Na targach Transport Logistic 2025 Kässbohrer zaprezentuje najważniejsze przykłady Enginuity. Co to takiego? Jest to połączenie słowa „Engineering” (inżynierii) z „Ingenuity” (pomysłowością). Podążając za tym mottem, Kässbohrer chce dotrzeć do niezaspokojonych potrzeb wszystkich sektorów branży transportowej.
Targi odbędą się w Monachium w dniach 2-5 czerwca 2025 roku. Zespół Kässbohrer będzie gotowy podzielić się rozwojem firmy i poinformować o pełnej ofercie produktów i usług na swoim stoisku w hali A6, stoisko 323/424. Wszystko po to, aby sprostać obecnym i przyszłym potrzebom sektora transportowego.
Co zobaczymy podczas Transport Logistic 2025?
Seria podwozi podkontenerowych Kässbohrer w wersjach stałych i rozsuwanych oferuje długą żywotność. Zapewnia łatwość użytkowania oraz solidność dzięki nagradzanej konstrukcji ośmiokątnej centralnej ramy podwozia. Zdobywca nagrody Trailer Innovation w kategorii „Podwozie”, ośmiokątna rama OctagonOn rozwiązała trwające od 30 lat problemy skręcania. Prowadziły one do uszkodzeń pojazdu podczas operacji rozsuwania. W kwietniu 2024 roku ośmiokątną ramę centralną Octagon-On znormalizowano we wszystkich rozsuwanych podwoziach kontenerowych Kässbohrer. Podobnie w standardowych i najlżejszych stałych podwoziach podkontenerowych typu gooseneck.
Podwozia trafiają do centrów badawczo-rozwojowych Kässbohrer, gdzie przechodzą testy. Odpowiadają one milionowi kilometrów normalnej eksploatacji.
Kässbohrer zaprezentuje swoje wielofunkcyjne, rozsuwane w części przedniej, środkowej i tylnej podwozie podkontenerowe Octagon-On. Jest ono w stanie przewozić pełen zakres kontenerów od 20 ft do 45 ft HC. Zobaczymy także naczepę skrzyniową o długości 13.600 mm oraz nadwozie wymienne 45 ft. Dzięki swojej konstrukcji podwozie wielofunkcyjne zapewnia najlepszą trakcję i równomierny rozkład obciążenia. Nawet podczas przewożenia kontenerów 20 ft na tylnej części.
Najlżejsze w Europie podwozie do kontenerów-cystern
Na dziedzińcu wystawowym Kässbohrer zaprezentuje najlżejsze w Europie 20-stopowe podwozie kontenerowe. Wykonane ze stali S 700 MC, wytrzymałe podwozie z powłoką KTL zapewnia długą żywotność produktu. 20-stopowe podwozie kontenera cysterny Kässbohrer ma masę własną 3.250 kg. Zaprojektowany z myślą o maksymalnej wszechstronności K.SFH T posiada 4 blokady kontenerów K.SHF.T 20 umożliwia bezpieczny i wydajny transport 20-stopowych kontenerów cysternowych i do 7,82 kontenerów cysternowych. Zaprojektowany szczegółowo z myślą o łatwości obsługi, K. SHF T posiada otwarty dostęp z tyłu. Tylne boczne platformy służą do łatwego załadunku i zabezpieczenia, a także łatwego rozładunku. Uchwyty na węże są precyzyjnie umieszczone w podwoziu. Ponadto mamy tacę ociekową ze stali nierdzewnej z tyłu, aluminiowe tylne boczne platformy.


Chłodnia elektryczna
Elektryczną chłodnię nowej generacji Kässbohrer wyposażono w systemy BPW i Thermo King. Zasilają one jednostki chłodnicze elektrycznie podczas transportu w kontrolowanej temperaturze. Ta współpraca ustanawia nowy standard w zakresie redukcji emisji i oszczędności paliwa.
Dzięki najwyższej klasy izolacji Kässbohrer z panelem GRP o współczynniku K wynoszącym 0,31 oraz zaawansowanemu systemowi cyrkulacji powietrza, e-Reefer zapewnia równomierne chłodzenie w całym pojeździe.
Ponadto ta technologia pozwala na oszczędność paliwa do 4 000 litrów rocznie, redukując emisję CO₂ nawet o 10 ton. To o ponad 50% bardziej efektywnie niż inne elektryczne chłodnie. K.SRI E to optymalne rozwiązanie dla sektora chłodniczego łańcucha dostaw w przejściu na zeroemisyjność.
W ramach prac nad elektryfikowanymi naczepami celem Kässbohrer jest zapewnienie łatwości operacyjnej i efektywności. Chodzi również o bezproblemowe włączenie pojazdów elektryfikowanych do codziennej działalności klientów. W ramach projektu ZEFES finansowanego przez UE Kässbohrer rozwija e-curtainsider zasilany przez system osi rekuperacyjnej ZF. Zapewnia on wsparcie trakcji zarówno dla silników spalinowych, jak i elektrycznych ciężarówek. Pojazd zaprezentowany wszystkim interesariuszom we wrześniu 2024 r. kontynuuje fazy testowe.
Podejmując wyzwania branży związane ze zrównoważonym rozwojem Kässbohrer będzie gospodarzem drugiego panelu K-Expert. Jego tytuł brzmi: „W kierunku zerowej emisji: Panel aktualizacyjny dotyczący elektryfikacji”. Odbędzie się on 3 czerwca 2025 roku w godzinach od 11:00 do 12:00 na jego stoisku we współpracy z ekspertami z projektu ZEFES.
Kontynuacja inwestycji i rozwoju
Aby wynieść działalność swoich klientów na wyższy poziom, Kässbohrer nieustannie rozwija swoje produkty. Kässbohrer testuje i weryfikuje swoje pojazdy pod kątem wytrzymałości, bezpieczeństwa oraz optymalizacji kosztów. Przeprowadza w tym celu szereg testów cyfrowych, fizycznych oraz drogowych, które odpowiadają milionowi kilometrów normalnego użytkowania.
Producent korzysta z największych w Europie centrów testowych o powierzchni ponad 22.000 m². Teraz Kässbohrer zyska dodatkowe możliwości dzięki nowemu zewnętrznemu torowi testowemu na Mega Kampusie w Adapazarı. Opracowany we współpracy z organizacją badawczo-rozwojową i testową IDIADA, nowy tor testowy rozpoczął działalność na początku 2025 roku. Ten nowy obiekt zwiększa efektywność rozległych procesów testowych i walidacyjnych Kässbohrer. Testy skrętu, wibracji i stabilności, zapewniające żywotność użytkowania w rzeczywistych warunkach, będą przeprowadzane wewnętrznie.
Targi Transport Logistic 2025
Kässbohrer zaprasza wszystkich swoich cennych interesariuszy do odwiedzenia Hali A6, Stoisko 323/424, w dniach 2-5 czerwca 2025 w Trade Fair Center Messe München.
Zespół Kässbohrer będzie gotowy, aby udzielić informacji na temat osiągnięć firmy, trendów branżowych oraz pojazdów firmy. Pojazdy te spełniają potrzeby wszystkich sektorów branży transportowej. Od ładunków ogólnych, przez towary masowe i płynne, transport intermodalny, aż po ładunki ciężkie i ponadgabarytowe – wynosząc działalność swoich klientów na wyższy poziom.