poniedziałek, 31 marca, 2025
Strona głównaAktualnościToyota Circular Factory i recykling złomowanych pojazdów

Toyota Circular Factory i recykling złomowanych pojazdów

Toyota Circular Factory (TCF) to obiekt, który zajmie się odzyskiwaniem podzespołów, materiałów i surowców ze złomowanych samochodów. Zakład w brytyjskim Burnaston początkowo będzie przetwarzał 10 000 pojazdów rocznie, co da drugie życie nawet 120 000 części zamiennych.

Toyota Motor Europie przyspiesza działania związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. W ramach nowego globalnego projektu pod nazwą Toyota Circular Factory koncern chce starannie i systematycznie odzyskiwać jak najwięcej podzespołów. Chodzi o części, materiały i surowce z pojazdów wycofywanych z eksploatacji. Działalność TCF pozwoli na maksymalizację korzyści dla środowiska wynikających z recyklingu, regenerowania i ponownego wykorzystywania zużytych elementów.

Pierwszy zakład Toyota Circular Factory ruszy w trzecim kwartale tego roku. Znajdzie się przy brytyjskiej fabryce Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) w Burnaston. Działalność TCF będzie prowadzona równolegle z produkcją Toyoty Corolli. Będzie stanowić punkt odniesienia dla kolejnych tego typu punktów w innych europejskich krajach.

Toyota Circular Factory odzyskanymi surowcami zasili części do nowych aut

Zakłady Toyota Circular Factory będą prowadzić recykling w trzech kluczowych obszarach. Skupią się na podzespołach, które można ponownie wykorzystać, częściach, które nadają się do ponownego odtworzenia oraz materiałach i surowcach, które można odzyskać. Każdy element przejdzie szczegółową weryfikację.

Podzespoły nadające się do regeneracji trafią ponownie na rynek poprzez sieć sprzedaży oraz dystrybutorów części zamiennych. Natomiast takie części jak koła i akumulatory zostaną poddane ocenie pod kątem ewentualnego odnowienia, zmiany przeznaczenia lub odzyskania surowców. W ramach nowego projektu Toyota zamierza odzyskiwać jak najwięcej surowców. Chodzi o miedź, aluminium, stal oraz tworzywa sztuczne, które mogą potem posłużyć do produkcji podzespołów do nowych pojazdów.

120 000 części, 300 ton plastiku, 8200 ton stali

„Przewidujemy, że początkowo rocznie poddanych recyklingowi zostanie około 10 000 pojazdów w naszym zakładzie w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu 120 000 części zamiennych zyska nowe życie, odzyskamy 300 ton plastiku wysokiej czystości, a także 8200 ton stali. Kolejnym krokiem w ramach projektu Toyota Circular Factory będzie uruchomienie podobnych zakładów w całej Europie” – powiedział Leon van der Merwe, wiceprezes ds. gospodarki o obiegu zamkniętym w Toyota Motor Europe.

Wiceprezes zaznacza gotowość do współpracy. Koncentruje się na organizacjach, które prowadzą działalność zgodnie z zasadami gospodarki cyrkularnej w ramach dążenia do neutralności węglowej.

Dzięki nowemu projektowi Toyota planuje znacznie zmniejszyć przyszły wpływ na środowisko związany z produkcją pojazdów i podzespołów. Jest to zgodne z globalnymi i europejskimi celami firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponadto wyznacza to nowy punkt odniesienia dla branży w zakresie odpowiedzialnego recyklingu i ponownego wykorzystania materiałów.

Toyota Motor Europe zobowiązała się do osiągnięcia pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r. Dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obiektach do 2030 r. Już do 2035 r. marka planuje osiągnąć 100% redukcję emisji CO2 w całej swojej europejskiej gamie produktów.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź