Po wnikliwym audycie TÜV Süd potwierdził zgodność systemu telematycznego TrailerConnect firmy Schmitz Cargobull z zasadami dobrych praktyk dystrybucyjnych leków (GDP).
Schmitz Cargobull pomyślnie przedłużył certyfikat GDP dla swojego systemu telematycznego TrailerConnect i nadal będzie dostarczał klientom branży farmaceutycznej pojazdy z certyfikatem fabrycznym.
GDP: potwierdzanie rzetelności
– Nasi klienci mogą przedstawić ważny certyfikat dla swoich audytów dobrych praktyk dystrybucyjnych. Świadczy on o wysokiej jakości i bezpieczeństwie naszych produktów – mówi Boris Billich, dyrektor sprzedaży w Schmitz Cargobull AG. – Dzięki certyfikatowi GDP dla systemu TrailerConnect możemy zagwarantować klientom bezpieczeństwo dostaw. Od rejestracji danych z naczepy, poprzez przechowywanie ich, aż po udostępnienie ich na portalu czy w interfejsie API do przesyłania danych stronie trzeciej.
W 2013 r. Komisja Europejska wprowadziła system jakościowy dobrych praktyk dystrybucyjnych (ang. Good Distribution Practices – GDP) dla ośrodków zajmujących się magazynowaniem i dystrybucją leków. Producenci, hurtownie farmaceutyczne i farmaceuci muszą poddawać się corocznym audytom GDP. Wymagania dotyczące certyfikacji są poddawane ponownej ocenie co dwa lata.
W szeroko zakrojonym audycie przeprowadzonym przez TÜV Süd, system telematyczny TrailerConnect został certyfikowany na kolejne dwa lata. Audyt obejmuje m.in. zbieranie, przechowywanie, przesyłanie i bezpieczeństwo danych, a także oprogramowanie i czujniki oraz posiadanie przez dostawcę urządzenia certyfikatu ISO 9000.
Schmitz Cargobull pomyślnie przeszedł proces weryfikacji, otrzymał certyfikat TÜV Süd i udostępnia go na życzenie zainteresowanym.