Van Uptime Monitor to usługa bezpłatna. Od lipca dostępna będzie dla wybranych modeli średnich i dużych uytkowych Mercedesów. Van Uptime Monitor zbiera i analizuje informacje techniczne przekazywane przez pojazd dzięki telediagnostyce. Nadaje im priorytety i uruchamia odpowiedni proces postępowania dla poszczególnych sytuacji. Bezustanna kontrola stanu pojazdu tu i teraz zapewnia oszczędność pieniędzy i czasu.
Niespodziewane usterki i związane z nimi przestoje pojazdów dezorganizują codzienną pracę. Są dużym wyzwaniem dla wielu szefów flot, a także właścicieli samochodów użytkowych. Wiążą się również z realnymi stratami finansowymi i niepotrzebnym stresem. Nowoczesna, oparta na łączności logistyka umożliwia dziś ograniczenie takiego ryzyka do minimum. Narzędzie, które może stanowić cenne wsparcie w tym zakresie, to uruchomiona w ramach cyfrowych dodatków usługa Van Uptime Monitor. Rozwiązanie to jest dostępne dla modeli Vito i Sprinter w wersji z tradycyjnym oraz elektrycznym napędem. Mogą z niego korzystać zarówno klienci firmowi, jak i prywatni.
Oszczędnie i przejrzyście
Dzięki Van Uptime Monitor, Mercedes-Benz Vans pomaga swoim klientom zarządzać technicznymi problemami pojazdów. Także (a może zwłaszcza) z tymi, które pojawiają się w wyniku intensywnego codziennego użytkowania. Robi to w czasie rzeczywistym i ostrzega o potencjalnej usterce, zanim do niej dojdzie. Van Uptime Monitor inteligentnie łączy pojazdy z osobami zarządzającymi nimi oraz partnerami serwisowymi Mercedes-Benz. Pełną przejrzystość stanu technicznego pojazdu lub całej floty zapewnia zawsze aktualna lista pojazdów widniejąca na stronie Mercedes-Benz na profilu firmowym klienta. Podstawowe dane techniczne (poziom oleju, ciśnienie w oponach, konieczność wyważenia przednich kół) prezentowane są w zrozumiały sposób i udostępniane w czasie rzeczywistym. Podobnie dzieje się ze wszystkimi zdiagnozowanymi usterkami i niezbędnymi pracami eksploatacyjnymi o różnym stopniu pilności. Pomaga to efektywnie planować przeglądy i unikać nieplanowanych przestojów. W przypadku problemów pozwala przejść bezpośrednio do ich rozwiązania rozpoczynając od umówienia online wizyty w wybranym serwisie Mercedes-Benz.
Trzy stopnie pilności
Wykorzystując telediagnozę, usługa przekazuje komunikaty na trzech poziomach pilności:
- Informacje o pojeździe: brak pilnej potrzeby działania. Klienci otrzymują proste wskazówki dotyczące konserwacji, które można łatwo wykonać samodzielnie, aby zaoszczędzić czas i pieniądze.
- Zalecenie naprawy: klienci otrzymują informacje o przewidywanych i koniecznych naprawach i na tej podstawie mogą indywidualnie koordynować wizyty w wybranym serwisie Mercedes-Benz. Pozwala to skrócić czas pobytu pojazdu w warsztacie: niezbędne części mogą być z wyprzedzeniem przygotowane, możliwe jest również połączenie kilku czynności podczas jednej wizyty.
- Pilne ostrzeżenie: w przypadku nieuchronnego problemu klienci otrzymują bezpośredni telefon z Centrum Obsługi Klienta Mercedes-Benz (CAC) i mogą zaplanować wizytę w serwisie, tak by zminimalizować czas przestoju. Pojazd jest niezwłocznie przekazywany do najbliższego partnera serwisowego Mercedes-Benz i naprawiany tak szybko, jak to możliwe.
Uruchomienie Van Uptime Monitor odbywa się podobnie jak w przypadku innych dodatków cyfrowych – przez samych klientów za pomocą przełącznika aktywacji usługi na profilu klienta Mercedes-Benz. W przypadku braku profilu firmowego, ale także braku aplikacji Mercedes-Benz klient może zwrócić się do dealera Mercedes-Benz o wsparcie w tym zakresie oraz przedstawienie zalet usługi.
Van Uptime Monitor sprawia, że zarządzanie flotą w codziennej działalności staje się prostsze i bardziej przejrzyste. Jednak co najistotniejsze, staje się efektywne dzięki przewidywaniu i zapobieganiu awariom oraz unikaniu niepotrzebnych wielokrotnych wizyt w serwisie. W ten sposób Mercedes-Benz Vans zapewnia wartość dodaną do swoich pojazdów premium do użytku komercyjnego. Pomaga zwiększyć swoim klientom wydajność ich flot.






