Volkswagen na targach IAA w Hanowerze jak zwykle pokazał całe swoje portfolio. Wśród prezentowanych modeli był nowy Transporter T7, kolejne wcielenia ID. Buzza, Multivan eHybrid 4Motion, nowa California, ulepszony Crafter oraz Caddy eHybrid. Ale to nie wszystko…
Największą sensacją była oczywiście długo oczekiwana światowa premiera Transportera T7. Nowoczesne systemy jazdy zapewniają większe bezpieczeństwo, a kokpit i elementy sterowania ułatwiają codzienną pracę.
Nowy Transporter oferowany jest w wersji furgon, furgon „Plus” (przestrzeń ładunkowa z siedzeniami w drugim rzędzie i różnymi przegrodami), kombi (transport osób) oraz jako podwójna kabina z nadwoziem skrzyniowym lub platformą i długim rozstawem osi. Wersje mikrobus i furgon są opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi. Dziewięciomiejscowy Caravelle natomiast został zaprojektowany z myślą o transporcie pasażerskim. Można go również zamówić z wydłużonym rozstawem osi. Zarówno Transporter jako furgon, jak i Caravelle są dostępne w wersji terenowej PanAmericana. Z napędem na przód lub na wszystkie koła.
Transporter T7: miejsce pracy i ładowność
W przeprojektowanym kokpicie połączono cyfrowe wyświetlacze i elementy sterujące z tradycyjnymi przyciskami. Zapewnia to łatwe sterowanie różnymi funkcjami. Nie brakuje gniazd USB i 12 V, a nawet 230 V. Pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10% do 5,8 m3. Natomiast w wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem dochodzi do 9 m3. Transporterem można przewieźć do 1,33 t ładunku, to 0,13 t więcej niż poprzednio. Samochód może też holować przyczepę o masie całkowitej do 2,8 t, czyli o 0,3 t więcej niż w T6.1.
W momencie wprowadzenia na rynek, dostępnych będzie sześć wersji napędowych nowego Transportera. Po raz pierwszy gama ta obejmuje dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI), hybrydę plug-in (eHybrid) i trzy wersje elektryczne (e-Transporter i e-Caravelle).
Silniki
Silniki Diesla mają moc 150 i 170 KM. Mocniejszy współpracuje z 8-biegowym automatem, który dostępny jest też w opcji ze słabszym silnikiem. Standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna. W tym wypadku jest też dostępna wersja z napędem na cztery koła 4Motion. W hybrydzie plug-in moc systemowa to 232 KM. Zastosowano tutaj automatyczną skrzynię biegów eHybrid. Elektryczne wersje e-Transporter i e-Caravelle producent zaoferuje z silnikami o mocy 136, 218 i 286 KM. Pojemność akumulatorów wynosi 64 kWh (netto). Volkswagen nie podaje jeszcze zasięgu, ale bliźniaczy Ford eTransit Custom ma wg WLTP przejechać do 327 km.
Transporter T7 i nowe rozwiązania
Nowy Transporter, podobnie jak jego poprzednicy, będzie dostępny z wieloma rozwiązaniami przygotowywanymi przez producentów zewnętrznych. Jednym z nich jest nowy system regałów opracowany przez Volkswagen Samochody Dostawcze we współpracy z firmą Sortimo. Jego podstawowe elementy nośne zmontowano w fabryce. System regałów Columbus będzie można zamówić bezpośrednio po wprowadzeniu Transportera na rynek, czyli w pierwszym kwartale 2025 roku. Podobny system będzie też dostępny w Caddy, ID. Buzzie Cargo i Crafterze.
ID. Buzz – kolejne odsłony
Oprócz wersji ID. Buzz Pro z normalnym rozstawem osi, mocą 286 KM i akumulatorem o pojemności 79 kWh, pojawiła się wersja z długim rozstawem osi, z dużym akumulatorem… Całość czytaj w magazynie fleetLOG 10/2024.