W niedzielę 20 lipca zakończył się zlot „Ultor Master Truck”. Kto liczył na ciekawe ciężarówki i pozytywne emocje, na pewno się nie zawiódł. Wybór zwycięzców był w tym roku wyjątkowo trudny.
21. Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych „Ultor Master Truck” po raz kolejny odbył się na lotnisku Aeroklubu Opolskiego w Polskiej Nowej Wsi. Zaczął się w piątek 18 lipca, a zakończył w niedzielę. Zgromadził wielu fanów niezwykłych pojazdów i „ciężkiego brzmienia” potężnych diesli. Jak zawsze część gości przybyła z zagranicy, było coś nowego, coś starego i coś amerykańskiego. Poza tym pokazy drfitu, jazdy terenowe, konkursy i muzyka. A przede wszystkim możliwość zagłosowania na tę najpiękniejszą.
Polerowanie do ostatniej chwili
W czwartek pogoda trochę nastraszyła, ale potem było tylko lepiej. Weekend okazał się słoneczny, a wcześniejszy deszcz sprawił, że upał i kurz nie doskwierały tak, jak to bywało w minionych latach. Można było z przyjemnością przechadzać się między kolorowymi pojazdami w poszukiwaniu coraz to nowych wrażeń.
Wśród ciężarówek panowała niezwykła rozmaitość. Po zaparkowaniu wielu kierowców sięgnęło po szmatki i kosmetyki samochodowe. Doczyszczali i dopieszczali auta, żeby lśniły pełnym blaskiem. Czasem dokładali dekoracje specjalnie przygotowane na zlot. Niektóre firmy transportowe przybyły w sile kilku ciężarówek, prezentując przekrój swojej floty. Aby tym lepiej zaznaczyć obecność, przygotowały transparenty, a nawet niewielkie stoiska.

Zwiedzający wymieniali się informacjami kto przyjechał, kogo zabrakło, gdzie, kto stoi i co pokazuje w tym roku. Część pojazdów dojechała już w sobotę w ciągu dnia. Dlatego jedna runda po terenie nie wystarczyła, jeśli ktoś przyszedł, aby zobaczyć naprawdę wszystko.
Piątek był luźniejszy, ale w sobotę impreza weszła na maksymalne obroty. Jak co roku warto było poczekać do wieczora. W piątek odbył się Ultor Master Truck „Light Show”, gdy jurorzy oceniali oświetlenie samochodów, a w sobotę pokaz świateł Ultor Master Truck Of Light. Zaraz po nim rozbrzmiał „Klakson do nieba”, hołd dla kolegów, którzy odeszli.
Komiksowa kreska
Przez 21 lat, odkąd odbywa się zlot, można było oglądać różne mody tuningowe: na kreskówki, na herosów, na styl holenderski, na rury chromowane, czarne, kolorowe. Podobnie zmieniały się wnętrza choć styl luksusowego apartamentu cały czas jest w cenie. W tym roku także można było zaobserwować nowe tendencje.

Największe wrażenie robiły zestawy stuningowane w całości. Do nich też trafiła cześć nagród. Oprócz zawsze popularnych motywów filmowych, na pojazdach pojawiały się odniesienia do historii, a także wzory geometryczne. Uwagę zwracała stosunkowo nowa moda na malowanie naśladujące komiksowy szkic z kreślonymi „rozbieganą ręką” kreskami i cieniami uwydatniającymi kontur kabiny. Coraz częściej spotyka się również dodatki lubiane we Włoszech, czyli płaskie nakładki z lśniącego metalu, zdobiące klamki lub inne elementy nadwozia. Być może jest to praktyczny sposób na ozdobienie ciężarówki w sposób który nie pogarsza własności aerodynamicznych, wpływających istotnie na zużycie paliwa.

