Hybrydowe Toyoty noszą w sobie elementy wyprodukowane w fabrykach Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu oraz Jelczu-Laskowicach. To tam powstają najważniejsze komponenty do najpopularniejszych hybryd marki.
Toyota to nie tylko największy koncern motoryzacyjny, ale i technologiczny gigant. 22 ośrodki badawczo-rozwojowe każdego roku zgłaszają 15 000 patentów. Innowacyjne rozwiązania po serii dokładnych i wymagających testów trafiają do samochodów, wytwarzane są w aż 72 zakładach produkcyjnych na całym świecie. Toyota, by skrócić czas oczekiwania na zamówione auto, prowadzi działalność produkcyjną na wszystkich kontynentach. W Europie ulokowano osiem fabryk. Jednym z najważniejszych podmiotów w tym regionie jest Toyota Motor Manufacturing Poland.
Toyoty o jakości z Polski
Podzespoły z polskich linii produkcyjnych zjeżdżają od 2002 roku. Obecnie w fabrykach w Wałbrzychu oraz Jelczu-Laskowicach powstają kluczowe komponenty do samochodów hybrydowych. To zakład o ogromnym znaczeniu dla marki. W Europie Zachodniej auta ze zelektryfikowanymi napędami stanowią już 76% sprzedaży, a zdecydowana większość to hybrydy.
TMMP jest europejskim centrum napędów hybrydowych koncernu z sześcioma liniami produkcyjnymi tych podzespołów. To najlepsze potwierdzenie najwyższych standardów w fabrykach. TMMP jest pierwszym ośrodkiem poza Azją, w którym produkowane są napędy hybrydowe Toyoty. Od 2020 roku w ramach TMMP funkcjonuje Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych. Jego celem jest przyspieszenie procesu testowania podzespołów oraz lokalizacji produkcji komponentów hybrydowych w Europie. Dzięki tej jednostce udział europejskich części w produkcji przekładni piątej generacji wynosi aż 78%.


Polskie silniki
W polskich fabrykach powstają nie tylko silniki 1.5, 1.8 i 2.0 TNGA, ale także elektryczne przekładnie hybrydowe piątej generacji, w tym silniki elektryczne. Produkujemy także silniki benzynowe 1.0 i 1.5 l TNGA oraz skrzynie manualne 5-biegowe i 6-biegowe. W 2024 wyprodukowano ponad 1,1 mln podzespołów, a zdolność produkcyjna TMMP to ponad 1,9 mln podzespołów.
Komponenty z polskich fabryk trafiają do tak popularnych modeli jak Aygo X, Yaris, Yaris Cross, Corolla czy Toyota C-HR. Klienci wybierający samochody z podzespołami produkowanymi w Polsce przyczyniają się do rozwoju ekonomicznego Dolnego Śląska i jego mieszkańców, a także do dalszego zaangażowania koncernu w regionie. Do tej pory Toyota zainwestowała tu blisko 7 miliardów zł. W zakładach TMMP zatrudnionych jest blisko trzy tysiące osób.