Toyota Motor Europe wprowadziła do pracy w swojej europejskiej sieci logistycznej kolejne wodorowe ciężarówki. Teraz jest ich ogółem pięć.
Samochody zostały opracowane wspólnie z Grupą VDL i wykorzystują ogniwa paliwowe Toyoty. Na jednym tankowaniu mogą pokonać do 400 km.
To kolejny etap współpracy Toyota Motor Europe i VDL-a. W 2023 roku opracowano i wdrożono pierwszy testowy samochód ciężarowy z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Teraz do europejskich operacji logistycznych dołączyły cztery kolejne pojazdy. Będą jeździć w Belgii (Diest), Francji (Lille), Niemczech (Kolonia) i Holandii (Rotterdam i Weesp).
Toyota: intensywne testy w pracy
W projekcie biorą udział dostawcy usług logistycznych: Grupa Vos Transport, CEVA Logistics, Grupa CAT i Yusen. Wprowadzili on do flot wspomniane wodorowe ciężarówki. Toyota, wspólnie z nimi, będzie teraz oceniać wydajność pojazdów. Będą one pracować dla Toyota Parts Centre Europe, które każdego dnia obsługuje ponad 500 000 części i akcesoriów.

Opracowana wspólnie przez VDL i Toyotę ciężarówka może tworzyć zestawy o dmc 40 t. Jest podobnie wydajna jak jej odpowiednik z silnikiem Diesla. Pojazd nie wydziela szkodliwych spalin, a cichy napęd zwiększa komfort kierowcy i wszystkich, którzy zetkną się z wodorową ciężarówką.
– Powiększenie floty wodorowych ciężarówek jest zgodne z celem Toyoty, jakim jest osiągnięcie „neutralności” węglowej w operacjach logistycznych do 2040 roku. Chcemy też przyczynić się do rozwoju gospodarki wodorowej. Ciężarówki z ogniwami paliwowymi mogą zwiększyć popyt na wodór. Wspólnie z dostawcami usług logistycznych chcemy zebrać wnioski z codziennej eksploatacji pierwszej wodorowej floty logistycznej, by udoskonalać pojazdy i procesy operacyjne – powiedział Thiebault Paquet, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Toyota Motor Europe.







