparką. Bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów zawsze było dla Volvo priorytetem.
Na rzecz wspólnego bezpieczeństwa
Integralną częścią wydarzenia są wykłady i spotkania edukacyjne prowadzone przez ekspertów. Volvo od dziesięcioleci angażuje się w promowanie świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w ruchu drogowym. To szczególnie istotne w kontekście wyników badań zleconych przez markę, które mówią, że:
- 64% Polaków uważa, że na naszych drogach jeździ się niebezpiecznie.
- 32% kierowców bagatelizuje jazdę zgodną z ograniczeniami prędkości.
- 10% badanych uważa jazdę bez zapiętych pasów za bezpieczną.
- 6% respondentów nie dostrzega zagrożeń wynikających z jazdy pod wpływem alkoholu.
- 70% przewozi swoje czworonożne pupile w sposób, który zagraża bezpieczeństwu innych pasażerów.
Volvo For Safety dwukrotnie w Katowicach
W drugiej połowie trasy przejazdu interaktywne miasteczko Volvo For Safety pojawi się również na Kongresie Nowej Mobilności 2025 w Katowicach. Ten odbędzie się w dniach 23–25 września. Będzie to już drugi raz, kiedy zawita do stolicy województwa śląskiego – po raz pierwszy pojawi się tam w ramach swojej trasy w dniach 12–14 września. Udział w Kongresie to nie tylko okazja do zaprezentowania nowoczesnych rozwiązań bezpieczeństwa, ale także do udziału w debacie o przyszłości transportu i elektromobilności w Europie. Roadshow Volvo For Safety zagości w tym roku jeszcze w Toruniu (8-10 sierpnia), Krakowie (5-7 września) i Częstochowie (19-21 września). Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny.



