Thomas Henry to berliński producent premium lemoniad i toników. Na polskim rynku obecny jest od 2019 roku. Od tego momentu firma systematycznie rozwija swoją obecność zarówno w gastronomii, jak i w handlu detalicznym. Jej produkty znajdziemy w takich miejscach jak m.in. El Koktel, The Trust, Chleb i Wino, a także w sklepach z alkoholem jak Dar Wina. Ci, którym z lokalami nie po drodze, mogą poszukać niemieckich lemoniad np. w takich sklepach jak Auchan, Carrefour czy Selgros.
Kolejnym krokiem w rozwoju jest poszerzenie istniejącej sieci dystrybucji we współpracy z nowym partnerem logistycznym. Od 1 czerwca 2025 roku obsługę logistyczną i krajową dystrybucję portfolio marki Thomas Henry – obejmującego również Mate Mate i UNDONE – przejmie FIEGE sp. z o.o. z centrum dystrybucyjnym w Mszczonowie (40 km od Warszawy). To jedna z dziesięciu lokalizacji magazynowych FIEGE w Polsce, należącego do międzynarodowego operatora logistycznego.
Thomas Henry patrzy na Warszawę
„ FIEGE oferuje nam kompleksowe rozwiązanie logistyczne typu „one-stop-shop”, dlatego jest idealnym partnerem do dalszego rozwoju na polskim rynku” – mówi Guart Amsing, dyrektor operacyjny w Thomas Henry.
Warszawa w ostatnich latach przeszła dynamiczny rozwój kulinarny i stała się jednym z najchętniej odwiedzanych miast w Europie. Tętniąca życiem scena gastronomiczna stolicy przyciąga jakością i różnorodnością. Oferuje przy tym przystępne ceny w porównaniu z zachodnioeuropejskimi metropoliami. To czyni Warszawę atrakcyjną destynacją turystyczną i przyczynia się do globalnego rozpoznania lokalnych konceptów.
– „Warszawska gastronomia to idealne środowisko dla naszych produktów – różnorodne, kreatywne, nowoczesne. W naszym portfolio znajdują się napoje odpowiednie zarówno do barów i klubów, jak i kawiarni czy lokali dziennych. Polska ma ogromny potencjał i już dziś jest jednym z naszych kluczowych rynków” – komentuje Sigrid Bachert, dyrektor zarządzająca Thomas Henry.
– „Konsekwencja jaką Thomas Henry dąży do najwyższej jakości doskonale wpisuje się w nasze podejście do kompleksowej logistyki. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyniesie obu stronom długofalowe korzyści” – dodaje Tomasz Przybył, dyrektor ds. rozwoju biznesu w FIEGE.
Narodziny w barach
Marka Thomas Henry powstała w 2010 roku w berlińskim środowisku barmańskim. Stworzyli ją barmani z myślą o barmanach. Dziś symbolizuje nowoczesną kulturę barową i bogactwo smaków, oferując szeroką gamę wysokiej jakości mixerów premium. Produkty Thomas Henry, wielokrotnie nagradzane i wytwarzane w Niemczech, są cenione na całym świecie.
Oferta marki obejmuje czternaście wariantów podzielonych na cztery linie:
- Tonic Range: Tonic Water, Dry Tonic, Botanical Tonic, Cherry Blossom Tonic, Wild Berry, Bitter Lemon
- Spicy Range: wyraziste klasyki barowe – Spicy Ginger Beer i Ginger Ale
- Lemonady: Mystic Mango oraz Pink Grapefruit
- ZERO Range (bez cukru): Tonic Water Zero, Wild Berry Zero i Spicy Ginger Beer Zero
Dodatkowo w ofercie znajduje się klasyczna Bar Soda Water.
Grupa FIEGE ma siedzibę główną w Greven (Westfalia, Niemcy) i specjalizuje się w kompleksowej obsłudze łańcuchów dostaw. Firma zatrudnia ponad 22 000 pracowników w 136 oddziałach w 14 krajach – zarówno na kluczowych rynkach europejskich, jak i w Indiach czy Chinach. W Polsce działa od 1997 roku i zatrudnia ponad 7 000 osób. Firmę założył w 1873 roku przez Joan Joseph Fiege. Przedsiębiorstwo do dziś pozostaje w rękach rodziny – obecnie zarządza nią piąte pokolenie. W 2024 roku FIEGE wygenerowało 2 miliardy euro obrotu.