TIP Group wie, w którą stronę podążać. Arjen Kraaij, zastępca dyrektora generalnego TIP Group, dzieli się wizją firmy i strategicznymi filarami, które definiują TIP Group 2030.
„Aby być wiarygodnym partnerem, nie wystarczy dostarczać właściwe rozwiązania. Musimy zapewnić, że są one łatwo dostępne, zintegrowane i optymalnie dostosowane do wymagań naszych klientów. Ciągła i kompleksowa obsługa klienta znajduje się w centrum naszej Strategii 2030 TIP Group” – mówi arjen kraaij
Wydajność jak najlepsza, wpływ na środowisko jak najmniejszy
Przyszłość branży transportowej i logistycznej jest determinowana przez dwa kluczowe cele. To stworzenie najlepszej obsługi klienta i zmniejszenie wpływu branży na środowisko. Te dwa aspekty są ze sobą ściśle powiązane.
Firma skupia się na umożliwieniu klientom płynnego działania, nawet wtedy, gdy rynek się zmienia. Integracja pojazdów elektrycznych z flotą transportową stanowi poważne wyzwanie dla wielu firm. Kwestie związane z określeniem wartości rezydualnej, konserwacją i infrastrukturą ładowania to kluczowe przeszkody, które wciąż uniemożliwiają firmom wykorzystanie nowych technologii. Podstawowym zadaniem firmy jako dostawcy usług jest ułatwienie tego wejścia. Chodzi o zminimalizowanie związanego z tym wysiłku i usunięcie przeszkód w celu stworzenia wartości dodanej. Jednocześnie zwiększanie wydajności i transformacja energetyczna muszą iść w parze. Nie chodzi tylko o elektryfikację, ale także o zrównoważone rozwiązania z zakresu renowacji. Ważne jest wykorzystanie technologii cyfrowych do optymalizacji wykorzystania zasobów.
Podejście metodą od podstaw – Bottom-up
Strategię TIP 2030 opracowano metodą Bottom-up. Pracownicy z działów operacyjnych TIP byli aktywnie zaangażowani w kształtowanie przyszłości firmy, będąc blisko klienta i znając ich codzienne wyzwania.
„Nasza strategia nie jest wyłącznie decyzją kadry zarządzającej, ale procesem rozwoju opartym na współpracy. Zdefiniowaliśmy strategiczne filary i zebraliśmy interdyscyplinarny zespół z różnych krajów i funkcji, aby zapewnić holistyczną perspektywę korporacyjną” – mówi arjen kraaij
Te obszary nie działają w sposób odizolowany, ale są ze sobą ściśle powiązane. Przykładowo, zarządzanie flotą ściśle wiąże się z transformacją energetyczną i dotyczy kwestii projektowania floty oraz zapewnienia zgodności z normami środowiskowymi. Transformacja cyfrowa odgrywa tu kluczową rolę, umożliwiając analizę danych w czasie rzeczywistym, konserwację predykcyjną i zoptymalizowane podejmowanie decyzji. Opłacalność ekonomiczna odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu, że inwestycje w nowoczesne floty, nowe technologie i zrównoważony rozwój współdziałają z efektywnością kosztową i rentownością.
Najpierw klient
Głównym elementem strategii TIP jest koncentracja na kliencie. Cel firmy to oferowanie kompleksowej oferty usług, optymalnie dostosowanych do wymagań klienta.
Zastępca dyrektora generalnego mówi wprost: zadanie polega nie tylko na dostarczaniu pojazdów lub usług. To także zrozumienie i aktywne wspieranie całej działalności klientów. TIP Group 2030 oferuje nie tylko wynajem pojazdów i usługi warsztatowe, ale i kompleksową obsługę. Są to rozwiązania cyfrowe dla bardziej efektywnego planowania, mobilne pojazdy warsztatowe, minimalizujące przestoje i prewencyjne czynności konserwacyjne pozwalające uniknąć problemów przed ich wystąpieniem. Jeśli klient ma jakąś potrzebę, reakcja musi być szybka, nieskomplikowana i skuteczna.
Rozszerzenie usług warsztatowych TIP Group
Kluczowym elementem strategii rozwoju TIP jest rozbudowa sieci warsztatów i dywersyfikacja usług. Obejmuje ona także usługi remontowe. Rozszerzając własną sieć warsztatów o 30% do ponad 160 lokalizacji w ciągu najbliższych pięciu lat i integrując nowe technologie, TIP dąży do poprawy dostępności do serwisu i skrócenia czasu naprawy. Dzięki podejściu ONE TIP dostawca usług wynajmu zapewnia, że obsługa klienta we wszystkich lokalizacjach TIP w Europie jest na jednakowo wysokim poziomie oraz standaryzuje metody i procesy pracy w firmie.
Ekspansja? Tak, ale na wyspecjalizowane rynki
Zarządzanie flotą pozostaje głównym celem strategii TIP. Dzięki innowacjom technologicznym, integracji pojazdów niskoemisyjnych i spełnieniu wymogów regulacyjnych, flota pojazdów na wynajem ma zostać powiększona. Z obecnych 90 000 zwiększy się do 100 000 pojazdów w ciągu najbliższych pięciu lat. TIP ogłosił silny wzrost w określonych sektorach, takich jak budownictwo oraz branża odpadów komunalnych i utylizacji. W tych sektorach transformacja w kierunku przyjaznych dla środowiska i bardziej wydajnych pojazdów postępuje szybko. TIP Group wspiera tę zmianę dzięki pojazdom dostosowanym do indywidualnych potrzeb, elastycznym modelom wynajmu i kompleksowym rozwiązaniom serwisowym.
Cyfrowa transformacja TIP Group
Dane i technologie cyfrowe są kluczowymi elementami sukcesu. TIP polega na telematyce, analizach predykcyjnych i monitorowaniu w czasie rzeczywistym oferując Klientom maksymalne korzyści. Otwarte, interoperacyjne platformy umożliwiają płynną integrację z istniejącymi procesami operacyjnymi. Strategia TIP nie podąża za krótkoterminowymi trendami, ale opiera się na zrównoważonych innowacjach i doskonałości w zakresie przedsiębiorczości.
„Naszą misją jest aktywne napędzanie branży – nie tylko poprzez infrastrukturę, ale także poprzez dzielenie się wiedzą, modelami finansowania i promowanie innowacji. Pomagamy kształtować zmiany, aby optymalnie wspierać naszych Klientów w dynamicznym otoczeniu rynkowym. Naszą wizją jest bycie liderem nie tylko dziś, ale także za dziesięć lat”.