Rozbudowane „kangurzyce” rzadziej się ostatnio spotyka. Popularne jest bardziej dyskretne orurowanie, często umieszczone nisko pod zderzakiem. Opuszczając zawieszenie kierowca może zmienić dzięki niemu ciężarówkę w lowridera „wagi ciężkiej”.
Na opolskim zlocie widać również, jak wiele kobiet zdecydował się jeździć ciężarówkami. Panie mają dużo fantazji, zróżnicowany gust i dbają nie tylko o stronę estetyczną, ale również praktyczną samochodu.
Zabytek na kilogramy
Ultor Master Truck gościł sporo interesujących zabytków. Głównie Starów i Jelczy, ale nie tylko. Pojawił się największy wóz strażacki zbudowany w Jelczu oraz niezawodni ochotnicy z Krapkowic, którzy przyjechali gaśniczym Jelczem 003 na podwoziu benzynowego Stara 25. Na stoisku firmy WAŚ można było zmienić parę słów z ekipą z Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie. Prawdziwą perełką był ZIŁ 130G firmy Kempski z Kalisza.

– To rocznik 1976 po pełnej odbudowie, odkupiony jako wrak na kilogramy – mówi Adam Kempski, właściciel. – Oryginalny, benzynowy silnik V8 został zmieniony na andrychowskiego diesla na licencji Leylanda. Odbudowa zajęła cztery lata, został rozebrany do ostatniej śruby i poskładany. Skrzynia ładunkowa jest zmieniona na stalową, o drewniane jest już ciężko. Poza tym jest jak z fabryki. Jeździ się bardzo dobrze, ma wspomaganie, pięciobiegową skrzynię. 70-80 km/h można spokojnie jechać. Wspomaganie w tej wersji było seryjne. Niektórzy pytają, co to za marka, ale sporo osób wie. Przychodzą z sentymentu, powspominać i zobaczyć auto, którego na drodze już się nie spotyka.
Adam Kempski pracuje teraz nad kolejną ciężarówką. Zabytki wciągają i trudno poprzestać na jednym. Nieopodal stały dwa pikapy Ford, w tym „wyglancowany na błysk” F-100 rocznik 1960. Zdobył tytuł „Najlepszego pojazdu USA do 7,5 t”.

Zabytki militarne można było obejrzeć w ruchu i przejechać się nimi na przeznaczonym do tego terenie. Oprócz Stara 266 czekał w gotowości m.in. bojowy wóz piechoty (BWP) oraz czołg T-34. Nader smakowity klasyk w postaci osobowego Chevroleta rocznik 1955 służył jako ładunek jednej z tuningowanych Scanii, która przybyła ze Szwecji.
Królewski rok
Z ciekawością czekaliśmy na wyniki konkursu, ponieważ poziom w tym roku był wyrównany, przynajmniej w czołówce. Jurorzy mieli trudny wybór, a prawdziwą zagadką były najlepsze pojazdy zdaniem publiczności. Ostatecznie podwójny tytuł: Ultor Master Truck 2025 oraz Ciężarówki Publiczności przypadł w udziale Scanii 770S „The King” firmy Pluta Transport. Ten nietuzinkowy zestaw z „królewskim” wystrojem, triumfował również na tegorocznej Pomorskiej Miss Scania.
Niżej znajdziecie pełną listę zwycięzców tegorocznego zlotu Ultor Master Truck.
Najlepiej nagłośniony pojazd według Radia Opole
nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE – (Ermensee, Szwajcaria)

Największy dystans
PIERRE HÄLL TRANSPORT – 1222 km (Norrkoping, Szwecja)

Najlepsza flota zlotu
PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)

DAF zlotu ULTOR Master Truck Show 2025
nr 6 – DAF XF 106 – DIJKMAN EN ZOON (Leidschendam, Holandia)

MAN zlotu ULTOR Master Truck Show 2025
nr 114 – MAN TGX – MIKE KÖNIG (Müncheberg, Niemcy)
Mercedes zlotu ULTOR Master Truck Show 2025
nr 750 – MERCEDES – TRUCK MECHANIC FROM POLAND (Wrocław, Polska)

Najlepszy pojazd USA do 7,5 t
nr 672 – FORD F100 – OLD TIMERS GARAGE (Katowice, Polska)

Najlepszy pojazd USA powyżej 7,5 t
nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)

Najlepszy wóz strażacki
nr 154 – FORD L8000 – JAR TRZASKAWKA (Niechanowo, Polska)

Wyróżnienie za najlepszą aranżację oświetlenia
nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)
Najlepsza aranżacja wnętrza
5 miejsce
nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)
4 miejsce
nr 14 – SCANIA S500 – WTC-TRUCKS (Zwardoń, Polska)
3 miejsce
nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE (Ermensee, Szwajcaria)
2 miejsce
nr 434 – SCANIA 144 – DEVDREW (Radkowice, Polska)
1 miejsce
nr 26 – SCANIA R650 „CANDY” – VOWA TRANSPORTE (Gelfingen, Szwajcaria)






Najlepszy lakier
5 miejsce
nr 178 – SCANIA 770S „THE KING” – PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)
4 miejsce
nr 10 – MAN TGS – GINTER (Chojnice, Polska)
3 miejsce
nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE (Ermensee, Szwajcaria)
2 miejsce
nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORTE (Torslanda, Szwecja)
1 miejsce
nr 26 – SCANIA R650 „CANDY” – VOWA TRANSPORTE (Gelfingen, Szwajcaria)
Najlepszy oldtimer zlotu
5 miejsce
nr 559 – SCANIA 113H – REKORDS (Gostków, Polska)
4 miejsce
nr 632 – JELCZ – MILTRANS (Chodzież, Polska)
3 miejsce
nr 522 – ZIŁ 130G – KEMPSKI (Kalisz Piaski, Polska)
2 miejsce
nr 579 – JELCZ – TARTAK GOWORÓW (Goworów, Polska)
1 miejsce
nr 457 – VOLVO F89 – GERD PEIST (Aschersleben, Niemcy)

Najlepszy pojazd specjalistyczny
5 miejsce
nr 419 – VOLVO FH4 – AL-KU SERWIS (Oława, Polska)
4 miejsce
nr 676 – FREIGHTLINER CORONADO – TRANS-PLUS (Tomaszów Mazowiecki, Polska)
3 miejsce
196 – STAR 1466 – TOMASZ WATOR (Polska)
2 miejsce
nr 44 – MAN 22230 – AUTO-CZOK (Kępa k. Opola, Polska)
1 miejsce
nr 10 – MAN TGS – GINTER (Chojnice, Polska)

Ciężarówka publiczności
- nr 303 – SCANIA “DYWIZJON 303” – REPIŃSKI TRANSPORT (Kościerzyna, Polska)

- nr 211 – SCANIA S660 – TS EXPRESS (Falmierowo, Polska)
- nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORTE (Torslanda, Szwecja)
- nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE – (Ermensee, Szwajcaria)
- nr 178 – SCANIA 770S „THE KING” – PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)
ULTOR Master Truck 2025 – najlepsze ciężarówki zlotu:
- nr 2 – DAF XF – SOŁTYSIK (Kościan, Polska)
- nr 32 – SCANIA „KWICZOŁ” – BACA TRANSPORT (Subkowy, Polska)
- nr 422 – SCANIA 143 – LO-STARK (Miejsce Piastowe, Polska)
- nr 639 – VOLVO FH – MAGPOL BIS (Sieraków, Polska)
- nr 683 – SCANIA R730 – MARCO NOWOTTNICK (Ketzin, Niemcy)
- nr 314 – SCANIA R – ICE LINER (Łęczyca, Polska)
- nr 11 – SCANIA R456 – GINTER (Chojnice, Polska)
- nr 319 – SCANIA 143 – KULIG (Dobra, Polska)
- nr 15 – SCANIA S650 – PIERRE HALL TRANSPORT (Norrkoping, Szwecja)
- nr 5 – SCANIA S590 – TRANSPORT POPŁAWSKI (Lapino Kartuskie, Polska)

- nr 303 – SCANIA R590 „DYWIZJON 303” – REPIŃSKI TRANSPORT (Kościerzyna, Polska)
- nr 434 – SCANIA 144 – DEVDREW (Pawłów, Polska)
- nr 211 – SCANIA S660 – TS EXPRESS (Falmierowo, Polska)
- nr 176 – SCANIA S500 „EL PATRON” – PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)
- nr 1 – SCANIA S660 – TRANSPORT POPŁAWSKI (Lapino Kartuskie, Polska)
- nr 216 – SCANIA R660 – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)
- nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)
- nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE – (Ermensee, Szwajcaria)
- nr 26 – SCANIA R650 „CANDY” – VOWA TRANSPORTE (Gelfingen, Szwajcaria)
- nr 178 – SCANIA 770S „THE KING” – PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)
































































































































































































